Польский защитник киевского «Динамо» Томаш Кендзера рассказал, насколько он адаптировался в новой для него стране и городе.
«Киев мне очень нравится. И самим собой, и людьми, которые тут живут. В Польше почему-то говорят, что тут всё плохо, но на самом деле всё просто супер.
Украинский язык? Я его понимаю, но разговаривать на нем пока не умею. Возможно, со временем смогу и общаться на украинском. Но я хорошо знаю русский язык. Он не так, как украинский, но тоже похож на польский.
При этом у нас в «Динамо» все говорят именно по-русски. Для меня это странно. Я ведь знаю, какова сейчас ситуация между Украиной и Россией. А тут все говорят по-русски. Наверное, это неприятно для многих, кто тут живет. Спрашивал у своих партнеров по команде, почему они не говорят по-украински, на что слышал ответ, что так уж сложилось.
А по-украински в «Динамо» говорит Назарий Русин, который является выходцем из Львовской области. Он даже некоторые польские слова использует, и тогда в команде его никто, кроме меня, не понимает», — сказал Кендзера в комментарии телепрограмме «Профутбол».
-
ksf ksf
- Эксперт
13.12.2018 18:19
щодо мови - так, однозначно - державна мова Українська, а на інших рівнях всі мови мають право на існування і на даний час так і є, головне не на якій мові говорять, має вагу хто говорить, і головне, що говорить.
- 0
-
MyDoom .(MyDoom)
- Наставник
12.12.2018 09:42
Насадження нам кацапської мови було основною задачею русні за майже 400 років окупації. Вони свого добились.
- -3
-
Слава Славків(lyra)
- Наставник
11.12.2018 09:38
Для Кендзери то дивно... Як і для більшості адекватного людства
- 4
-
Седее .(Ded1)
- Эксперт
10.12.2018 22:12
Шановні!
- 0
-
A G(Toha111)
- Эксперт
10.12.2018 23:11
2008 року путлєр назвав Україну помилкою історії. З перших днів у кремлі не визнає українців як націю.
- 3
-
Седее .(Ded1)
- Эксперт
10.12.2018 23:38
Ви щось переплутали, шановний!
- 3
-
Nik Shtyl(GVF86_94)
- Наставник
11.12.2018 21:58
"Що у Вас за безглузді ворожі речі?" Почему сразу ворожі-безглузді? Время разбрасывать камни, время собирать камни. Слыхали такое? Так вот, время пришло задуматься.
- 0
-
A G(Toha111)
- Эксперт
11.12.2018 22:01
-"Скажімо, якщо виявиться, що Ви лжепатріот або просто дурень,...."-
- 1
-
Седее .(Ded1)
- Эксперт
12.12.2018 02:45
Оппа! Так Вы еще и читать не умеете?
- -1
-
A G(Toha111)
- Эксперт
13.12.2018 19:39
"Роздули пір'я", повторили заїжджені мантри і подумали що все аргументували?
- 0
-
Николай Будулай(Budulay)
- Наставник
10.12.2018 20:28
Припиняйте срач, хлопцI. Досить!
- 5
-
виктор петров(kulon)
- Наставник
10.12.2018 20:06
Про це згадував відомий львівський "батяр"-Олександр Скоцень усвоїй книзі:"Львівський "батяр"у київському "Динамо"":
- 2
-
Володимир(metalizator2009)
- Эксперт
10.12.2018 20:00
"При этом у нас в «Динамо» все говорят именно по-русски. Для меня это странно. Я ведь знаю, какова сейчас ситуация между Украиной и Россией. А тут все говорят по-русски."
- 4
-
RusBendera Ukrainov
- Опытный писатель
10.12.2018 19:32
- 1
-
Игорь Малахов(bromigantik)
- Старожил
10.12.2018 19:07
Поганому танцюристу - мова заважає... Когда ДК в 80-х и 90-х громило суперклубы. никто о мове не вспоминал, все ценили игру родного клуба. А зараз гравці спілкуються не на тій мові - тому є певні проблеми і немає самої гри. Хворі люди....
- -10
-
Kergan
- Наставник
10.12.2018 19:11
Дык они же почти как эллочка людоедка разговаривали)
- 2
-
Брюс Всемогутній(BruceWillis)
- Эксперт
10.12.2018 17:27
А ось Кендзьора просто красунчик ! Правильно підняв тему мови. Польська та українська мови дуже схожі. Поляк при бажання зрозуміє українця.
