Колишній прес-аташе збірної України і екс-депутат від партії «Свобода» вже давно немає жодного стосунку до українського футболу. Але залишається, мабуть, найяскравішим представником радикальних національних поглядів, про які після провалу збірної на Євро знову заговорили вболівальники. Про патріотизм Ракицького, Шевченка, Блохіна, Суркіса і взагалі про його роботу в часи найбільшого успіху нашої команди.
– На Євро ви їздили лише на матч України з Польщею, який нічого не вирішував.
Поляки билися в першу чергу не за гроші, а за честь своєї країни. У нас немає таких гравців, за винятком, можливо, Федецького. Для всіх решти байдуже, за кого виступати, немає жодних політичних чи національних моментів. Для них головне – заробіток грошей. Я розумію, що кар’єра футболіста коротка, але повинні бути якісь принципи. Такі принципи є в усіх збірних, крім української. Оскільки наша збірна сформована за кон’юнктурним, а не патріотичним принципом, то вона й показала найгірший результат на чемпіонаті.
– Ви вважаєте, що збірна має бути сформована, в першу чергу, за патріотичним принципом?
– Я глибоко переконаний, що в українському футболі немає незамінних зірок. В збірну беруть Ракицького – відвертого сепаратиста, українофоба, якого має викликати на допити СБУ, а не тренер збірної. І нам кажуть, що на його позицію немає гідної заміни. Я впевнений, що молоді хлопці, які мають патріотичні почуття і б’ються за Україну, виглядали би не гірше за нього.
– Звідки ви взяли, що Ракицький сепаратист?
– Його відверті заяви, відверта цинічна і зухвала поведінка говорить про те, що він є сепаратистом. Це ні для кого не секрет.
– Які саме заяви?
– Він розказує про Бандеру, про Україну, про Донецьк, який для нього вище України. Я не знаю жодного українця, який би сказав, що його халабуда може бути ціннішою, ніж національна українська держава. По-друге, це людина, яка принципово ніколи не співає гімн, бо його зневажає. Це людина, яка вважає, що Данєцк – це не Україна, а росіянє – нам братья.
Кожен футболіст, чиновник, держслужбовець, і будь-який інший громадянин України, який вважає, що росіяни нам братья, і нам треба з окупантом підтримувати стосунки, який веде з ними бізнес, не має права захищати честь країни ні в політиці, ні в спорті. І має розглядатися як потенційна загроза, агент Кремля, який повинен бути позбавлений громадянства. Ракицький натомість вдягає синьо-жовту форму, вважає наших героїв фашистами. Він дуже багато наговорив про історію, в якій геть не тямить, про Бандеру та УПА.
– На ЧМ-2006 четверо футболістів збірної України не співали гімн. Виходить, вони теж були не патріотами? І як їм тоді вдалося дійти до чвертьфіналу?
– В тій збірній головним сепаратистом був Воронін, який зневажав українську мову і державу. Він часто клеїв дурня, казав, що не все розуміє, що я йому говорю. А якось хильнув пива, а може і чогось міцніше, і почав казати мені в літаку: «А чому ти говориш українською мовою? Тут всі говорять російською». Тимощук перехопив ініціативу, каже: «Ти не забувай, за яку збірну граєш». Хоча Тимощук з ним переходив на російську.
Але варто віддати належне Блохіну, який зміг створити справжній колектив. Цей колектив бився, можливо, не за державний прапор, а один за одного і за тренера. Тоді була єдина команда, яка жила цим чемпіонатом, мала силу духу, силу волі.
Нинішні ж гравці мають занадто заможне і жирне життя на тлі людей, які їх підтримують, вони не поважають своїх вболівальників. І не усвідомлюють, що мільйони, які їм платять, не є виправданими. Не усвідомлюють, що головне в житті – мати повагу один до одного і до самого себе.
– Жерар Піке – відвертий сепаратист, не співає гімн, підтримує незалежність Каталонії, але був ключовим гравцем збірної Іспанії на переможних ЧС та ЧЄ. Як ви пояснюєте такі приклади?
