Олександр Мелащенко (ВІДЕО)

Олекса?ндр Петро?вич Мела?щенко (13 грудня 1978, Полтава) — український футболіст, нападник ФК «Нове життя» з села Андріївки Машівського району. У минулому — гравець національної збірної України та низки українських клубів.

Професійні виступи розпочав 1997 року у складі другої команди полтавської «Ворскли», у складі першої команди клубу дебютував у матчах вищої ліги чемпіонату України 29 березня 1998 року у грі проти запорізького «Торпедо» (перемога 2:0). Відігравши декілька сезонів у головній команді рідного міста, по завершенні осінньої частини сезону 2000—2001 перейшов до столичного «Динамо».

Після трьох років виступів за «Динамо» перейшов до дніпропетровського «Дніпра», у складі якого грав протягом 2004—2006 років. Протягом 2007—2009 перебував в оренді в «Кривбасі», по завершенню контракту з клубом став вільним агентом

У березні 2010 року уклав контракт із запорізьким «Металургом».

 

У червні 2010 року став гравцем ФК «Нове життя» , с. Андріївка, Машівського району, Полтавської області.

Олександр Мелащенко дебютував за новий клуб 6 червня 2010 року у матчі проти "Колоса" з Кобеляк (6:2), в якому забив два м'яча.

Брав участь у "золотому матчі" чемпіонату Полтавської області сезону 2010 року (Комсомольськ, 20 листопада 2010 року), в якому забив гол, проте "Нове життя" зазнало поразки від "Великої Багачки" з рахунком 4:3.

У складі національної збірної України дебютував 14 лютого 2001 року у товариській зустрічі проти збірної Грузії (нічия 0:0). Усього протягом 2001—2003 років за головну команду України зіграв 16 матчів, забив 3 голи.

 

 

 

27 жовтня 2002 23:27
Ексклюзив. Олександр Мелащенко про себе, про партнерів, про "Динамо"

Олександра Мелащенко вболівальники люблять. І не тільки за те, що він простий, свійський хлопець, без всякого нальоту «зірковості» і здорово вміє грати у футбол. А за те, що він один з небагатьох українців, що влилися в основний склад «Динамо» за останній час. Якщо бути точним, він - передостанній (останнім був воротар Віталій Рева). Так би мовити, «передостанній з могікан». Що не кажи, а, незважаючи на екзотику і колорит, привнесених легіонерами, український уболівальник більше любить і вболіває за своїх. Як сказав Олег Блохін, якого Саша дуже поважає, українці ходять на українців.

Мелащенко дуже яскраво стартував в «Динамо» («золотий гол», забиті м'ячі в Лізі чемпіонів і за збірну, 3-е місце у референдумі на кращого гравця 2001 року), але потім настав якийсь спад, який тривав довше, ніж цього очікували. Форвард зник з газетних і журнальних обкладинок, але від цього не став менш цікавий фанам. Поговорити з футболістом про життя-буття футбольні та нефутбольні «Динамомания» вибралася прямо в динамівське «лігво» - розкішну навчально-тренувальну базу в Чапаєвці.

Почнемо з початку ...

Саша, давай почнемо, як кажуть, з початку. Коли ти прийшов у футбол? Коли вирішив стати професійним футболістом?

Футболістом я хотів стати з дитинства. Спочатку з одним пішов у футбольну секцію, почав тренуватися - сподобалося. І ось з 7 років я вже цим займаюся. Звичайно, як і всі хлопці, багато грав у футбол у дворі.

Тобто ти хочеш сказати, що вже в дитинстві ти хотів, щоб футбол став справою твого життя?

У дитинстві про це особливо не замислюєшся, але з часом, коли став постарше, зрозумів, що це так.

А пожежникам або водієм, як багато дітей, ти стати не мріяв?

Ні, тільки футболістом.

А за кого ти в дитинстві хворів? (Кілька здивовано) За «Динамо» Київ.

А хто був твоїм кумиром з футболістів?

Спочатку Блохін, пізніше, коли «Динамо» трохи не вистачило для виходу у фінал Ліги чемпіонів, Шевченко.

А коли «Динамо» у 1986 році виграло свій останній Кубок Кубків, ти вже був активним вболівальником?

Ні, на жаль, тоді я був ще малий і не пам'ятаю того часу.

Я ось теж, на жаль, не пам'ятаю - до активного вболівання пристрастився тільки через рік. Ну, добре, а що ти можеш розповісти про свою футбольній школі? Що вона тобі дала в професійному плані?

Без неї футболістом я б не став, адже фундамент закладається саме в дитячому віці.

