Генеральний директор «УАФ Маркетинг» Артемійс Рябовс розповів про відновлення співпраці з Adidas.
— УАФ та Adidas знову працюють разом. Ми побачили національну збірну в матчах Ліги націй в оновленій формі. А що стояло за цим?
— Це була цікава і складна робота. Ми з Андрієм Миколайовичем Шевченком після його обрання президентом УАФ вирушили до Німеччини на перемовини з CEO Adidas Бьорном Гуделем. На тій зустрічі було принципово вирішено, що adidas повернеться в український футбол. Андрій Миколайович пояснив Бьорну, чому це потрібно. Ми були впевнені, що УАФ та adidas можуть утворити які якісне партнерство, залучивши світовий бренд, який допоможе нам розвивати весь український футбол.
— На який термін підписана угода?
— На шість років. Але найголовніше навіть не це, а те, що adidas чітко дав зрозуміти, що підписаний 6-річний контракт — не тільки про екіпіровку. Це будівництво інфраструктури для дитячо-юнацького футболу, створення унікальної лінійки одягу для жіночих команд (раніше жінки грали у чоловічій), тренувальна лінійка, безліч соціальних ініціатив з УАФ Foundation.
— Чи відповідає дійсності інформація, що у президента УАФ Андрія Шевченка є особистий контракт з Adidas та з цієї угоди він матиме певні преференції?
— В Андрія Миколайовича немає і ніколи не було особистого контракту з Adidas. Я знав особисто Бьорна ще за часів роботи в PUMA і розповів йому, що Андрій Шевченко став президентом УАФ і є можливість обговорити сумісну співпрацю. Так усе й почалося.
— Багато запитань виникло, чому національна збірна вже грає в adidas, а решта ще в Joma? Це про missmanagment?
— Коли я прийшов працювати в УАФ, то мене поставили перед фактом, що у мене залишилося півроку до кінця контракту з Joma. Для вашого розуміння — в орбіті УАФ знаходиться більше 20-ти різних збірних. За такий короткий період часу нереально всі збірні переодягнути в одну форму й оформити юридично партнерство. Мова ж не лише про ігрові комплекти, а й про тренувальні, повсякденні та парадні, а також інші елементи футбольного побуту збірних. Я можу навести приклад збірної Німеччини, коли за три роки до початку контракту з новим технічним спонсором було оголошено про співпрацю. Тобто перехідний період, який ми зараз здійснюємо за кілька місяців, німці робитимуть три роки.
Нами було прийнято рішення запустити повноцінну роботу з національною командою і поступово займатися іншими. Це спільне рішення з партнером. Для того, щоб усе реалізувати, потрібно дуже багато часу. Ми хотіли голосно заявити про повернення adidas і нам це вдалося. В усіх магазинах adidas в Україні зараз — українська збірна, наші футболісти. Далі буде тільки краще. Наступного року всі зможуть побачити проміжні результати нашого партнерства.
— У нас буде ексклюзивна форма від Adidas в наступному циклі?
— До початку кваліфікації — точно ні. Збірна України отримає ексклюзивну форму від Adidas восени 2025 року. Для того, щоб переодягнути всі національні команди, потрібно 20 тисяч одиниць одягу.
Так швидко вони не зможуть це зробити. У партнерів Adidas є можливість лімітованим командам надати опцію створити унікальний дизайн. Щоб була своя айдентика, відсилання до різних символів, історії та ексклюзивна стилістика. Від нас не завжди все залежить. Є бажання УАФ, але є глобальні дедлайни adidas. Ми не можемо диктувати лише свої умови і десь треба йти на компроміси.
— У старої команди УАФ не було напрацювань по цьому питанню?
— За них я точно не можу відповідати. Я прийняв УАФ «Маркетинг» в тому стані, в якому він був на початок року.
Олександр Карпенко