– Збірна Іспанії – це збірна країни, в якій дуже сильні федеральні канони. Іспанія – це штучно створена країна генералом Франко. Проводячи політику національної диктатури, він створив іспанську націю з різних народів, які мають свою мову, свою культуру – баски, каталонці, андалузці… Вони подібні, але їх зшили докупи.
Те, що Жерар Піке вважає себе каталонцем, а не іспанцем, не проблема для Іспанії, бо вона все одно де-юре федеральна країна. А Україна – унітарна держава. Можливо, тільки у Криму ми можемо сказати, що це наша спільна з кримськими татарами земля. На Донбасі українці були єдиним корінним етносом, який винищували голодомором та завезенням інших народів. Природа сепаратизму Піке має історичне і етнічне коріння. А природа сепаратизму Ракицького – коріння політики Кремля по зомбуванню і денаціоналізації українців.
– Яким чином ви пропонуєте відбирати до збірної патріотів?
– По-перше, потрібно починати з тренера. Якщо буде тренер-патріот, він буде знати, кого брати. В нього або лежатиме душа, або ні.
Я знаю Шевченка як футболіста, але не знаю як тренера – і не хочу знати. Він не повинен повторювати помилок своїх колег-спортсменів – наприклад, Кличка, який був геніальним спортсменом, але ніяким політиком. Він пішов туди, де його не поважають, де він нічого не тямить. У Шевченка був негативний досвід походу в політику, коли він приєднався до Королевської і став посміховиськом. Федерація намагається зробити з Шевченка тренера, але він не має права тренувати головну команду. Він має довести свій хист, починаючи як, наприклад, Ребров. Боюся, Шевченко може стати посміховиськом не меншим, аніж коли був політиком.
Я знаю, що він патріот, але цей патріотизм в нього глибоко зашитий. З одного боку, він бився за збірну. Після перемоги, здається, над швейцарцями ми сиділи разом з хлопцями, і він був головним ініціатором співів українських пісень. Він їх не знав, але вони виринали в нього з глибини душі і з підсвідомості. Казав мені: «Нумо співати, ти краще знаєш». З іншої сторони, він розповідає, що його дитина співає якісь радянські пісеньки – «Солнечный круг, небо вокруг». Це в ньому закладений глибокий совок. Це його право, його родина, але він виховує своїх дітей у неукраїнських традиціях. Якщо він не є українським націоналістом, патріотом, і не може побудувати команду на патріотизмі, то, можливо, в нього є інші чесноти?
– Очевидно, ви проти того, щоб викликати в збірну гравців з чемпіонату Росії?
– Я вже декілька років не займаються спортивною журналістикою, тому не можу зараз надто фахово та професійно оцінити рівень Зінченка – чи підходить він для збірної чи ні. Очевидно, він не загубився. Але якщо його перший раз викликали в збірну, тільки аби він не дістався москалям, то такий підхід хибний. Людину треба чітко питати – за кого хочеш грати. Якщо є якісь сумніви – «я не знаю, я думаю» – хай думає без нас. Цей принцип має бути однозначним.
Щодо гри в Росії, то я вважаю, що ніде, в тому числі у спорті, не може бути послаблення до людей, які співпрацюють з країною-агресором і окупантом. Якщо вони грають там і заробляють гроші, то вони вважають, що Росія не є нашим ворогом. В такому випадку вони зраджують тих хлопців, які на Донбасі боронять нашу країну. І, відповідно, не мають права грати за збірну.
– Ви називаєте Суркіса олігархом, але ви чотири роки працювали на нього.
– Про Григорія Суркіса як функціонера я можу сказати лише гарні речі. В політиці я його не підтримував, я йому про це казав. Готовий отримати зараз масу критики, але я вважаю, що Суркіс у ФФУ був на своєму місці. Він прийняв правильне рішення, пішовши з політики. І саме його робота в УЄФА сприяє тому, що наша федерація не опинилася на задвірках.
