Екс-нападник київського «Динамо» Віктор Леоненко розповів, кого він вважає хорошими тренерами своєї колишньої команди, у чому він не згоден із Лобановським, як після приходу Фоменка «Динамо» обіграло зіркову та поділився своєю думкою з приводу інших тем.
— Вікторе Євгеновичу, «Марсель» звільнив Гаттузо. Це плюс чи мінус для «Шахтаря»?
— Взагалі, це має допомогти «Шахтарю», але може зіграти і злий жарт, тому що, як правило, перша гра з приходом нового тренера виграється. Також «Марсель» грає вдома.
Звісно, я вболіватиму за «Шахтар» і бажаю їм перемоги. Але треба подивитися, скільки донецька команда створить моментів у «Марселі» — і потім будемо робити висновки. Це якщо мені вдасться подивитися матч, у нас же детектива треба наймати, щоб дізнатися, де трансляція буде.
— У вашій кар’єрі в «Динамо» багато змінилося тренерів. Згадаймо ці епізоди і як це позначалося на команді.
— Конкретно я застав Пузача, Онищенка, Павлова, Фоменка, Сабо та Лобановського. За чотири роки в «Динамо» змінилося шість тренерів, не особливо хороших у професіональному плані. Хорошими я можу назвати лише Павлова та Лобановського.
— Але ж ви Лобановського раніше не особливо хвалили.
— Просто я не згоден з його баченням гри, але комусь він підходив.
— Що саме вам не подобалося?
— Я не згоден з тим, що Лобановський багато ганяв Безсонова, Заварова, Раца, Дем’яненка. Їх не треба було ганяти, вони на класі могли спокійно вигравати. Саме тому вони закінчили так рано, у 32 вже не могли грати, хоча спокійно могли виступати до 37.
— Коли Фоменко змінив Онищенка, «Динамо» обіграло зіркову «Барселону» — 3:1. Ви оформили дубль у тому матчі. У чому секрет успіху?
— Я там тренерського успіху не бачу. Мізіна вилучили за гру рукою, ми грали вдесятьох, і засіли в глуху оборону — влаштували Сталінград біля власних воріт. Гру витягнули я і покійний Шкапенко. Коли Паша перший гол забив, Фоменко ще навіть із роздягальні не вийшов.
У цьому матчі боролася вся команда. Ми не грали, а виживали. Тактики ніякої не було: треба було терпіти та чекати на свій момент. По-іншому грати з «Барселоною» було неможливо. А у другій грі вона забила нам стільки, скільки захотіла, перемігши 4:1.
У «Барселоні» тоді грали справжні зірки — Ромаріо, Куман, Стоїчков, Лаудруп, Бакеро, Гвардіола.
— Як вам гралося проти таких зірок?
— Мені здається, якби Куман бив по воротах суперника зі свого штрафного, він би теж іноді забивав. Я таких ударів ще не бачив, м’яч летів як куля. Навіть, не знаю, як його передачі зупиняли Стоїчков та Ромаріо. У нас у стінку ніхто не хотів ставати, коли Куман бив, одразу до лікарні можна було потрапити.
— Фоменко вас похвалив після перемоги над «Барселоною»?
— Ні! Я йшов у роздягальню, думаю, зараз Фоменко хвалитиме, а він ще й напхав. Фоменку не сподобалася наша гра — що в нас нічого не виходило в атаці. Певне, він забув, хто в нас був суперником.
— Чому зняли Фоменка?
— Чесно, вже не пам’ятаю. Тоді мільйон футболістів та тренерів проходило через «Динамо».
— Як відбувся прихід Сабо?
— Він спочатку був начальником команди, потім його призначили головним тренером. З приходом Сабо нічого не змінилося, всі вони косили під Лобановського, тому нічого не виходило.
— Але ваш суперматч зі "Спартаком» (3:2) відбувся саме за Сабо, коли ви дублем принесли перемогу «Динамо».
— Треба сказати спасибі вболівальникам. Коли на трибунах 100 тисяч, неможливо погано грати. Раніше взагалі було соромно погано грати. Якби я посів друге місце у тому чемпіонаті України, то першим сказав би, що я не футболіст. А зараз четверте займають і вважають себе великими. Тому я їх називаю торпедівцями, а не динамівцями. Пишуть, що за Шапаренка хочуть 80 мільйонів. Подивіться, скільки він забив і віддав цього сезону.
Повертаючись до нашої теми, Сабо на матч зі «Спартаком» нас ніяк не налаштовував. На той час вся команда хотіла його зняти і призначити Дем’яненка, навіть ходили до керівництва з цим проханням. Пам’ятаю, нас, семеро динамівців, потім викликали співзасновники «Динамо», Медведчук та Суркіси, і сказали: «Дем’яненко не хоче бути головним тренером».