- 9
-
Володимир(metalizator2009)
- Эксперт
10.12.2018 20:02
жодна російськомовна сім'я, навіть у Львові, не вчить і не збирається вчити дітей любити українську мову....на жаль. Дуже прикро чути, як у громадському транспорті Львова діти 1-2 класів розмовляють російською, хоча в школі вивчають українську!!!
- 2
-
Брюс Всемогутній(BruceWillis)
- Эксперт
10.12.2018 20:11
Те, що Ви розповідаєте про події, які коїться у громадському транспорті Львова, то це неприємно дивує.
- 1
-
Володимир(metalizator2009)
- Эксперт
10.12.2018 20:16
так, тому і пишу, бо бачу постійно на власні очі, коли потрапляю в громадський транспорт - дітки з батьками і бабусями говорять на російській мові!
- 0
-
Олексій Львович(Lvovi4)
- Наставник
10.12.2018 17:07
Мова повинна іти від мізків!Усвідомлює це людина і більше проблем немає,я особисто не переходжу на російську(принципово,з 2014!)в російськомовному середовищі,нехай(і це трапляється все частіше)вчаться розмовляти і розуміти українську,це не так і важко,азірових в природі дуже мало!
- 6
-
алекс ковган(cap)
- Наставник
10.12.2018 15:28
Хоть на этом сайте не поднимайте эту тему - не ведитесь на провокации гнилых политиканов. Проблемы языка(мови) в Украине НЕТ!!!
- 1
-
Shapych
- Эксперт
10.12.2018 18:11
З яких пір Кендзьора став політиканом?
- 5
-
алекс ковган(cap)
- Наставник
11.12.2018 02:47
Російська мова - це не мова окупантів і Путіна. Це мова Толстого, Пушкіна, Достоєвського, Висоцького, Булгакова, Гоголя...
- 4
-
Артем Вознесенський(artcasanova)
- Наставник
11.12.2018 08:00
Гоголя не треба плести туди! У Шевченка теж були вірші російською, але головного це не міняє!
- 1
-
Слава Славків(lyra)
- Наставник
11.12.2018 09:44
І що?
- 1
-
Слава Славків(lyra)
- Наставник
11.12.2018 09:44
І що?
- 1
-
Shapych
- Эксперт
11.12.2018 12:54
Я тут вже писав, що мова не винна...
- 1
-
Kergan
- Наставник
10.12.2018 19:08
Проблемы нет, но ее упорно создают
- 1
-
Василий Пупкин(dynforev)
- Наставник
10.12.2018 19:44
- 3
-
Володимир(metalizator2009)
- Эксперт
10.12.2018 20:09
проблема є, саме через мову окуповані Донецьк і Луганськ, бо тупі виродки кричали "Путен приди", "Путен введи", нападали на наших солдат, здавали їхні позиції сепарам, захоплювали адмінбудівлі.......... чи може це все робили україномовні донеччани чи луганчани?
- 3
-
Влад Римусато(Rimusato)
- Опытный писатель
10.12.2018 23:05
ага... проблемы у нас другие... придурков много, которым лишь бы деньги
- 0
-
Yarsen .(yarsen)
- Наставник
10.12.2018 15:19
Ситуація зараз покращується - це далеко не те саме, що було 100 років тому, коли в Києві виключно українською спілкувалися лишень декілька шляхетних родин і в першу чергу родини Лисенків, Косачів, Старицьких... Нам не розказують нічого про фундамент мови: історію, церкву, традиції і, взагалі,культуру. А це в першу чергу відповідальність влади, яка ніколи не була українською і яку нібито обирають демократично. Все залежить від тих українців, які залишились, а їх є достатньо, тільки треба організуватися попри шалений спротив влади -утворити таку організацію, якою колись була ОУН і яку підтримував народ. принаймні, як це було в Галичині і завдяки якій(ОУН) ми зараз маємо ще надію... Слава Україні!
- -2
-
Shapych
- Эксперт
10.12.2018 18:14
Не говоріть дурню! Рівно 100 років тому по Києву текли ріки крові лише за українську мову.