Нещодавно у нас в колі любителів футболу була розмова про те, що Суркіс наче знищив «Динамо», коли його приватизував. На жаль, сучасний футбол не передбачає іншої моделі, окрім тієї, що ним мають опікуватися заможні люди. В Україні це олігархи, закордоном – офіційні мільйонери. Доля «Динамо» могла би бути такою ж, як у київського ЦСКА.
– А як вам працювалося з Блохіним, який на той час був депутатом від компартії?
– Він знав, що я ненавиджу комуняк. Але ми з ним ніколи не говорили на політичні теми, я ніколи його не підтримував у політиці. У футболі нам вистачало глузду, щоб мати нормальні стосунки.
– Невже так легко вдавалося це розмежовувати?
– На той час я ще не займався політикою, хоча в мене завжди була громадянська позиція. Всі в ФФУ знали, що я бандерівець, в них не було жодних претензій до того, що я розмовляю українською, що маю свою політичну позицію, яка відрізняється від їхньої. Я Суркісу казав, що не підтримую його в СДПУ(о), коли він ще активно займався політикою.
– Кажуть, Суркіс був незадоволений вашою участю в Помаранчевій революції.
– Ні, він якраз до цього ставився нормально. А от на ICTV, де я був ведучим, мені заборонили з’являтися в ефірі, адже я дуже жорстко конфліктував з Дмітрієм Кисельовим, нинішнім пропагандистом Путіна. Боялися, що я ефірі спортивних новин почну говорити про політику.
Коли я з’явився у ФФУ, Блохін дуже негативно відреагував на мене. Він побачив мене по телевізору в перших рядах Майдану і сказав, що це неприйнятно. Після того, як він декілька разів не підняв трубку, я написав відкритого листа Суркісу і сказав, що завжди був націоналістом, підтримую революцію, але у футболі мій вибір ви знаєте. Суркіс мене викликав і сказав: «Слухай, я взагалі не маю жодних претензій до твоїх політичних вподобань. В спорті ми робимо спільну справу». Після цього Блохін до мене зовсім змінив ставлення, побачив, що Суркіс мене підтримує і що з бандерівцями теж можна спілкуватися.
– Який Блохін в роботі?
– Це людина суперечлива. З однієї сторони, це легенда. Але як людина він має дуже важкий характер. Тому спочатку мені було дуже складно. Я не звик, коли людина без причини може почати всіх обкладати жорсткими словами. Можливо, у футбольному колі це було прийнятне, але для мене – ні. Тому я звернувся до нього: «Якщо у вас є претензії по моїй роботі, я готовий їх конструктивно вирішувати. Якщо у вас просто емоції, то проявляйте їх на комусь іншому».
Після цього він змінився, не допускав у спілкуванні зі мною матюків – зрозумів, що я прийшов виконувати свою роботу, а не бігати за ним підносити стільця. Блохін ставиться до людини так, як людина дозволяє до себе ставитися. Якщо масажисти чи тренери дозволяли себе посилати, то він це робив. Коли хтось мав почуття гідності і міг заперечити, він прислухався.
Блохін – дуже емоційний, але за рахунок цього, на мій погляд, збірна тоді й добилася результату. Його, з одного боку, боялися, з іншого – розуміли, що він живе на полі. Він і в політику потрапив, на мій погляд, випадково. Політики часто використовують відомих людей, аби підвищити свій рейтинг. Я прийшов в політику, бо це був свідомий вибір, а для Блохіна робота в парламенті була обтяжливою. Його імідж використали комуністи.
– Випадок, яким Блохін запам’ятався вам найбільше.
