Тренер вратарей киевского «Динамо» Михаил Михайлов уверяет, что в современном футболе нужно постоянно совершенствоваться, чем он и занимается вместе с подопечными.
— Михаил Леонидович, что случилось с Рыбкой и на сколько он выбыл?
— Ему сделали операцию, которая была плановой: у Александра были давние проблемы с поврежденным мениском и хрящом. Два следующих месяца он проведет без тренировок, то есть возобновит их ориентировочно 11 февраля.
— Дальше хотел поинтересоваться относительно Коваля: следите ли за его выступлениями в Дании, как объясните, что он много пропускает, впрочем, учитывая ситуацию, логичнее спросить о возвращении Максима.
— Касаемо первой части вопроса: не просто просматриваю все его матчи — мы вместе с ним разбираем их, анализируем, как он поступал в том или ином эпизоде.О личной статистике: в 18 турах «Оденсе» пропустил в свои ворота 35 мячей. Действительно, много. Но там разные ситуации были: иногда неудачно играла вся команда, в некоторых матчах — оборона, иногда и сам Максим. О возможном возвращении в Киев ничего не могу сказать.
— Теперь переходим к основному динамовскому голкиперу: у Шовковского 410 поединков в чемпионате Украины, а у рекордсмена Шелаева всего на два больше…
— Мне кажется, об Александре сказано столько всего, что сложно добавить новое. Профессионал с большой буквы, причем это касается всего, в том числе, отношения к тренировочному процессу. Приятно работать со столь ответственными людьми.
— Сколько еще он будет радовать нас?
— Один Господь Бог знает, а больше никто!
— Что ответите ненавистникам СаШо, которые уверяют, будто он «угробил» многих талантливых киперов-конкурентов?
— У каждого свое мнение, но есть мнение профессионалов. Никто — еще раз подчеркиваю: никто! — не будет ставить в основу слабого футболиста. Если человек объективно сильнейший, почему не внести именно его в стартовый протокол? И какое значение имеет возраст?
— Специалисты отмечают, что за последние два года он очень подтянул игру ногами — едва ли не ключевую черту современного вратаря.
— Понятно, что футбол не является статичным явлением, он постоянно выдвигает новые требования к игрокам и процессу их подготовки. Возникают новые вызовы, на которые надо уметь оперативно реагировать. Последнее десятилетие эволюция развивается так, что вратарь фактически превратился в полевого игрока. И сегодня «Динамо» практикует такую модель, где ведение игры начинает «первый номер». И это, кстати, еще один из признаков профессионализма Шовковского: то, что он в таком возрасте сумел перестроиться!
— Несколько лет назад я разговаривал с вашим коллегой Глущенко, который тогда работал в Одессе. Он уверял, что приучает подопечных к голландской вратарской школе: мол, она прогрессивнее чем, условно говоря, советская.
— Не существует никакой глобальной школы подготовки голкиперов — ни голландской, ни советской, ни украинской, ни итальянской! Есть индивидуальные методики, которых придерживаются отдельные люди. Я тренирую подопечных по своей системе, которую разрабатывал в течение четверти века. Моя система является сплавом различных методик, западных и отечественных. Я действительно пытался собрать воедино лучшее от разных мастеров, моделировать это в тренировочном процессе и передавать подопечным. Кажется, неплохо получается…
Владимир Баняс, «УФ»
-
RUS LANKO(rus_lanko)
- Наставник
23.12.2015 20:53
Михайлов молодец! Сам был хорошим вратарем и готовит киперов отлично. Динамовские вратари на высоком уровне их подготовка и подтверждает высокий класс Михайлова.
- 0
-
Иванов Петр(sedoyy)
- Старожил
22.12.2015 10:39
- 0
-
сергей полонский(sergeylwow)
- Эксперт
21.12.2015 12:38
Это интересно каких киперов угробил Шовковский? Кутепов, Кернозено, Коваль, Рыбка, Бойко, а может Филимонова? Был период, что Рева был первым, а Шовкоский вторым..не понял вопроса и кого имел ввиду журналист
- 2
-
_макшщ _(dynamodub)
- Начинающий писатель
24.12.2015 12:53
та и Богуш во времена Семина ейфорил
- 0
-
Alex Mospan(podo1312)
- Читатель
20.12.2015 21:25
Ребяты. Так есть еще Джорж Бущан и Солдатенко Вадик!