- 1
-
Kergan
- Наставник
10.12.2018 19:03
Реки текли по многим поводам ибо Киев множество раз переходил из рук в руки
- -7
-
Shapych
- Эксперт
10.12.2018 19:25
Здається, тут згадується факт, що був саме 100 років тому, до якого саме я опонував.
- 4
-
Kergan
- Наставник
10.12.2018 20:10
Саме 100 років тому полк олеся козиря- зірки увійшов до Києва
- -1
-
Shapych
- Эксперт
10.12.2018 22:04
Скажу чесно - вперше чую це імя.
- 1
-
Сергій Vinn(vinn)
- Наставник
11.12.2018 00:32
трохи не так..."За такі дії полк отамана Козиря- Зірки було розформовано, а сам Козир-Зірка потрапив під військово-польовий суд. За рішенням суду, полковника Козир-Зірку повинні були розстріляти, але йому вдалося втекти. До літа 1919 року Олесь Козир-Зірка із невеликим загоном розорював тили української армії, доки його ледь не схопила контррозвідка Симона Петлюри. Розуміючи безвихідь ситуації, колишній отаман перейшов на бік більшовиків, які боролися проти денікінців і тих, хто прирік його на смерть. За деякими данними, він у 1920-х роках. працював у ЧК, але подальша доля отамана невідома" (Вікі)....Так що це звичайний бандит, а не націоналіст чи революціонер) і свої злочини він вчиняв як на боці УНР, так і на боці більшовиків...
- 2
-
Kergan
- Наставник
11.12.2018 06:33
Зачем сомнительный источник Википедия?
- -3
-
Сергій Vinn(vinn)
- Наставник
11.12.2018 11:47
"Белая Гвардия" -історичне джерело?...угу)
- 1
-
Nik Shtyl(GVF86_94)
- Наставник
11.12.2018 22:19
Написано красиво(всегда восхищался слогом Михаила Афанасьича), но по правде говоря, пренебрежение ко всему украинскому имеет место быть.
- 1
-
Седее .(Ded1)
- Эксперт
10.12.2018 15:12
Концепции:
- 4
-
Сергій Vinn(vinn)
- Наставник
10.12.2018 15:29
...4) також надіюсь, що ситуація між рашею та Україною зміниться, сподіваюсь, що цей агресивний, войовничий мордор згине...Героям Слава!
- 7
-
Kergan
- Наставник
10.12.2018 19:06
4) отношения изменятся между русскими и украинцами
- -1
-
Володимир(metalizator2009)
- Эксперт
10.12.2018 20:11
вони вже змінилися назавжди!!!
- 2
-
Седее .(Ded1)
- Эксперт
10.12.2018 21:08
Между кем и кем?
- 1
-
Володимир(metalizator2009)
- Эксперт
10.12.2018 21:13
я і не говорив про заборону якоїсь мови, а про самосвідомість українців, які б самі мали для себе заборонити мову окупантів, а не Гоголя.......... Саме мовою всюди прикривається путлер і "руский мір", якби цієї мови було менше на Донбасі, то і війни б не було!!!
- 1
-
Седее .(Ded1)
- Эксперт
10.12.2018 21:40
Вибачте! До Вас було уточнююче питання (перші речення).
- 0
-
Володимир(metalizator2009)
- Эксперт
10.12.2018 21:50
"Между кем и кем?"
- 0
-
Сергій Vinn(vinn)
- Наставник
11.12.2018 11:45
...я так зрозумів, що мова йде дещо про інше, НІХТО не забороняє російську мову (англійську, румунську, німецьку...), але "людина, яка живе у країні, але не спілкується мовою цієї країни, — або гість, або завойовник, або несповна розуму" Шарль Бернар
- 2
-
Nik Shtyl(GVF86_94)
- Наставник
11.12.2018 22:47
Хм, нужно запомнить. И детям передать. Хорошая мысль у Шарля))
- 1
-
Nik Shtyl(GVF86_94)
- Наставник
11.12.2018 22:41
Это такой троллинг? Клоунов, Уважаемый, поищи в другом месте)))
- 0
-
A G(Toha111)
- Эксперт
10.12.2018 21:12
Ці відносини не змінювалися понад 400 років!
- 3
-
Володимир(metalizator2009)
- Эксперт
10.12.2018 21:14
100 %!