А мені так здалося, що твоя футбольна школа істотно вплинула не тільки на твоє становлення як футболіста, але і як людину. Адже не випадково на першу динамівську зарплату ти купив для неї комплекти форми та м'ячі ...

Справа в тому, що я знаю, що це таке, коли немає м'ячів, форми - сам через це пройшов в дитинстві. Тому, коли у мене з'явилася така можливість, я вирішив допомогти. Не тільки своїм юним колегам, а й людям, які мене виховали - дитячим тренерам.

А ти часто бачишся зі своїми першими тренерами?

Зараз нечасто - я навіть не пам'ятаю, коли я в Полтаві останній раз був. Але коли приїжджаю, завжди з ними зустрічаюся.

Вони тобі щось радять?

Звичайно, підказують, підбадьорюють - підтримують, перш за все, в моральному плані.

ПРО ТЕ ЯК Мелащенко не перейшов в «ДНІПРО» І перейшов до «Динамо»

Коли ти вже грав у «Ворсклі», ти замислювався про перехід в команду більш високого рівня або це вийшло само собою?

Звичайно, дуже хотілося спробувати себе на більш високому рівні - в той же «Динамо» я дуже хотів потрапити, але особливо про це не замислювався. Грав, тренувався - і в один прекрасний день прийшла пропозиція. А в Києві я хотів грати ще в дитинстві.

Але, як ми знаємо, на той момент у тебе вже був на мазі контракт з «Дніпром» ...

Так, перехід майже вже відбувся, але тут пішов виклик в збірну Україну, і Валерій Васильович Лобановський під час нашої зустрічі переконав мене, що для подальшого зростання буде краще грати за «Динамо».

А в тебе не було на цей рахунок якихось внутрішніх суперечностей: майже перейшов в одну команду, а тут «перекрутили», покликали в іншу ..?

Я довго над цим думав. Але після розмови Лобановського зі мною і моїм батьком сумніви розвіялися. Вони переконали мене, що з «Динамо» і в збірну потрапити легше і прогресувати тут я буду швидше.

Керівництво «Дніпра» тобі після цього претензій не висувало, не пробувало переграти ситуацію?

Та ні, ми нормально поговорили, і вони зрозуміли мої мотиви.

Генеральний директор «Дніпра» Стеценко тоді в одному з інтерв'ю сказав, що вирішальним фактором у твоєму рішенні переїхати до Києва, а не Дніпропетровськ була ось ця сама база в Кончі-Заспі. Це так?

Звичайно те, що я побачив тут, коли приїхав, мене дуже вразило - в Полтаві у нас нічого подібного не було. Правда, в останньому моєму сезоні за «Ворсклу» нам теж створили нормальні умови, але з динамівськими їх було не порівняти. Можливості для відновлювальних заходів, той же манеж - все це вражає уяву.

Саша, в «Ворсклі» ти забивав не дуже багато, а в «Динамо» раззабівался, але ж у Києві і рівень вище, і конкуренція. Чим ти це поясниш?

Можна сказати, знайшов свою команду. Буває таке, що граєш в одній команді - не можеш забити, перейшов до іншого - і впевненість з'явилася і голи став забивати частіше.

Венглинський, який перейшов в цьому сезоні з «Динамо» до «Дніпра» і забиває мало не в кожному матчі - приклад з цієї ж опери?

Та, мабуть.

Виходить, що ігровий стиль «Динамо» тобі підійшов більше, ніж стиль «Ворскли»?

Можна і так сказати.

Я добре пам'ятаю твою дебютну гру за «Динамо» з «Кривбасом» - тоді з перших хвилин склалося враження, що ти вже давно граєш в цій команді. У цьому було твоє велика відмінність від інших новачків, які довго мандражувати, яким потрібен час, щоб пристосуватися до динамівському стилю гру. Пам'ятаю, ти навіть спробував закинути м'яч «за вуха» воротарю з середини поля. Що тобі дозволило відразу так впевнено заграти в «Динамо»?

Ну, якщо є мандраж, краще взагалі на поле не виходити. Грати треба виходити з тверезою головою, кожен свій хід продумувати. Я розумів, що «Динамо» - це великий клуб, тут завжди потужна конкуренція, завдання - найвищі, але вирішив, що все буде залежати від мене: від того, як я буду працювати на тренуваннях, в іграх. Я вважав, що якщо буду працювати - мій успіх від мене нікуди не дінеться і все буде нормально.

А що було найважчим на перших порах в «Динамо»?

У новій команді спочатку все важко. Адже потрібно познайомитися з командою, з усіма гравцями. Тут я хочу сказати спасибі хлопцям, які мене дуже добре прийняли, дружньо поставилися, підтримали на перших порах.

