З одного боку питання риторичне. Такий клуб як Динамо Київ, з його традиціями, спортивними заслугами та здобуттями, з такою славною історією однозначно заслуговує на увагу та любов своїх вболівальників.
Але чому ж тоді на більшості матчів національної першості трибуни стадіону Динамо заповнені лише на 40-60% при невисокій місткості стадіону? Відповідь "так історично склалось" :) не влаштує, певно, нікого. Дійсно, перші чемпіонати країни були не найвищого рівня, економічна ситуація теж не сприяла заповненню трибун. Зараз же гостра боротьба за чемпіонство, покращення якості гри інших команд роблять Прем'єр Лігу достатньо видовищним та цікавим змаганням. Ціна на квитки теж не є основною причиною невідвідування вболівальниками матчів чемпіонату, адже за Лігу чемпіонів вони готові платити 200-600 грн. (але там якість видовища гарантована, на відміну від результату), забезпечуючи аншлаг.
Які причини все таки відштовхують вболівальників (а їх більше ніж місткість стадіону щонайменше разів в 100:) відвідувати матчі першості країни?
На мій погляд це:
-- непродуманий маркетинг (відсутність достатньої кількості реклами, афіш, слабке просування бренду на ринок) підприємства Динамо Київ;
-- погана якість сервісу на стадіоні, а саме:
-- конфлікт офіційного і неофіційного фан-клубів (підтримка фанів в сезоні 08/09 виглядала потужнішою);
-- стиль "аннаунсера" :) і "шоу-мена" (іноді здається, що оголошують не склад команди, а розклад приміських електричок; Липенко часом несе таку ахінею, від якої просто в'януть вуха), перепрошую, що перейшов на особистості, але атмосфера на стадіоні від цих людей залежить дуже сильно;
-- поведінка деяких "болэл" відштовхує людей приходити зі своїми дітьми на стадіон, але це окрема тема культури вболівання у нашій країні.
Якщо керівництво клубу не змінить свого відношення до вболівальників, команді Динамо Київ буде все важче досягати успіху не тільки у Європі, але і в Україні, це є очевидним фактом.
P.S. Цікаво які кроки назустріч вболівальникам робить Департамент по роботі зі ЗМІ та вболівальниками клубу, зокрема Директор Микола Несенюк?
Настоящие БОЛЕЛЬЩИКИ ходят на свою любимую команду всегда! Псевдоболельщики - следуют тенденциям моды.
Лишь один яркий пример псевдоболельщиков - некоторые кучминские министры, которые после 2004 года перестали интересоваться футболом..... Второй пример - все ходят на "Шахтер" и "Днепр", мало кто идет на "Закарпатье", а я всегда иду - на "ДИНАМО"!
Другое дело - некомфортный стадион и унылая игра команды, что естественно опустошает трибуны.
1. билеты приходится покупать заранее, за несколько дней до матча. Ибо стоять в тех очередях перед матчем нету ни какого желания.
2. естественно что на более важные матчи желания НЕ ИТИ нету, а вот когда играют с Кривбасом, Карпатами когда на улице 0 градусов, а на стадионе сидение в таком состоянии, что проще весь матч простоять....
В таких матчах на первый план выходит сервис.
Летом, когда жара купить воды в перерыве - процедура не из простых...
ИМХО в Динамо вообще нет никакой стратегии в маркетинговом плане. Ну открыли ТИПО клубный магазин, но реальной работы по привлечению людей на стадион нету...