- 3
-
Mark Mokrovych(kram46)
- Эксперт
10.12.2018 15:07
Давайте не забывать сколько лет Украина была под Россией и сколько Польша.Многие из нас болельщиков молодые не помнят(не знают) как во время СССР преследовали украинских националистов и поэтому в городах,особенно,в больших говорили по русски.Это вошло в привычку и до сих пор,хотя уже сейчас в городах намного чаще слышится украинская речь.Поэтому не надо сравнивать в этом аспекте Украину и Польшу.ИМХО.
- 4
-
Kergan
- Наставник
10.12.2018 18:57
Во время СССР преследовали ВСех националистов, а не исключительно украинских
- 1
-
Shapych
- Эксперт
10.12.2018 22:17
Ні, не всіх. В кацапії націоналістів називали патріотами.
- 1
Еще комментарииу той час як для нашого манюпаса, да й більшості спільноти тут, дивним є саме таке питання....
ніхто не може усвідомити, що це одна з основни причин, що маємо те що маємо. І допоки кожен не зробить свій свідомий вибір у цього напряму, кардинальних змін не буде.
Не треба мову "дёргать за сиськи"!
История ничему не научила?
3 марта 2014 года Турчинов НЕ подписал новый закон "Про мову"! (например: https://ua.korrespondent.net/ukraine/politics/3314338-turchynov-vidmovyvsia-pidpysaty-rishennia-rady-pro-skasuvannia-zakonu-pro-movy )
Это вызвало гнев населения нескольких регионов! Недальновидность и несвоевременность поведения одного человека привела к немедленной оккупации Крыма и возбуждения населения восточных и южных районов!
Не надо из-за высказывания одного поляка, пусть даже очень замечательного поляка, кипятить общество!
Все идет своим чередом! Мое поколение понимает государственный язык, мои дети уже даже в быту пытаются на нем говорить, а мои внуки (те, что сейчас пошли в школу, в садики) "розмовляють виключно україньською"!
Наберіться терпіння, шановні!
А ви, пане Сергію, на п'ятому році окупації Криму і рашистської війни на Донбасі повторюєте мантри про гнів населення деяких регіонів. Чи не ці регіони всунули до влади свого зека, чи не вони вийшли на "референдуми", чи не вони кричали "путін пріді"?
Тільки до чого тут мова чи "язик"? Там обширна травма мізків у багатьох переселенців із московії і безграмотних хохлів, що сумують за дешевою ковбасою.
В мене НЕ мантри, й не про " гнів населення деяких регіонів". А про "цілком можливий гнів"...
А це кардинально різні речі. Я про ментальну єдність нації на даному етапі. Якої можливо досягли з великими труднощами.
А те, що ворог завжди щось буде вигадувати - то нам потрібно робити спротив, а не йти у нього на поводу. І дозвольте Вам нагадати, що ті, хто голосував за Януковича, теж громадяни України. Скажімо, якщо виявиться, що Ви лжепатріот або просто дурень, який, як відомо, страшніший за ворога, то я що - якось покину Вас або відокремлюсь? Що у Вас за безглузді ворожі речі? І чим тоді Ви відрізняєтесь від тих же кримчан, яких осуджуєте?
Я просто закликав не підштовхувати людей до конфліктів! Що Вам не подобається?
Вам би слідувало попросити вибачення за хамство після цієї фрази!
А від тих, хто тупо голосував за зека у президенти, чекаю повинної уже чотири роки.
А вони нагло знову лізуть на верхи, щоб організувти "руцькій мір" по всій Україні.
Не даремно їх окопалося страшенна кількість у Києві і поблизу.
Поцікавтесь хто скуповує масово квартири у столиці, і в основному у новобудовах.
Ну это вообще - перл....
И где ж там хамство, любезный?
Вы перечитайте раз двадцать, когда дойдет смысл текста - сами извинитесь за недотепистость! :))) Я специально немного усложнил конструкцию предложения и Вы уже попались на это!
Вот на Вашем примере хорошо видно, что прежде чем начать активно бороться с врагами, нужно внутри страны пятую колонну из таких как Вы устранять! Загубите всё на корню, убьёте ростки всех полезных начинаний!
Очень надеюсь на то, что с Вами - нужно просто проводить разъяснительную работу.
Я специально написал несколько предложений в Ваш адрес агрессивно... Чтобы Вы поняли - как глупо нападать на людей только потому, что у них иные взгляды на происходящее...