Якщо пам'ятаєш, перший свій гол динамівський ти забив далеко не відразу - в квітні в матчі з «Шахтарем». Грав непогано, моментів було багато, а голів не було. Тебе це нервувало?

Звичайно. Хотілося швидше забити м'яч, тому що грав я начебто нормально, а голи не йшли. Для нападника адже як - те, що добре граєш, це чудово, але головне - забиті м'ячі. До речі, та ж проблема у мене зараз - забити виходить далеко не завжди, хоча я і намагаюся, і на тренуваннях більше працюю над цим працюю.

ЛОБАНОВСЬКИЙ

Ну, про це ми ще поговоримо. Не можу не торкнутися в нашому інтерв'ю тему Лобановського. Для всіх нас це легендарна людина. А ось що ти відчував, коли вперше зустрівся з ним? Яке він на тебе справив враження?

Перший раз була якась невпевненість. Дійсно, такий великий чоловік, і я з ним розмовляю. Це було важко собі уявити! Але він виявився людиною дуже відкритою, який завжди підкаже, як краще вчинити. Він був дуже доброю людиною!

Які були його перші слова, звернені до тебе?

(Після паузи) Він запитав: «Хочеш ти грати в« Динамо »Київ? Я відповів: «Так!». А взагалі першими його словами було: «Доброго дня!»:)

Що, так прямо відразу взяв бика за роги? «Доброго дня» і відразу «Хочеш грати в« Динамо »?»?

Ні, ну не відразу. Привітався, запитав, як справи, як здоров'я, а потім запитав, чи хочу я грати за «Динамо». Всі інші нюанси ми обговорювали потім.

Чим була для тебе його смерть?

Це був шок. Ми всі, вся команда, не могли уявити себе без Лобановського. З Валерієм Васильовичем пов'язані практично всі успіхи «Динамо». По сьогоднішній день ми всі пам'ятаємо його і всім дуже боляче згадувати про все це.

А зараз команда вже відійшла від цього шоку?

Так. Час не стоїть на місці, потрібно рухатися вперед. Ми завжди будемо пам'ятати Валерія Васильовича, а краще, що можна зробити - це увічнити його пам'ять своєю грою.

Чи можна сказати, що з відходом з життя Лобановського змінився мікроклімат в команді, як-то змінилася атмосфера?

Та ні, мікроклімат той же, ті ж тренування - в принципі, у нас залишилося все від Валерія Васильовича, збереглася система, яку він збудував.

«ДИНАМО» СЬОГОДНІ

Епоха Лобановського закінчилася, почалася нова епоха. Що змінилося в команді після того, як головним тренером став Михайличенко?

Не можу сказати, що зміни були занадто великими. Щось змінилося в деяких тренувальних заняттях, свій погляд у Михайличенка на ведення гри, але він пройшов школу Лобановського, тому я думаю, що принципи залишилися колишніми.

А що змінилося в плані спілкування? Все-таки Лобановський був представником зовсім іншого покоління, а Михайличенко - людина більш молодий, сам тільки шість років тому повісив бутси на цвях ...

Він намагається знайти з нами спільну мову, щось підказати. Я думаю, що, судячи з результатів, у нього це виходить.

Але все ж команда стала трохи іншою, не тільки в плані гри, але навіть в плані результатів - в минулому році в 1-му турі Ліги чемпіонів теж вели 2:0, але розгубили перевагу, а в цьому зуміли рівномірно розподілити сили. Опустимо вкрай негативний приклад «Ювентуса» (так ми ще не програвали!) І згадаємо останній матч з «Фейєноордом» - «Динамо» ніколи ще не грало 0:0 у Лізі чемпіонів, причому під час гри складалося враження, що команда грає саме на нічию. Що ж все-таки змінилося?

Ми витягли великий урок з минулого сезону. У минулому році ми пропустили від «Боруссії» два зовсім непотрібних м'яча і отримали на старті замість трьох очок одне. Цього року на матч з «Ньюкаслом» ми виходили з особливим настроєм і особливо нас згуртувало велику кількість травмованих гравців. Ми вирішили довести, що ми - команда, довести уболівальникам, що ми здатні виходити і битися за себе і за того хлопця.

Тобто зміни ти пов'язуєш, перш за все, з тим, що були зроблені правильні висновки з минулих поразок і особливим настроєм команди?

Так. Наші тренери добре вивчили минулий досвід, підказали нам, що і де потрібно поміняти.

А з чим пов'язана така велика кількість травм - з початку сезону через клубний лазарет пройшло чоловік 15, напевно?

Я навіть не можу відповісти на це питання. По-моєму, це просто якийсь злий рок. Ніколи ще такого не було, щоб стільки людей було травмовано!