– Одне з тренувань у Потсдамі на ЧС-2006. Мені не завжди випадало виходити на ранкові прогулянки збірної, а тут я вийшов. Ми йдемо парком, а Блохін десь відстав. Поруч йде Баль, інші тренери. Тут позаду з’являється Блохін і каже: «Игореша, а ты разве вчера был с нами на прогулке?». А я там не був. Баль хапається за голову: «Гаплик». Блохін тоді каже: «Извини, но нужно таким составом, каким и вчера». Я тоді з розумінням поставився до цих забобон, наступний матч ми виграли, претензій до мене не було.
Ще був один момент. Я на непоганому рівні знаю англійську, але завжди мав комплекси у спілкуванні – коли немає постійного місця спілкування, носіїв мови, то вважаєш, що говориш неправильно. Так от, була у нас прес-конференція перед матчем зі Швейцарією. Організація на ЧС в Німеччині була бездоганною, але в плані перекладачів були проблеми – перекладача нема. Блохін починає говорити російською, а всі декілька десятків зарубіжних журналістів обурюються. Блохін каже: «В мене нема часу. Перекладача нема? То йдіть гуляйте».
Для європейського журналіста таке ставлення неприйнятне, вони починають кричати. А Блохін, як людина вихована у совєтському дусі, вважає, що з ними треба сваритися. Я намагаюся погасити конфлікт, кажу, що перекладу їм все, але не синхронно. Прес-конференція закінчилася, Блохін пішов, а я намагаюся пояснити цим журналістам, що він говорив. З’являється один мікрофон, п’ять, десять. Кажу: «Друзі, я не даю інтерв’ю, тільки пояснюю, що сказав Блохін». Починаю переповідати його слова, це перетворюється вже на мою прес-конференцію на півгодини. Потім вже вночі сиджу в готелі і на всіх каналах – швейцарських, німецьких, англійських – моє інтерв’ю. Блохін в інтерв’ю навіть не потрапив.
– Взагалі, працювати прес-аташе збірної на чемпіонату світу – це як?
– Це враження на все життя. Ти всередині чемпіонату світу. Мені вдалося вийти на поле, коли наші пробивали пенальті зі швейцарцями. На кожну команду видавали обмежену кількість перепусток в чашу стадіону. Зрозуміло, давали тренерам, масажистам – для прес-секретаря вже не було. Блохін не зміг дивитися серію пенальті і пішов з поля, а я взяв його перепустку.
– Ви багато часу знаходилися всередині команди. Що вас найбільше дивувало у футболістах?
– Багато з них обмежені світом спорту – в них немає інших тем для розмови. З іншої сторони, є такі, з ким цікаво спілкуватися. Той же Левченко, наприклад, грамотна людина, чи Володя Єзерський. А Гусєв, наприклад, був дуже замкнутим, сам собі на умі.
– У 2008 році в прямому ефірі у вас виникла перепалка з Савіком Шустером, яка потім розійшлася по інтернету.
– Савік Шустер – великий фанат Італії, яка тоді програла, і на той ефір він прийшов з годинним запізненням. А я здавна вболіваю за Іспанію, яка тоді якраз італійців перемогла. Так сталося, що я тоді прийшов у футболці збірної Іспанії, що його ще більше засмутило. Він дійсно тоді говорив несусвітні речі.
Виявилося, він дуже дріб’язкова і злопам’ятна людина. Після того він мене не долюблює і навіть як політика відверто мене ігнорує у своїх програмах. З однієї сторони, тому що я український націоналіст, до яких у нього в принципі упереджене ставлення. Та навіть якщо запрошує до себе свободівця, то каже: «Тільки не Мірошниченка».
– Ви взагалі сприймаєте Савіка Шустера як футбольного журналіста-ведучого?
– У нас сьогодні про футбол може говорить хто хоче – домогосподарки, журналісти, професіонали, експерти, повії…
– Це ви про кого зараз?
– Кажу умовно, але кожен у цьому переліку може себе впізнати. Савік Шустер як шоумен може вести будь-яку програму – і політичну, і спортивну. Футбол – це шоу. Чим більше говорять про нього непрофесіонали, тим ширшу аудиторію вони залучають. Я можу сприймати будь-якого ведучого, якщо він робить рейтинг каналу.
