Спортивний юрист і адвокат Ілля Скоропашкін прокоментував рішення Мінмолодьспорту заборонити збірним командам України брати участь у турнірах, де представлені росіяни і білоруси.
— Як ви оціните Наказ Міністерства молоді та спорту України про заборону національним збірним командам України брати участь у міжнародних спортивних змаганнях, у яких беруть участь спортсмени з Росії та Білорусії?
— Зрозуміло, що Мінмолодьспорту виконує протокольне доручення Кабміну, за яким мало б лише опрацювати питання щодо позбавлення статусу національних тих федерацій, спортсмени яких, будучи членами цих федерацій (!), беруть участь у змаганнях разом зі спортсменами з країн 404.
Але не всі спортсмени є членами своїх федерацій. Навпаки, більшість спортсменів не є такими. Запитайте, наприклад, у Павелка, хто зі збірників головної команди є членом УАФ, не кажучи про молодіжні збірні команди? (В УАФ передбачено членство тільки юридичних осіб — авт.)
— Цей наказ уже почав діяти чи не всі процедури завершено?
— Він не набув чинності. Статтею 117 Конституції України закріплено, що нормативно-правові акти міністерств підлягають державній реєстрації в порядку, встановленому законом.
Згідно з чинним законодавством, наказ Мінмолодьспорту має бути зареєстрований Міністерством юстиції. У Мін’юсту є 15 днів для перевірки відповідності наказу Конституції України, законам України та іншим актам законодавства. Плюс 10 днів у разі необхідності проведення його аналізу із залученням експертів та вивчення значної кількості актів чинного законодавства.
Після перевірки Мін’юст може зареєструвати наказ, повернути його з рекомендаціями щодо доопрацювання, або відмовити в реєстрації. Якщо наказ зареєстровано, то він набирає чинності через 10 днів після такої реєстрації Мін’юстом.
— Якщо припустити, що вся ця бюрократія буде успішно пройдена, УАФ якось може його оскаржити?
— Така можливість є, Наказ може бути оскаржений заінтересованими особами (наприклад, спортивними федераціями) в судовому порядку протягом усього терміну його дії. Дія наказу може бути зупинена судом, зокрема, в порядку забезпечення позову.
— Як ви вважаєте, чи відповідає цей наказ за своїм змістом і в такій редакції законодавству України?
— У ньому є протиріччя із Законом України «Про фізичну культуру і спорт», за яким Мінмолодьспорту має забезпечувати участь наших спортсменів у міжнародних змаганнях, включених до Єдиного календарного плану. А за цим наказом, виходить, що Мінмолодьспорту не забезпечує і не сприяє, а навіть забороняє брати участь у міжнародних змаганнях, перелік яких не визначено на цей момент і залежить від майбутнього складу учасників таких змагань.
— А чи є в ньому якісь спірні моменти? Наприклад, щось можна трактувати двояко?
— З наказу не зрозуміло, що означає «спортсмени з рф і рб». Згідно з рішенням МОК, спортсмени з країн 404 можуть виступати під нейтральним прапором, без згадки про країну, яку вони представляють. Чи будуть вони вважатися спортсменами забороненого списку в цьому випадку?
Крім того, існують й інші ситуації, наприклад, спортсмени з подвійним громадянством, які можуть мати неприйнятну політичну позицію, або ті, хто раніше змінив громадянство. Або як бути з розподілом на жіночу та чоловічу збірні, або на вагові категорії?
Виходить, якщо хоч один спортсмен із країн 404 братиме участь в Олімпіаді, ми самі собі заборонили представництво в будь-якому з видів спорту? Як бути з навчально-тренувальними зборами, чи варто їх взагалі проводити, якщо буде відомо, що в наступних змаганнях братимуть участь спортсмени з Росії та Білорусі?
За таких умов вважаю, що Мінмолодьспорту фактично не виконало доручення Кабміну та досконало не опрацювало поставлене йому питання, що в майбутньому породжуватиме ще більше запитань та нарікань на його адресу.
Андрій ШЕВЧЕНКО
---------------------------------
Да для уаф и лично павелко слово "Суд" вызывает страх и истерику:-)))
Шо, опять...:-))
Не думаю, что они решатся оспаривать решение минмолодьспорта - кишка тонка.