- 0
-
Володимир: з Динамо назавжди(gvaavg)
- Эксперт
20.12.2015 15:17
Шовковський може зійти з воріт ДК в будь-який момент - не дай бог травма, а в його віці ... Потрібен надійний воротар, і тут роль Михайлова дуже важлива. Надіюся, в клубі реально оцінюють стан справ і готові до будь-якої ситуації, що може виникнути.
- 1
-
Вова(High_Jump)
- Старожил
20.12.2015 14:37
Рибка нам не допоможе у матчах з Манчестер Сіті, залишається один Шовковський. Очевидно доведеться поверати Артура Рудька з Говерли, він виглядає краще за Коваля.
- 0
-
Геннадий Gendalf(Gendalf)
- Опытный писатель
20.12.2015 12:09
Да Михайлов не позволял себе чудить, как Чанов, и смотреть игры с ним было как-то спокойнее. С Виктором было и весело и валидольно- как тут уже писали мог и ногой мимо мяча пролететь и дёрнуться непонятно куда. А сколько раз он с мячом начинал атаку по правому флангу? Несколько раз даже до середины поля добегал, а потом нёсся назад к воротам и выхватывал от Кузнецова!
- 6
-
Найк Борзов
- Опытный писатель
20.12.2015 11:15
Динамовская школа вратарей всегда была лучшая не только в Украине, но и в Европе
- 3
-
Игорь Оласюк(Tony11527)
- Старожил
19.12.2015 23:07
Здоровья Вам Михайлов!!!!
- 4
-
Alexander Alexander(alex6133)
- Старожил
19.12.2015 22:24
Михайлов был отличным вратарём, одним из лучших в истории "Динамо" и является хорошим тренером.
- 4
-
Leon Zadov(lleo)
- Наставник
19.12.2015 22:16
- 4
-
комментарий удален
-
серж яя(keks68)
- Наставник
19.12.2015 19:31
Михайлов был хорошим вратарем! Да, он был "вечно вторым" после Чанова,, но был лучше .чем во многих командах первые вратари.
- 11
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
19.12.2015 20:23
Підтримую. У Михайлова певно найбільшими недоліками були невисокий рівень здорової нахабності та *куражу*, коли заводяться і тягнуть все... Тут він як і у випадку з відбиттям пенальті поступався Чанову. Але... Він був набагато надійнішим і не допускав тієї кількості ляпів, скільки *чайник*. Хто бачив їх гру, згадає. Я пам'ятаю лиш один - в матчі з Торпедо в Києві михайлов пропустив гол від Буряка (який тоді тільки переїхав до москви) з госторого кута в ближнє *павутиння*. Зате тоді вболівальники не боялись, що як Чанов вчергове махне ногою повз м'яча, що котиться до воріт чи не побіжить чомусь в якийсь кут ще до удару або буде мовчки дивитись як м'яч пролітає перед носом на голову суперника(останні варіанти - відповідь в 1/2 КЧ-87). Ну а ляпів як у декого з Астон Віллою, Гамбургом, Глазго Рейнджерс у нього і близько не те що не було, а навіть не очікувалось...
- 7
-
Андрій Людкевич(ALud)
- Наставник
19.12.2015 20:42
Пригадайте слова самого Михайлова - ніякий тренер не буде ставити а основу слабшого гравця - це, що стосується порівняння гри Чанова і Михайлова, а сказати, що є така школа - школа Михайлова, то це, мабуть, буде занадто.