На самом деле таких ребят, как Вы - нужно уважать и всячески поддерживать. Но скорее всего мы с Вами уже не будем пересекаться. В дальнейшем Вы сами будете руководствоваться некими критериями действий и у меня есть надежда, что один из продвинутых современников, умеющий пользоваться интернетом, будет вести себя как настоящий украинец - толерантно, взвешенно, умно... Но для этого надо учиться самому, учиться переубеждать других, учиться сплачивать, а не разъединять.
Против сограждан агрессию если и нужно направлять - то точечно и очень взвешенно. Привлекая на свою сторону остальных, "кто слушал"! :)
Уже прошло время кричать "сам дурак", нужно действовать умно, комплексно, целенаправленно. Всем вместе нам будет проще противостоять дезинформационным войскам России! А для этого, кстати, нужно хорошо знать русский язык! Который лично я категорически против называть "російською мовою"! Это язык значительной части народов, живущих в границах нынешней Украины! Это не язык оккупантов! Просто они им тоже пользуются!
И именно благодаря этому украинцы могут значительно влиять на россиян!
Но для этого нам нужно объединять усилия, а не устраивать ненужные полемикии тратить на это время. Лучше б я внука букву "р" поучил выговаривать, чем с Вами спорил два дня. Надеюсь - недаром? А развитию украинского язіка государство уже дало толчок! Он уже начал неплохо развиваться!
Єднаймося!
-"Вы перечитайте раз двадцать, когда дойдет смысл текста - сами извинитесь за недотепистость! :)))"
Натякати на недолугість людині, яку Ви не знаєте, Ви вважаєте прийнятним?
І це не в особистій переписці. Це в соціальних мережах. Захотілося "вирости у своїх очах"?
Те що ви тут пишете, для Вашого внука і то з натяжкою.
І мова не про російськомовних громадян України, які зобов'язані знати українську або намагатися її опанувати, а не заперечувати. Мова про штрейбрехерів, заклиначів "руцькага міра", путінофілів і українофобів. Латентних зрадників неможливо прихилити на свій бік.
Особливо насмішило про "вплив українців на росіян". Смішно, коли просякнуті російським інформаційним простором (кісельовщиною) люди говорять такі речі.
"Таке враження,що грали Московщина й Німеччіна,Ніякої ,хоч незначної української атмосфери не було.
По всьому полю панували московська і німецька мови".
Мова йшла про матч київского "динамо"з місцевою командою міста Чернівці 1940р.листопад.
не лише для тебе, Томаш, це дивно!!!
Більшість киян говорять російською, ось, що справді дивно, після всіх подій.................і навіть розуміти не хочуть, що це основна засада "руского мира"!!!
учетная запись этого пользователя была удалена
В футбольном обозрении шоу было - определяли лучший гол месяца ,ловили победителя и заставляли рассказать как он его забил ...
І на жаль, ситуація з українською мовою у Києві дуже неоднозначна. Коли буваю у Києві, то частіше чую російську у тому ж метро, аніж українську :( Це проблема.
Взагалі, усе залежить від виховання батьками своєї дитини.
Якщо хочемо, щоб у нас була міцна та сильна країна, то з малечку треба дітей привчати любити країну та любити свою мову.
Ось такі ми патріоти!!!
P.S. Ви напевно зі Львова ?!
Просто у всьому світі люди розмовляють мовою свого народу, і вже ніяк не мовою окупанта.
Англійська мова Шекспіра, німецька мова Гете і Шіллєра, давньограцька - мова Аристотеля і Платона...
Англійська мова Шекспіра, німецька мова Гете і Шіллєра, давньограцька - мова Аристотеля і Платона...
Але так склалися обставини, що сьогодні головні носії цієї мови окупували частину моєї країни. І в минулому столітті ми були під окупацією і нам насаджували саме російську мову.
Я багато міг би згадати: і вимоги щодо ведення уроків російською двічі на тиждень, і переслідування колядок і щедрівок з паралельним примусом проведення праздніка русской зіми...
До речі, я дуже шкодую, що нинішні пацани не володіють російською мовою - написи на стінах "Яна, я жду атвєта" красномовно свідчать про це. Але володіння іншою мовою і відмова від рідної на користь чужої - різні речі.