А може вся справа в літньому зборі команди. Може бути, така кількість травм від зростання навантажень на цьому зборі?

І на минулому, і на цьому зборах все було те ж саме, тому навряд чи можна цим пояснити зростання кількості травм.

А кого з тих, хто через травми пропускає матчі, найбільше не вистачає?

Та всіх не вистачає! Але найбільше Белькевича. Хоча і Ващук, і Дмитрулін, і Федоров, і інші теж не завадили б. Я ж кажу, не вистачає всіх. Краще б всі були в строю.

А з іншого боку уяви, як би підвищилася конкуренція за місце в складі, якби всі були здорові - по три людини на позицію! Може, це навіть добре, що ряди кілька порідшали? :)

Конкуренція ще ніколи нікому не шкодила. Коли вона є, це краще для гравця, так як зростає його майстерність. Тому я вважаю, що конкуренція не завадить.

Скажи, у тебе не паморочиться голова від великої кількості легіонерів в «Динамо», адже їх уже більше половини команди, причому багато з них навіть по-російськи не розуміють?

Таке футбольне життя. Від мене це не залежить. Ми нормально спілкуємося з легіонерами. У команді немає поділу на українців та легіонерів. А те, що в кого з них проблеми з мовою, то я думаю, з часом вони навчаться розмовляти - ті, хто прийшли рік-два тому, вже і розуміють добре, і спілкуються: Пеєв, Чернат, Гавранчич.

Тільки у Боднара проблеми ...

У Боднара? Так, є небагато:) І в тих, хто прийшов недавно.

П'ятеро людей таких прийшло в міжсезоння. Майже півкоманди. Вони ж зараз все в основі грають. По-русски ніхто не говорить ...

На полі у нас одна мова. Коли в дитинстві вчать грати в футбол, навчають і мови гри. А прості слова «я», «назад» можна і на тренуваннях розучити. Я думаю, вони вже їх вивчили, а на поле, в принципі, інших слів і не треба.

А як же мікроклімат в роздягальні, на базі, під час відпочинку? Хіба в цьому плані не буває важко з тими ж бразильцями, у яких менталітет інший, зовсім?

Звичайно, буває. Хочеш йому пояснити, а він не розуміє. Поки поясниш, покажеш на пальцях, на руках - важко це, звичайно.

Тобто все спілкування з ними відбувається на пальцях?

Ну а як, якщо іншої мови вони поки не розуміють? Дехто, правда, знає англійську.

І раніше при Лобановському і нині «Динамо» часто варіює тактику на матч. Буває, у складі виходить три нападаючих, а буває і один. Тобі самому як комфортніше грати?

Мені краще, щоб в атаці було хоча б двоє. Одному попереду все-таки важко. Але так як у нас зараз все відпрацьовують і попереду і ззаду, то навіть коли я граю попереду один, відчуваю підтримку з середньої лінії.

А з ким тобі в парі комфортніше грати?

Напевно, з Шацьких, бо я з ним найбільше матчів провів, та й у плані спілкування з ним легше.

А якби в тебе була можливість вибрати собі в пару будь-якого нападника світу, з ким би ти хотів грати?

Давайте не будемо так будувати питання, тому що ми граємо в «Динамо» Київ, і такий варіант виглядає занадто фантастичним.

Добре, тоді поставимо питання по-іншому - хто для тебе еталон нападника? За ким ти частіше інших спостерігаєш по телевізору і намагаєшся підтягуватися до його рівня?

Як я говорив, мені дуже подобається Шевченко. Але останнім часом йому не щастить. Дуже подобається Вієрі. А взагалі одного форварда назвати важко - хороших гравців атаки дуже багато. Ті ж Індзагі, Дель П'єро ...

Ось ти зараз назвав достатньо різнопланових гравців. Скажімо, на Вієрі ти точно не схожий, бо це такий собі «центрової», який грає переважно у штрафному майданчику і максимально наближено до лінії воріт. Він часто забиває, граючи на випередження, на добиванні. А ти часто дієш з глибини, досить багато забиваєш далекими ударами. Чому ти у нього вчишся?

Якщо у Вієрі є за гру один момент, він його використовує. Він може простояти весь матч, але свій м'яч заб'є. У цього нападника варто повчитися реалізації гольових моментів.

А який твій улюблений гол із забитих за кар'єру, гол, який ти часто прокручуєш в пам'яті?

Улюблений або потрібний? Якщо потрібний, то це, звичайно, гол «Дніпру» («золотий» гол 2001 року - прим. Ред.). Поки це самий потрібний гол у моїй кар'єрі, але, думаю, не останній. Дай Бог, щоб не останній (поправився Саша).

