Одним з головних попередніх підсумків Мундіалю-2010 став невдалий виступ європейських команд. Лише 6 збірних вийшли з групи і лише три зіграють в чвертьфіналі. Для порівняння, в 2006 році ці цифри складали 10 і 6 відповідно, в 2002 дев'ять вийшли з групи і чотири в чвертьфінал. Схожі цифри були і в минулому столітті - 10 і 6 в на Чемпіонаті Світу в Франції 1998 року, 10 та 7 на полях США в 1994. Пояснити це збігом обставин аж ніяк не можна. Спробуєм розібратись в причинах.
Впродовж багатьох років головними європейськими збірними вважались шість команд - Англія, Італія, Німеччина, Іспанія, Франція та Нідерланди. В останні роки до них приєдналась Португалія. Звичайно, в інших збірних також були успіхи, але вони були епізодичні, лише окремі покоління гравців здобували перемоги. А від цих семи збірних результатів очікують кожного чемпіонату світу чи Європи, і вони завжди вважаються одними з фаворитів, незалежно від стану команди з ними рахуються. Про три команди, що вже залишили ПАР - Англію, Італію та Францію - йтиметься в першій частині.
Зрозуміло, що національна збірна - це лише вершина айсбергу, в основі якого є футбольне господарство країни загалом. Очевидно, що стабільно сильна збірна можлива лише в країні, де є сильний національний чемпіонат. Саме в національному чемпіонаті переважно розпочинають кар'єру майбутні гравці збірної, і неважливо, що потім вони можуть перейти до іншого чемпіонату. Саме представникам чемпіонатів вищезгаданих семи країн належать 52 з 55 перемог в Кубку/Лізі Чемпіонів, фіналістами турніру представники цих країн ставали 49 разів. Це є яскравим свідченнями того, що дані країни не лише мають сильні збірні, а є провідними європейськими футбольними країнами загалом. Відштовхуючись від стану справ на клубному рівні, проаналізуємо причини невдач збірних країн.
Зараз важко повірити, що в 1984 році збірна Франції виглядала так
Головним винуватцем провалу французів в ПАР практично всі вважають головного тренера Раймона Доменека. Справді, під його орудою були доволі непогані футболісти з провідних європейських клубів і з таким кадровим потенціалом збірна могла б замахнутись на найвищі вершини. Проте чи варто вішати всіх собак на тренера? Фактично в збірній Франції лише Рібері, Тулалан та Жиньяк були етнічними французами і не мали другої батьківщини. Звичайно, команді Роже Лемера та Еме Жаке це не заважало свого часу, але чи можна вимагати дисципліни і повної самовіддачі від колишніх сенегальців чи камерунців? Саме в такій ситуації дуже важливою є роль тренера, який повинен придумати гравцям мотивацію викладатись 90 хвилин на полі в кожному матчі по завершенні виснажливого сезону, адже патріотичні міркування властиві далеко не кожному французькому гравцю. Доменек з цією роллю не впорався... Чи є в Франції майбутнє? Сила національного чемпіонату, навіть попри те, що провідні гравці його залишають заради більш багатих клубів і основу збірної складають легіонери, свідчить, що перспективи є. В останньому сезоні французькі клуби (особливо "Ліон" та "Бордо") довели свою компетентність на міжнародному рівні, а приблизно половина їх складу - це французи за паспортом. Схожа ситуація і в чемпіоні країни "Марселі", плюс чимало французів виступає в інших чемпіонатах. Тобто вибирати є з кого і буде з кого. Головною проблемою буде об'єднати не зовсім французьких гравців навколо спільної мети.
З гравцями рівня Сімоне Пепе великих успіхів не досягнеш
Навідміну від французів персона головного тренера збірної Італії Марчело Ліппі до Чемпіонату Світу нарікань не викликала. На полях Німеччини саме цей наставник зробив італійців чотириразовими чемпіонами світу. Але склад команди настрожував ще до першого матчу. Всі 23 гравці представляли Серію А, адже італійці рідко відправляються підкорювати інші країни. Але рівень італійського чемпіонату вже далеко не той, що був хоча б років 5 тому. Тріумф "Інтера" в Лізі Чемпіонів не повинен вводити в оману, адже в національній збірній не було жодного (!) гравця чемпіона країни. Лише Балотеллі та Матерацці з італійських гравців зрідка грають за міланську команду і успіх "Інтера" забезпечували легіонери. Інші призери чемпіонату - "Рома" та "Мілан" делегували до збірної одного та трьох гравців відповідно... Шість гравців представляло ще одного італійського гранда "Ювентус", проте що являв собою цього сезону "Ювентус" пам'ятають усі. Тому в основі команди грали гравці "Кальярі", "Дженоа" та "Удінезе", і говорити про досвід міжнародних змагань цих гравців аж ніяк не доводиться. Якщо років 10 тому було сім команд, з якими в Європі рахувались всі, то зараз таких команд лишилось 4-5, і роль італійців в них дедалі зменшується. Чемпіонат Італії вже не є найсильнішим і якби не успіх "Інтера", то наступного сезону в Лізі Чемпіонів грали б не чотири, а лише три італійські команди, що ще кілька років тому вважалось би фантастикою. Саме в відносно слабкому клубному футболі і є корінь зла проблем Італії. Залишається лише сподіватись, що минуть проблеми "Лаціо", "Ювентуса" та "Фіорентини", додадуть амбіційні "Наполі" та "Палермо", не втратить позицій "Сампдорія". Лише тоді італійський футбол поверне колишні позиції, що неминуче відобразиться за національній збірній.