Але проблема в іншому. Коли я приходив у журналістику в кінці 90-х, на кожному каналі була спортивна редакція. Кожна редакція робила не тільки новини по 10-15 хвилин, а й аналітичні програми. Ми робили зі спортсменів зірок. Я пишаюся тим, що я особисто вперше відкрив Василя Ломаченка на юнацькому рівні, коли він ще був нікому невідомим, бо ми показували дитячо-юнацький бокс.
– І що потім?
– А потім я побачив, як цю журналістику почали вбивати. Мій ефір у прайм-тайм з 15 хвилин спочатку зменшився до 12, потім до десяти, семи, а в кінці потім й до трьох хвилин. При цьому, на початку і після завершення випуску йшла реклама алкогольних спонсорів, що було абсурдним.
Але навіть тоді нам вдавалося висвітлювати різні види спорту – баскетбол, волейбол, гандбол. Види спорту, про які зараз навіть не згадують. І мені керівництво каналу почало висловлювати претензії. Вони казали, що ці види спорту не можна висвітлювати, бо за них мають платити гроші. Для мене це було шоком. Ми ж якраз і показуємо, в яких умовах вони тренуються. І вони нам за це точно не заплатять.
Зараз практично всі спортивні канали знищені. «Футбол» існує виключно через забаганку Ахметова прославляти свій «Шахтар» і свої безглузді витрати на легіонерів, а не пропагувати спорт і заробляти на цьому гроші. Це його ярмарок марнославства.
– Ви дивитеся дві футбольні програми на нашому телебаченні?
– Це змагання між Коломойським і Ахметовим – хто розумніший, хто красивіший. Я їх дивлюся, бо хочу знати, що відбувається в українському футболі. Оскільки я вболівальник «Динамо», то мені суб’єктивно здається, що Циганик веде і розповідає краще, бо він більше розповідає про «Динамо».
http://ua.tribuna.com/tribuna/blogs/chapter27/1003821.html?ext=star
-
Reksona Антикрот !(reksona)
- Наставник
19.08.2017 09:18
Вьюха- бомба ! столько всего футбольного ! вот перечитывал 7 раз ! ........... Мирошниченко хочет вернуться в профессию ?!...... кому нужна эта статья ?
- 0
-
Nik Shtyl(GVF86_94)
- Наставник
08.08.2017 01:54
Почему-то, не прочтя и половины статьи проникся уверенностью увидеть массу ваты. Так и есть. Вот вы и попалились, хлопчики.
- 0
-
Олег
- Старожил
26.07.2017 13:55
Важко зрозуміти логіку.
- 0
-
василь колесник(manumi)
- Наставник
08.05.2017 14:45
Скільки раптом вати вилізло! Це просто жах якийсь! І не новачки. Солідні, начебто, люди, а придивишся - сепаратистська малоросійська вата!
- 0
-
Эдуард Гум(zaton51)
- Наставник
18.04.2017 11:37
- 0
-
василь колесник(manumi)
- Наставник
08.05.2017 14:30
Не розумію, чому Ви присякаєтеся до людини? Не потрібно реагувати , як "совок" - сам дурак. Наприклад: ПОПа - патріот? По тому, як він працює - ні! Він колабораціоніст. А Ви ставили йому це питання публічно? Вам чомусь не подобається Мірошниченко? Так це Ваші проблеми, які не мають нічого спільного з футболом.
- 0
-
Віктор Птаха(ptaX54)
- Наставник
18.02.2017 15:51
А що не так ? Років з... тому запитав мене братік двоюрідний , за кого , мол, голос віддаси ?
- 0
-
Борис(crepdeshin)
- Наставник
11.12.2016 23:42
Я теж ненавиджу комуняк, ненавиджу Дмитра Кисельова, ненавиджу Путiна.