Саша, ви проводите на базі в середньому шість днів на тиждень. Скажи, не набридає одноманітність обстановки - всі ці стіни, паркани, будівлі? Не виникає гострого бажання її змінити?

Звичайно, таке іноді буває. А з іншого боку, куди дінешся? Потрібно працювати, потрібно досягати великих результатів. Звичайно, хочеться побільше побути вдома - не без цього, але коли готуєшся до гри, не завжди це виходить.

Ти хочеш сказати, що заїзди на базу це необхідність?

Думаю, що так. Це допомагає сконцентруватися, відновити сили, відволіктися від різних домашніх справ.

З ким ти зараз ділиш кімнату на базі? З ким більше спілкуєшся?

Живу я разом з Несмачним. З ним і спілкуюся. А ще з Лисицьким, Пеєв.

Пеєв, незважаючи на те, що легіонер, теж входить у вашу компанію?

А у нас немає ніяких угруповань. Всі з усіма нормально спілкуються.

І що, навіть Леандро може постукати до тебе в номер, зайти, і нехай на пальцях, але обмінятися новинами, дізнатися як справи?

(З посмішкою) Звичайно! Звичайно, може.

Раніше «Динамо» купувало легіонерів досить молодих, недосвідчених, а в цьому сезоні прийшов Леандро, гравець досить іменитий, з досвідом виступу в провідних європейських чемпіонатах, в Лізі чемпіонів. Як його сприйняла команда?

Як рівного. Як і будь-якому іншому новачкові, йому допомагають як на тренуваннях, так і в іграх, щоб він швидше зрозумів динамівську гру і що від нього вимагається.

Поговоримо трохи про манеру твоєї гри. Часто доводилося бачити як ти йдеш з м'ячем прямо на захисників, потім робиш якесь невловиме рух і вже виходиш на ударну позицію. Звідки у тебе взялося це вміння? Де ти освоїв таку манеру?

Це йде з самого дитинства, коли я ще грав у дворі. Згодом у ході тренувань та ігор це все відточується і вдосконалюється.

Але одна справа обіграти пару хлопчаків у дворі, а інше - чемпіонів світу Колера і Ройтера, що ти зробив у минулорічному матчі з «Боруссією» і після цього забив гол? Виходить, вони теж нічого не можуть цьому протиставити?

Кожна людина на полі може обіграти будь-якого - не тільки я. Якщо ти впевнений, що можеш обіграти - обіграти! Тобі ніхто поганого слова не скаже.

Ти нападник, але у тебе дуже здорово поставлений дальній удар, що більш властиво півзахисникам. Ти спеціально його тренуєш?

Так, я звичайно залишаюся після тренувань і відпрацьовую удари з-за штрафної.

У світі не так багато нападників, які регулярно забивають ударами здалеку. Чи вважаєш ти це своїм додатковим козирем у боротьбі з захисниками?

Чим більше нападник б'є з штрафного і з-за штрафної, тим краще для нього. Якщо ти, не доходячи до штрафного майданчика, раптом вдариш і заб'єш - це тільки плюс команді.

А окрім добре поставленого дальнього удару і своєрідного дриблінгу які ти ще можеш назвати свої сильні сторони?

Я не хочу це робити, це буде нескромно з мого боку, нехай вже краще тренери та журналісти цим займаються. А я буду виходити на поле і грати.

Домовились!

Далі буде

28 жовтня 2002 21:39
ЕКСКЛЮЗИВ. Олександр Мелащенко: Про себе, про партнерів, про "Динамо". Частина II

ЛІГА ЧЕМПІОНІВ КРАЩЕ КУБКА УЄФА!

Поговоримо про нинішній Лізі чемпіонів. У минулому році Валерій Васильович говорив, що для багатьох гравців це перша Ліга чемпіонів, тому вони хвилюються, нервують, виходять на поле, як він любив говорити, «біленькими». Дивимося матч з «Ювентсуом» і бачимо, що у цих же гравців знову білі обличчя. Ті ж легіонери чомусь здорово знітилися в тій грі. Чому так виходить? Виходить, що однією Ліги чемпіонів, щоб мандраж не бив, недостатньо?

Я думаю, що досить, але просто «Ювентус» - дуже сильна і потужна команда (хоча і проти неї можна і потрібно грати): виходячи проти неї, видно, десь, видно, перегоріли. А десь нас зламали два швидкі пропущених м'ячі.

В останньому турі групового турніру Ліги чемпіонів «Ювентус» приїде до Києва, можливо, ця гра буде вирішальною для «Динамо». Чи вдасться зіграти краще, ніж у Турині?