Глен Ходдл - останній англійський тренер, що виводив збірну з групи на великому турнірі...
Коли наставник збірної Фабіо Капелло починав роботу з командою доводилось чути чимало схвальних відгуків і мало хто міг уявити такий фінал (чи ще не фінал?) англійського етапу його кар'єри. Команда здобула 9 перемог поспіль в відборі і впевненно посіла перше місце в групі. Мабуть, українським вболівальникам приємно буде вважати, що саме поразка в Дніпропетровську стала переломним моментом і початком кінця для Англії. В ПАР збірну Англії було не впізнати і результат команди цілком відповідав її грі. Провідні гравці - Лемпард, Джерард, Руні та Террі не показали своїх кращих якостей. Вкотре підтвердилась теза, що в сучасному англійському футболі є два слабких місця - тренери та воротарі. І якщо тренера можна запросити зі сторони, то в ворота доводиться ставити гравців "Портсмута" та "Вест Хема"... Але і експеремент з іноземним наставником також не вдався. Досвідчений Фабіо Капелло не досягнув навіть результатів Еріксона. Можливо, Англія потребує місцевого наставника, який розумів би менталітет англійських гравців, але хто міг би ним стати, якщо з англійців лише Харрі Реднапп досягає успіху? Та й той навряд чи залишить "Тоттенхем". "Практично англійці" Фергюсон чи О'Ніл? Арсен Венгер, який вже давно працює в Англії? Все з області фантастики. Цікавим рішенням виглядало б призначення наставником збірної Девіда Бекхема, адже його присутність в тренерському штабі щось повинна означати. А так в Англії є все - найсильніший чемпіонат в світі, гравці збірної (окрім воротарської позиції), які грають за провідні команди цього найсильнішого чемпіонату, але на рівні збірних результату так і нема. Можливо саме престиж Прем'єр-Ліги заважає всерйоз глянути на збірну і відповідально поставитись до її проблем?
Sportanalytic.com Згоден з автором статті. Завжди вважав і буду вважати ,що ліміт на легіонерів в чемпіонаті потрібен,можливо лише потрібно встановити розумну межу.А в збірній повинні грати українці не по паспорту,а по духу.Чи будуть у тих таки Папи Гуйє чи Марко Девіча мурашки бігти по шкірі при виконанні гімна України? Чи будуть вони кістьми лягати за нашу країну?Навряд чи.
-
IKKK IIIIIIII(sbnyandex)
- Старожил
01.07.2010 22:06
Всё прочитал,.порадовался - слава Богу,не оболванила власть народ.Человек я уже явно немолодой и повидал всякое и многих.но я не хвастаюсь.а скорее сожалею.Хочу подвести итог споров и мнений.Не претендую на оригинальность и истину в последней инстанции,но мозаика вроде бы складывается,а именно: скажите почему раньше условия подготовки были ужасными,асфальт,гаревые площадки,форма -праздник,берегли как монашки девственность.талоны на питание копеечные и только на период соревнований.Дальше можно не продолжать.А сколько самобытных мастеров выросло в этих условиях.Я не зову назад в те нищие времена,просто я понимаю Сабо,при всех его тараканах,когда он говорит о горящих глазах.Игра была в радость,подарком судьбы,а уже потом думали о машинах,квартирах и тому подобном.Подчеркну - все блага ,сейчас кажущиеся примитивными и скудными - зарабатывались.Сейчас с этого,ничего не заработав ,начинают.К сожалению так не только в Динамо.К тому же раньше футбол был королём досуга,вне конкуренции,а сейчас это далеко не так.Это и не плохо и не хорошо,это другое время.Вот и имеем нынешнее Динамо.Задам некорректный вопрос - кто выше по уровню индивидуального мастерства мастерства и командной игры нынешнее Динамо или Динамо -75?
- 0
-
endru tsar(konsul7774)
- Опытный писатель
01.07.2010 13:30
Наверное все-таки буду.Мы одной крови,у нас один менталитет,да и страна до недавнего времени у нас была одна,а я в ней родился.
- 0
-
Кот kot61(kot61)
- Наставник
01.07.2010 13:56
- 0
-
endru tsar(konsul7774)
- Опытный писатель
01.07.2010 13:00
Может у меня и консервативные взгляды и я не понимаю веяния нового времени,но я никогда не смогу болеть за команду Динамо Киев ,в которой не будет ни одного украинца.И не хочу даже победы в Лиге с одними легионерами.
- 0
-
imi(imi_45)
- Наставник
01.07.2010 13:13
А ходить в рубашке - собранной в Украине, из тайнландского хлопка, произведенного в Китае - сможете? Если, да - то и за Динамо, сможете!