- 4
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
22.12.2015 16:25
Щодо порівняння гри - суха статистика, яку так любив до речі і Лобановський. З Михайловим як основним воротарем Динамо виграло два з двох чемпіонатів союзу - 1981 і 85 років. З Чановим - 2 з 8... З Чановим Динамо 4 !!! рази програло в Кубку чемпіонів САМЕ через помилки Чанова - в 82 з Астон Віллою, в 83 з Гамбургом, в 86/87 з Порту, в 87/88 з Глазго... Просто Ви вочевидь не бачили тих матчів як і взагалі приміром *гри* Чанова в сезонах так 82 - 84, особливо останніх двох, коли навіть дуже повільне кочення м'яча до наших воріт викликало тривогу у вболівальників та й захисників - так вже дістав своїми неймовірними постійними ляпами воротар з прізвиськом - анекдотом *Чанов чудом відбив мяч - потім чудо довго боліло...* Гра Чанова це постйний драйв навперемішку з нервами. А щодо вибору Лобановського - то бували й помилки чи принаймні дивні рішення. Не один дуже талановитий футболіст, що заграв у інших клубах а перед цим був у Динамо, чомусь не став основним у нього. Подумайте над цим...
- 0
-
Андрій Людкевич(ALud)
- Наставник
22.12.2015 18:43
Я дуже добре пам*таю і гру Чанова і Михайлова, і особливо вказані матчі, і навіть більше, я вважаю, що з часів Рудакова і до Шовковського в нас не було воротаря рівня ДК. Приходили непогані воротарі, але на 2-3 роки, а хто й на менше (Роменський, Жидков) і тільки Чанов зіграв 202 матчі проти 101 гри Михайлова. Але в михайлова була і є одна, але вагома перевага перед Чановим - він гарно співав (співає).
- 0
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
23.12.2015 00:57
Юрковський точно був воротарем рівня ДК. Його блискуча гра в сезонах 1977 і 78 рр це підтвердила. Тоді Віктором приміром були відбиті ВСІ три пенальті за сезон(ще один, четвертий, взяв Сивуха, що вийшов на заміну). Але - лише одна невелика. проте результативна помилка в матчі з Мальме дещо знизила його впевність у самому собі. Це сам Лобановський згадував. І дав шанс Роменському. Проблема Віктора була ще й у невисокому як для воротаря зрості - трохи за 1м 80см. Проте був надзвичайно стрибучий наче Банников, мав добру реакцію і дуже добре обирав позицію. На відміну від Чанова не був нервовим і не робив таких і стількох ляпів (яких і в Рудакова вистачало). Ще раз - за два сезони лиш одна помилка - це більш ніж пристойний рівень надійності. Віктор до речі і витіснив Рудакова з основи. Тому Юрковський і за рівнем гри, і за результатами безперечно воротар - легенда, цілком відповідний статусу Динамо. Як і Михайлов. А те що Лобановський чомусь обирав основним Чанова всупереч надмірній кількості помилок - то одна з його таємниць. Чанов же як і Габелія з Тбілісі - яскраво стрибав та при цьому робив численні ляпи. Але видовищність когось влаштовувала більше...
- 0
-
Андрій Людкевич(ALud)
- Наставник
23.12.2015 01:34
Я так розумію - ми скоро доберемось до Лемешко і Гаваші... Питання немає: в історії ДК багато класних футболістів вже хоча би тому, що сама історія ДК - це історія українського футболу, в якій насамперед проявились кращі риси ментальності всього українського народу,а починаючи з початку 60-х боління за ДК було проявом ренесансу українського духу, це якщо чуть-чуть так з пафосом.І я зовсім не проти, що для вас Юрковський легенда, хоча я би його порівняв з кометою. Відносно Рудакова - то як воротар він закінчився в 1975 році, а на початку 1976, за його ж словами, він на фарт поміняв рукавиці, виявилось - не на фарт.Ну а щодо росту Юрковького (182 см), то Касільяс не набагато вищий (185 см), а за Реал відіграв 16 років.