учетная запись этого пользователя была удалена
Я не заперечую, що в Україні безліч нормальних і адекватних російськомовних людей, які і в АТО воюють і працюють на благо держави, але всі повинні прагнути говорити рідною мовою свого народу, а не мовою терористів і окупантів!
Мова - це святе і її, як матір - не можна вибирати.
Тільки - Манкуртам!!!
Муравйовці постаралися.
И у националистов они не меньше в крови,чем у остальных
Я не використав словосполучення "ріки крові" як метафору. Історичні факти стверджують, що коли Муравйов взяв Київ, то по деяким вулицям кров саме текла струмком.
І цікаво, коли по Києву текли ріки крові від націоналістів?
І полилася ріками кров жидів ( в українській мові намає слова " єврей" - це русізм) та офіцерів
Дякую. Треба почитати.
Я так розумію, це ще до Муравйова з його більшовицьким вторгненням?
Козырь- зірка в образе Козирь-ляшка отлично прописан в Белой Гвардии
Ну так большевики тоже Муравьева слили - сказали что садист и контра и в расход
1) У Украины может быть свой языковый путь как похожий на путь других наций, так и не похожий.
2) На планете уже есть примеры того, что несколько стран имеют одинаковый государственный язык как единственный, так и совместно с другим(и)...
3) Как личность, так и народ в целом, владеющие более чем одним языком - более богаты в духовном, культурном значении.
4) Ситуация между Украиной и Россией временна (очень надеюсь). Через несколько десятков лет ситуация может в корне поменяться. А вот сохранит ли наша нация свои познания русского языка...?
Мої онуки розмовляють виключно україньською!
Но мне не удаётся свободно жонглировать словами на украинском языке! Увы - у меня не та была школа!
5) Мне не нравится международный дебилизм в отношении русского языка! Есть предположение, что на этом языке общается около 300 млн. чел на планете. В России таких от силы 120 млн. Так какого хрена иностранцы, да и множество украинцев, отдают русский язык в "собственность" России? Наоборот - надо выбивать у россиянцев почву из-под ног! Надо создать международный совет филологов и осуждать федерастов за то, что они коверкают язык, вносят удобные с политической точки зрения "правки" в правила и т.п...
Удачи нам в борьбе! Слава Украине!
А если питерских погонят из Маасквы? Отделятся Казань, Уфа?
Что вы все так примитивно воспринимаете мир?
Нам надо бороться за свою целостность! Пока не уйдет старшее поколение!
А для этого хотя бы лет 20 не поднимать вопрос языка! Тот язык, на котором писал Гоголь - тоже наш язык! А не мокшинский! На нем говорит очень высокий процент центральных и восточных областей!
Государственный язык, язык фольклора, песенный - да, надо развивать, внедрять в массы, должно появиться больше литературных произведений! Но на это нужно время! А запрещать сегодня русский язык - самоубийство! Угроза государственности, целостности!
Возможно, что под патриотов Украины здесь мимикрируют враги - для разжигания страстей!
Украинец - БДИ! ЗДЕСЬ может работать враг!
А потім - звернення до всіх! Нам зараз зовсім не потрібен внутрішній конфлікт, який хочуть розпалити завдяки мові!
Кажуть, що Путін з-за мови ввійшов?
Ні !!! Це просто пошук причини! Ввійшов він, бо сподівався на підтримку колабораціоністів! І така підтримка можлива, якщо ми будемо загострювати мовне питання!
Шановні! НЕ на часі !!!
Між українцями і москалями (з Расєї), сподіваюсь, що ми більше ніколи не будемо "братьями"!!!
"Ввійшов він, бо сподівався на підтримку колабораціоністів! І така підтримка можлива, якщо ми будемо загострювати мовне питання!"
Тільки чомусь всі ці колабораціоністи виявилися російськомовними!
"І така підтримка можлива, якщо ми будемо загострювати мовне питання!
Шановні! НЕ на часі !!!"
Його ніхто не загострює! Питання в тому, щоб кожен українець сам для себе вирішив, що мова окупантів - це не його мова на даному етапі без жодних втручань збоку влади!
Не бачу перспектив на зміну в майбутньому.
Це московська брехня, що ми брати. Нажаль, у цю брехню вірили і вірять багато українців.
Усі 400 років татарська московія нас за рівних не вважала, відносилась до нас із злобою, презирством, зависництвом і ненавистю. І на сьогодні картина та ж сама!