Думаю, реванш ми візьмемо. Принаймні, постараємося це зробити. Навіть якщо нас буде влаштовувати очко, ми будемо грати на перемогу, будемо робити все, щоб реваншуватися за поразку 0:5. Думаю, що ми зіграємо з ними непогано.

А взагалі «Ювентус» тебе вразив?

Я вважаю, що проти нас всю гру зробили чотири людини - Дель П'єро, Ді Вайо, Недвед і Давідс. Позаду постійно знаходилися чотири захисника і вперед не ходили, тільки Тюрам іноді підключався. Якщо цю четвірку прикрити, то грати з ними цілком можна.

Ти вважаєш, що для «Динамо» реально вийти з цієї групи?

Звичайно, реально!

А якщо не вийдете, для тебе особисто це буде великим ударом?

Звичайно, це буде неприємно. Я вважаю, що зараз все в наших руках. У нас залишилося дві гри вдома і одна на виїзді. Варто вдало зіграти - і є всі шанси пройти далі. У нас і в останній грі з «Фейєноордом» були непогані моменти, але ми їх не реалізували.

А якщо, не дай Бог, ви займете третє місце, як по-твоєму, коштувало, б зачепитися за Кубок УЄФА, адже «Динамо» вже десять років не грало в цьому турнірі - якщо не виходило далі в Лізі чемпіонів, займало 4-е місце в групі і відразу вилітало? Може, варто було б спробувати повторити нехай «Галатасарая», який, вилетівши з Ліги чемпіонів, завоював потім Кубок УЄФА?

Не знаю. Якби ми взяли Кубок УЄФА, то я б погодився. І все одно перед нами стоїть завдання - вийти в наступний етап Ліги чемпіонів.

Тобто просто брати участь в Кубку УЄФА ти не згоден - тільки грати на перемогу?

(Сміється) Краще вже ми постараємося пройти далі в Лізі чемпіонів.

Я думаю, з тобою все б погодилися. Тим більше, що в цьому євросезоні українські клуби не дуже то блищать. Ти, напевно, дивився гру «Вердера» з донецьким «Металургом» - чому, по-твоєму, так відбувається, що проти Києва донецькі команди помирають на полі, а ось їдуть грати проти «Аустрії» та «Вердера» - не найсильніших європейських команд - і виходить така ганьба?

На Київ вони налаштовуються, хочуть за всяку ціну відібрати два очки ...

А «на Європі» не вистачає мотивації?

Як це проти «Вердера» може не бути мотивації?

А що ж, сил не вистачає?

Не знаю. Не можу сказати. Ось Запоріжжя проти «Лідса» зіграло пристойно.

Запоріжжя - так, але той же донецький «Металург», схоже, після 0:3 просто зупинився і почав думати про гру з «Динамо»

Я не знаю, про що вони думали, але впевнений, що 6-го числа вони вийдуть проти нас дійсно вмирати. (Як ми знаємо, так і вийшло - прим. Ред.)

ЩО СТАЛОСЯ З Мелащенко?

Ми з тобою вже трохи зачепили тему, що Мелащенко зараз і Мелащенко рік тому - це трохи інші гравці. Своєрідним вододілом стала твоя операція з видалення апендициту в кінці минулого року. Чому так вийшло, що тобі після цього не вдалося досягти свого торішнього рівня? У чому ти бачиш головну причину?

Я ніби й на тренуваннях працював так само - намагався швидше набрати форму, але десь не пощастило: раз не забив, другий. Почалася якась чорна смуга.

А може психологічні причини заважали?

Я намагався якомога швидше все забути, але не дуже виходило.

Яке тобі було відчувати себе випав з обойми, коли команда поїхала до Москви на Кубок СНД, потім на закордонні збори, а ти спочатку навіть не тренувався, потім почав разом з Хацкевичем займатися в манежі разом з «Динамо-2»?

Команда поїхала, але мені сказали: «Працюй, набирай форму під наглядом лікарів. Чим швидше її тут набереш, тим швидше повернешся в першу команду ». Тому відчував я себе абсолютно нормально. Я знав, що як тільки я наберу форму, я буду тренуватися і грати з основним складом.

Останнім часом апендицит зачастив в «Динамо» - спочатку ти, потім Гавранчич, тут же Боднар. Ти не як не консультував цих хлопців, як швидше позбутися цієї болячки?

Ні, у нас для цього є лікарі, які все розкажуть і підкажуть. У мене з Боднаром І Гавранчичем різний апендицит був - у мене гнійний, а у них - простий. Тому їм було трохи легше.