- 0
-
endru tsar(konsul7774)
- Опытный писатель
01.07.2010 13:18
Динамо в сердце навсегда,а рубашки я не люблю носить:)
- 0
-
imi(imi_45)
- Наставник
01.07.2010 18:35
Никогда, не говорите - навсегда (никогда)! Это к слову.
- 0
-
endru tsar(konsul7774)
- Опытный писатель
01.07.2010 18:55
По крайней мере уже 30 лет болею за Динамо,а это я считаю срок приличный для того,чтобы так говорить.
- 0
-
imi(imi_45)
- Наставник
01.07.2010 20:46
Говорить-то вы можете. Главное, чтобы слова были осмысленными. Я болею за Динамо поболее вашего (разве в этом вопрос или смысл?), а вот так как вы категорично утверждать - простите, не могу.
- 0
-
endru tsar(konsul7774)
- Опытный писатель
01.07.2010 21:20
Каждому свое.
- 0
-
Кот kot61(kot61)
- Наставник
01.07.2010 13:22
- 0
-
анатолий(k.k.k.)
- Опытный писатель
01.07.2010 12:44
Можно красиво говорить об интернацонализме - только ученые посчитали что через 30 лет черных будет во Франции больше белых- а это уже не Франция,и я посмотрю как там будут жить белые и захотят ли там оставатся.
- 0
-
imi(imi_45)
- Наставник
01.07.2010 12:59
Интернационализм - это всего лишь политический термин. Разговор, прежде всего, идет о естественной миграции в условиях возрастающей глобализации. Та же Франция, не в состоянии обеспечивать себя естественным приростом населения и вынуждена решать эту проблему извне.
- 0
-
Кот kot61(kot61)
- Наставник
01.07.2010 12:44
- 0
-
Вітя Не знаю(ProFFesor)
- Эксперт
01.07.2010 11:20
Я з автором погоджуюсь в тому, що за збірну мають грати українці по духу, а не по паспорту.
- 0
-
Dr.Home Dr.House(Dr.Home)
- Наставник
01.07.2010 11:37
- 0
-
Dr.Home Dr.House(Dr.Home)
- Наставник
01.07.2010 11:03
- 0
-
imi(imi_45)
- Наставник
01.07.2010 10:14
Посмотрите в окно! На улице - 21 век, а футбол превратился из самой доступной игры миллионов в один из самых успешных бизнес-проектов. Когда многие команды поголовно состоят из миллионеров и мультимиллионеров - о каком "голом патриотизме", как указывают некоторые, может идти речь? Человечество на данном этапе, развивается по пути глобализации - хорошо это, или нет. Регулирование, наверное, необходимо. Но регулирование - взвешенное.
- 0
-
Dr.Home Dr.House(Dr.Home)
- Наставник
01.07.2010 07:33
- 0
-
Ярослав(YARY)
- Эксперт
01.07.2010 09:05
Не надо путать натурализованных футболистов и тех, кто родился в той стране, сборную которой он защищает!
- 0
-
Dr.Home Dr.House(Dr.Home)
- Наставник
01.07.2010 10:56
- 0
-
(Dimasiks_deleted)
- Наставник
01.07.2010 00:56
- 0
-
endru tsar(konsul7774)
- Опытный писатель
30.06.2010 23:11
Уважаемая torkesh как бы вы отнеслись к тому ,что Динамо выигрывает Лигу чемпионов без единого украинца в составе?Вам нужна такая победа?Просто интересно ваше мнение ,я вижу вы женьщина не глупая.
- 0
-
endru tsar(konsul7774)
- Опытный писатель
30.06.2010 23:21
Спасибо за ответ ,со всем соглашусь.
- 0
Еще комментарииучетная запись этого пользователя была удалена
учетная запись этого пользователя была удалена
учетная запись этого пользователя была удалена
Тут Колайдер виставив відео-прикол, де за Росію і Україну у футбол грають чорношкірі футболісти. В кожньому жарті є доля правди. Я не зможу уболівати за збірну країни, за яку грає Девіч, Папа Гуйе, Едмар і декілька їм подібним натуралам.
Франція, Англія та Голландія - інша справа. Це країни, які мали колонії і жителі цих колоній почали пересилятися в метрополію, народжувати там дітей. Зідан, Анрі, Евра - вони не араб, каделонець чи конголезець, якщо вони народилися у Франції, а французи. І тут колір шкіри не має значення. Колись за нашу юніорську збірну грав чорношкірих хлопець із Запоріжжя, який народився в Україні, жив в Україні і грав за Україну. Я за нього уболівати буду, як вболіваю у боксі за Салеха з Маріуполя, бо він - наш: тут народився, тут вчився. А якщо людина в зрілому віці грає за іншу країну - я цього не розумію.
учетная запись этого пользователя была удалена
учетная запись этого пользователя была удалена
учетная запись этого пользователя была удалена
Женя Хачериди - этнический грек.... но родился в Украине и для нас всегда будет своим.
Сербы этнически очень близки к нам..... но натурализованные сербские футболисты никогда не станут украинцами...
учетная запись этого пользователя была удалена
учетная запись этого пользователя была удалена