- 0
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
23.12.2015 14:21
1. В довідниках ще тих часів, коли виступав Юрковський вказували його зріст чи 180, чи 181. Якщо сьогодні вже *підріс* за Вікіпедією, ну що ж... Все одно це показник, що центральні захисники Динамо Решко і Балтача були вищими за свого ж воротаря - це під час матчів було видно. Так, середній зріст футболістів взагалі зріс, та то вже загальна тенденція - за виключенням Барселони...
- 0
-
Андрій Людкевич(ALud)
- Наставник
23.12.2015 17:00
Наша коротка полеміка дуже вже мені нагадала футбольну біржу70- 80-х років. Я так розумію - ми можемо розходитися в деталях, але в головному єдині: ДК - уособлення українського футболу...було і дай бог, що б так залишалось і надалі.
- 0
-
Gosha N(igar)
- Наставник
19.12.2015 23:37
Мне тоже нравилась надежная игра Михайлова и не нравился Чанов , который мог вытянуть мертвый мяч , но достаточно и бабочек ловил. Но почему то ставили Чанова, а не Михайлова, но это мое мнение.
- 3
-
Андрій Бортнік(bortand)
- Старожил
20.12.2015 19:31
Коли Чанов був травмований, весь сезон 1985 року, без замін, відіграв Михайло Михайлов. Він став того сезону і Чемпіоном СРСР і володарем Кубка СРСР.
- 0
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
22.12.2015 15:40
...І половину переможного для Динамо розіграшу Кубку кубків 85/86 рр. Так, погоджуюсь. А ще Михайлов відіграв повністю як основний воротар і чемпіонат срср 81р, який Динамо теж виграло. І відіграв блискуче. Цікаво що з Чановим в основі ми потім три роки в чемпіонатах не перемагали...
- 0
-
Игорь Петров(mamay71)
- Наставник
19.12.2015 18:05
Сам большой вратарь, но воспитал великого вратаря. Самое большое счастье для учителя - видеть, как ученик превосходит его.
- 5
-
Сергей Златов(s_prn)
- Старожил
19.12.2015 17:55
Михаил Михайлов СПАСИБО Вам за то, что хорошо играли на воротах.
- 2
-
Гоша Бэкхэм(Goshan)
- Наставник
19.12.2015 17:53
Да , с вратарями у нас никогда не было особых проблем , и это заслуга , в первую очередь , Михайлова .
- 3
-
Гліб Капустін(Romen)
- Эксперт
19.12.2015 18:21
В постсоветское время бессомненно, но у нас и в советские времена были первоклассные голкиперы:Антон Идзковский, Николай Трусевич,Олег Макаров,Виктор Банников,Евгений Рудаков,Виктор Юрковский, Юрий Роменский,Виктор Чанов,сам герой этого очерка Михаил Михайлов.
- 7
Еще комментарииучетная запись этого пользователя была удалена
Михайлов был и есть Профессионал! И низкий ему поклон за нашу вратарскую школу!
учетная запись этого пользователя была удалена
А от з 1.85 у Касільяса - то це вже дещо інша справа. Кілька сантиметрів таки вище. А це щось, разом до речі з дещо довшими руками людей західніше України (згідно наукових досліджень, це факт).
2. *Відносно Рудакова - то як воротар він закінчився в 1975 році...* Що б він не міняв на початку 76, та ще у півфіналі КЧ 77 року проти Борусії грав саме Рудаков, чи не так ? І саме його разом із захистом помилка призвела до поразки в другому матчі... От після того Юрковський його і витіснив назовсім.
А якщо вже слідувати за такою логікою, то і Чанов *закінчився* в 1986 році - інакше ніж ганьбою його гра в 87 не була...
І щодо Лемешка з Гаваші - та то не те. Насправді ж Ви чомусь Макарова забули - ось то був дійсно видатний і дуже надійний воротар, якого Маслаченко визнавав нічим не гіршим Яшина. Просто з Києва важко було конкурувати за місце в збірній з москвою...
У 85 - як Ви правильно зазначили - знову Михайлов в основі, і знову золото. Та й кубок...
Вроде никого не упустил?