Я коли готувався до цього інтерв'ю, помітив таку особливість: коли ти забив «золотий гол», в Лізі чемпіонів забивав, у тебе інтерв'ю просто пачками брали, а от з грудня - жодного серйозного інтерв'ю. У тебе немає образи на пресу, що, коли ти на коні, вона тебе ще вище піднімає, а коли ти з коня впав - навпаки вдавлює в землю.

В принципі, це нормально. Коли людина добре грає, у нього завжди беруть інтерв'ю. У мене, до речі, в цей період не було великого бажання давати інтерв'ю, тому що я толком і не грав.

Навесні у Михайличенка на післяматчевих прес-конференціях часто запитували: «Чому Мелащенко не вийшов в основі?». А він весь час відповідав: «Він поки що в недостатній фізичній формі». Тебе це не зачіпало, коли відкривав газети?

Ну так, було, звичайно, неприємно. Для цього і доводилося працювати на тренуваннях, щоб набрати фізичну форму.

А чому через кілька місяців після операції і відновлення форма була в тебе не найкращою?

Одна справа, коли ти тренуєшся, інша - коли граєш. Мені не вистачало ігрової практики. Я грав регулярно за «Динамо-2» - це теж практика, але рівень все-таки трохи не той.

А для тебе принципово, на яку гру виходити - на матч Ліги чемпіонів або гру в першій лізі? Наприклад, Яремчук колись казав, що йому все одно, проти кого грати ...

Треба виходити і грати в будь-якій грі - що за «Динамо-2», що в Лізі чемпіонів. Якщо в одній грі ти будеш грати на одному рівні, а в іншій - на іншому, то зростання не буде.

А якщо ти сьогодні виходиш на тайм за «Динамо-2», а завтра тобі сказали, що ти вийдеш на тайм за першу команду, ти все одно будеш повністю віддаватися грі і битися за перемогу, навіть з ризиком отримати травму?

Ну так. Якщо ти тут не викладеш, то завтра можеш за першу і не вийти.

Тобто те, що головний тренер постійно відвідує матчі «Динамо-2», підстьобує?

Це не для нього потрібно хорошу гру показати, а, насамперед, для себе. Те, що ти не доробив тут, переноситься на твою гру за першу команду.

Чому так виходить, що нападники «Динамо» ніколи все разом не бувають в оптимальній формі? Спочатку ти соліруешь, потім тобі зробили операцію - Шацьких вийшов на перший план, Лаки раз блиснув, знову пішов у тінь. Виходить, що в команді начебто багато нападників, але іноді навіть двох важко виставити у стартовому складі - ставлять одного, тому що інші не в оптимальній формі. Ти думаєш, це просто збіг обставин чи є глибші причини цього явища?

Все ж, думаю, що це збіг обставин

А нападники можуть між собою спілкуватися більше, ніж з гравцями інших амплуа?

Буває, ми разом їздимо на риболовлю, але це не тільки нападники збираються, а людина 5-6 з команди.

А бразильців на риболовлю берете?

Ні, ще не брали. У них інші інтереси.

Саша, я не раз спостерігав за тобою в грі: ти ніколи не «пхати» молодим гравцям. Якщо навіть хтось зробив грубу помилку, ти підбадьорює його. З чим це пов'язано?

Кожна людина критику сприймає по-своєму: одному «напхати», він зрозуміє і ще сильніше буде грати, а в іншого почнуть трястися коліна, і він м'яч не зможе зупинити. Я дотримуюся думки, що людину, яка вчинила помилку, краще підтримати. Хоча буває таке, що даєш йому пас, а він втрачає м'яч - така злість бере: адже бігав ж, відбирав, а він втрачає! Але потрібно намагатися себе перебороти.

Виходить, ти непогано знаєш молодих гравців своєї команди, якщо ти розбираєшся, кому краще напхати, а кого підтримати?

Я мав на увазі загальну ситуацію. Я не когось конкретно маю на увазі, а просто знаю, що люди діляться на такі категорії.

А коли ти був молодим гравцем, ти страждав від футбольної дідівщини?

Не скажу, що страждав сильно. Бувало, що кричали на мене, коли намагався обігравати когось і втрачав м'яч. Але не особливо. Загалом, як у всіх.

А зараз більш досвідчені гравці можуть гримнути на тебе під час гри?

Звичайно, якщо я втрачаю м'яч, який вся команда здобувала, і на мене, буває, кричать. Але вони мають на це повне право.

Ти колись розповідав в інтерв'ю тижневику «Футбол», що з Белькевичем виникають такі ситуації, коли він віддає суперпас, а нападник, не вірячи, що пас пройде, не йде на м'яч. Валик сильно тоді лається?

Я не скажу, що Белькевич лається, він все всередині переживає, всередині злий. Просто він людина така, що все всередині себе тримає.