- 0
-
василь колесник(manumi)
- Наставник
08.05.2017 14:39
Ще один високочолий! Багато ще в Україні малоросів, яких аж коробить, тільки почують українську мову. Так напишіть щось по суті питання!!! Ось письменники: Гум (московський?), Борис, юрій, Етаоін, який пише, що українці - фашисти, але він сам - православний, не кремлівський! Я дивуюся - скільки жлобів понавилазило!
- 0
-
юрий
- Читатель
09.12.2016 16:39
Доки будуть такi Мирошниченкі -не буде спокою в Україні (на радість нашим "браттям"), Та Їм і не треба спокою.
- 0
-
юрій
- Опытный писатель
17.07.2017 19:04
Доки у нас будуть такі совки як ти доти буде вестися грабування України.
- 1
-
Etaoin Shrdlu(etaoin)
- Эксперт
27.11.2016 19:46
- 0
-
Брюс Всемогутній(BruceWillis)
- Эксперт
06.09.2016 23:16
Згоден з Ігорем. Двм роки тому, Ярік сказав, що підтримує денере. Після цього усе стало зрозуміло.
- 0
-
Dopa & Geppa(Seawolff)
- Наставник
29.07.2016 05:38
у нас вообще с этими депутатствами клоунада, кто только там ни был: Т.Повалий,М.Поплавский,В.Кличко, А.Шевченко,О.Блохин...Вспоминаю отрывок в одной из газет в разделе "Криминальная хроника": "...автомобиль "Хаммер" нд Блохина в селе Х протаранил забор, самого депутата в машине не было, водитель с места происшествия скрылся..."
- 0
-
Алекс Ярославский(alyar)
- Эксперт
28.07.2016 22:05
«Ракицького має викликати СБУ ...>>
- 0
-
Брюс Всемогутній(BruceWillis)
- Эксперт
06.09.2016 23:14
Це Служба Безпеки України.
- 0
-
сергей полонский(sergeylwow)
- Эксперт
28.07.2016 14:00
Такі персонажі, як Мірошніченко і інші псевдопатріоти - це справжня знахідка для рос.пропагандистів як кісельов та соловйов. Вони разом з ватниками є 5-ю колоною ФСБ в Україні. Згадаєм бійку, яку він влаштував на Першому національному у прямому ефірі..як він смакував міфічні історії про поїзди з бандерівцями та правим сектором на схід нашої держави...Мірошніченко зробив у 2014р. більше шкоди у розхитуванні ситуації в Україні ніж той же Ракицький
- 1
-
alex alex(prot)
- Опытный писатель
28.07.2016 12:58
Читать статьи созданные для пиара нет смысла априори, но дочитав до мыслей типа отбора в сборную тренера и игроков только патриотов стало это очевидно, знаете, а я бы меньше за сборную не болел если бы её условный Конте тренировал..
- 0
-
Viktor Rt(f1rank1)
- Старожил
28.07.2016 10:21
Эти нацики по сути и есть преступники, такие как они расшатывают страну, через них и нет единства.
- 1
Еще комментарииСвобода говорить одне -але їх дії суперечать їх словам.
Багато галасу для картинки, яка грає на руку Москві????
Не можна насильно насаджувати будь-яку політику. Переконайте справами -і вас люди зрозуміють і підтримають.
Чому немає свободи у верховній раді-бо їх не розуміють, а особливо дії Мірошниченка. Зараз він знову рветься до влади, знову риторика інакша. Подивися спочатку на себе, а тоді вказуй іншому !!!!
учетная запись этого пользователя была удалена
А в мене ж такі "ісканія" , от розумієте - "ісканія" , - по новому жить, ти ди ти пи ...
"якщо не певен - за "Свободу"! і по...на Тягнибока з Махнітськім , там мрія є !"
Він був правий , думається ..)
Але при цьому не можу сказати, що такi телепнi й невiгласи, як це чудило Мiрошниченко та йому подiбнi, являються моiми спiльнодумцями.
учетная запись этого пользователя была удалена
==============================
СБУ - это сборная Украины или Служба Безопасности Украины?