Зараз він травмований (інтерв'ю проходило ще до повернення Валентина на полі - прим. Ред.), Але все ж ти міг би сказати, що ваше порозуміння на полі покращився?

Тут важко говорити про поліпшення взаєморозуміння: Валик віддає такі передачі, про які нападаючий може тільки мріяти. Це одне задоволення отримувати м'яч від нього: ні воротар не дістає, ні захисник, а м'яч зручно лягає на ногу.

Можна сказати, що в ігровому плані Белькевич зараз лідер команди?

Я думаю, що так.

Але з іншого боку, він уже багато пропустив, а команда не валиться, нормальні результати показує ...

І все ж він не завадив би команді. Грали б тільки краще.

ЗБІРНА

Давай торкнемося теми збірної. Незабаром розпочнеться черговий збір, приїдуть гравці «Шахтаря». Чи вдається тобі, коли ви збираєтеся всі разом, абстрагуватися від того протистояння, що триває між вами в чемпіонаті?

Коли нас викликають за збірну, ми всі відразу намагаємося забути про протистояння в чемпіонаті. У збірній ми захищаємо честь країни. За нас хворіють всі українці, і ми всі один за одного переживаємо. Тут у нас зовсім інші відносини.

Я теж думаю, що ви намагаєтеся забути, але забути таке важко, враховуючи той ажіотаж, який піднімає преса і вболівальники ...

Ні, збірна - це збірна. У ній нічого такого немає взагалі.

Припустимо таку ситуацію: той же Попов, твій товариш по збірній, в іграх «Шахтаря» з «Динамо» постійно в'їжджає в тебе, б'є по ногах, хапає за майку - у збірній ти все одно його сприймаєш як друга?

Так, так і ще раз так. Повторюся, в збірній ми забуваємо про подібне і є однією командою.

А ось цей згаданий ажіотаж навколо протистояння «Динамо» і «Шахтаря» тебе особисто не дратує?

Чому він повинен мене дратувати? Це нормальна ситуація, коли два клуби (а зараз і більше - ще й «Дніпро» з «Арсеналом») конкурують один з одним в чемпіонаті країни. Цілком нормальне явище.

Я зараз не стільки про конкуренцію кажу, скільки про навколофутбольних ситуаціях. Скажімо, ти читав статтю Порошина «Вогнища амбіцій» про протистояння «Шахтаря» і «Динамо»: президент проти президента, тренер проти тренера, навіть марки і моделі машин гравців обох команд навів для порівняння?

А-а-а, бачив, бачив я цю статтю. Якщо йому подобається порівнювати, нехай порівнює, заради Бога. Ну, порівняли машини - що в цьому такого? Якщо вболівальникам цікаво, хай пишуть.

Терпимий ти людина. Але повернемося до збірної. Зустріч з греками може стати вирішальною. Старт виявився трохи змазаним. Сам-то ти як оцінюєш шанси пробитися на чемпіонат Європи?

Шанси є завжди. Є вони і у нас. Нам потрібно обов'язково вигравати у Греції. Зробимо для цього все можливе.

А ти не вважаєш, що варто було зробити головним тренером збірної іноземного фахівця?

Я вважаю, що у нас достатньо фахівців, які можуть вирішити завдання виходу на ЄВРО-2004. Якщо ФФУ вирішила призначити саме тренера, то, напевно, вони добре це обміркували, зважили.

На чемпіонаті світу ти за кого вболівав?

Мені подобалося, як грає Англія, але вона, на жаль, далеко не пройшла. Коли дивився трансляції з Кореї і Японії, дуже хотілося самому бути на полі, у грі. Звідси подвоєне бажання в цьому відбірковому циклі нарешті пройти на чемпіонат Європи. Та ж Росія, за яку я теж переживав, адже потрапила на чемпіонат світу, хоча і не вийшла в наступний етап. Загалом, поїхати куди-небудь дуже хочеться:)

Коли команди грають свій перший фінальний турнір, вони часто провалюються. Якщо у тебе був вибір, ти віддав перевагу потрапити на чемпіонат світу і програти там всі три гри або гідно поступитися в стикових іграх який-небудь сильній команді, тієї ж Німеччини, скажімо, тільки за різницею м'ячів?

Я б вважав за краще вийти на чемпіонат світу і постаратися зіграти там гідно - не програвши всі ігри.

Автор: (Dynamokyivmania1986)

Статус: Наставник (2338 комментариев)

Подписчиков: 0

29 комментариев
Лучший комментарий
  • Дик Шелдон(Shorey) - Наставник
    09.11.2011 17:06
    Я тогда так и не понял, почему от так жёстко деградировал?
    • 5
Еще комментарии
Комментировать Еще комментарии