Уявляєте, яка атмосфера перед «Спартаком», коли вся команда проти Сабо? А ми вийшли та перемогли!
— Чому Сабо так не любили?
— Тому що він багато істерив і завжди шукав винних, як і Фоменко. Пам’ятаю, після вильоту «Динамо» із Кубка України Фоменко сказав нам у роздягальні: «Ну що, вилетіли?». Я йому жорстко відповів: «А ти що, залишився?». Якщо тренер скаржиться, то йому треба шукати іншу роботу.
Треба насамперед на себе дивитися. Я вже збився з рахунку, скільки гравців «Динамо» вирізали собі пахи. Французькі лікарі, які оперували гравців «Динамо», напевно, мільйонерами стали. Сабо звинувачував у травмах дружин футболістів, мабуть, думав, що часто спали. А причина була у великих навантаженнях.
— Повертаючись до матчу зі «Спартаком,» як Сабо вибирав склад на гру?
— Перед матчами він читав «Спорт-Експрес» і ставив склад, який писали журналісти. Це мені не одна людина казала, та я й сам помічав. Чомусь «Спорт-Експрес» завжди вгадував склад «Динамо».
— Ви після першого тайму «горіли» 0:2. Що Сабо говорив у роздягальні, після чого в другому таймі ви здійснили камбек?
— Він просто мовчав, думав, що у другому таймі нам ще торбу накидають. Але я оформив дубль, а Ребров забив третій. Ми із Серьогою залишили Сабо головним тренером. Якби програли «Спартаку», його прибрали б із команди. Це мені сказали вже через декілька років.
— Сабо розповідав, що часто ловив вас на порушеннях режиму.
— Це одного разу було. За два тижні зборів він знайшов десять банок із-під пива. Я Сабо не хотів говорити, що випили ми їх із Призетком, бо він був молодий. Я сказав, що п’ю одну банку щодня. На базі не було, куди викидати пляшки, і я їх складав у шафу, де лежали подушки та ковдри. Я ніколи п’яним не ходив, тож не боявся.
— Згадаймо прихід Лобановського.
— Валерій Васильович майже одразу після повернення в Україну запросив мене до себе додому і сказав: «Ти гратимеш у складі, якщо забиватимеш по два голи в кожному матчі». Я кажу: «Давайте хоч асист». Але Лобановський не погодився. Його цікавило лише ТТД. Вимоги були від 90, хоча у нападників Ліги чемпіонів набагато менше. Тож у Лобановського не заграли б навіть Ширер і Роналду.
— Виходить, що Лобановський хотів вас позбутися, раз сказав забивати по два голи в кожному матчі, що в принципі неможливо?
— Він чомусь думав, що я на всіх погано впливаю. Сабо йому наговорив, що я розхолоджую колектив. Нехай у Шеви хтось спитає, вчив я його курити чи ні. Як я міг навчити його курити, якщо я з ним особливо не спілкувався? На базі ми говорили, ну а у вільний час він ганяв на своїй «дев’ятці» Києвом, йому не було коли вчитися курити.
— Як ви ладнали з молодими Ребровим і Шевченком?
— Я нормально з ними спілкувався. Ребров постійно в нашій компанії був, бо він жив у одній кімнаті з моїм другом Шкапенком. Шевченка я, здебільшого, бачив на базі. Я постійно грав у карти та нарди, тому що більярд був зламаний, і в нього не часто дозволяли грати, бо поряд тренерська. Шева та Ребров з нами не грали. Ребров завжди був зайнятий радіоаматорством.
Щодо футболу, то я їм постійно підказував. Ребров і Шевченко у мене всьому вчилися, бо я був лідером. Я пхав усім, хто був неправий, тому футболісти росли. Це називається взаємонаступність, зараз такого немає.
От скажіть, чому можна навчитися у Бесєдіна?
— А яким капітаном був Лужний?
— Жорстким. Але він мав на це право, тому що пахав найбільше, та й плюс характер у нього не особливо спокійний. Мені подобалася його жорсткість, хоча кричав він увесь час. Мені також прилітало, але рідко, бо я помилявся не так часто.
— Як поєднується жорсткість Лужного з тим, що він у всьому слухає маму? В одному з інтерв’ю він навіть казав, що не спілкується з пресою, бо йому мама забороняє.
— Це всі знають. Він просто любить і поважає маму, а на нас зривався. (Сміється).
— Мама Лужного бувала на тренуваннях?
— Ні. Раніше нікого стороннього на тренування «Динамо» не пускали. Сабо частенько любив пограти через сітку, він був сильним гравцем, і коли мазав, то у нього навіть охоронці, які йшли на пост, були винні. Одного разу я з ним грав. Я йому зручно скидав в один дотик, а він пробивав і коли не потрапляв, то дуже сердився на себе, мене тут уже крайнім не зробиш.
Андрій Піскун
-
Андрій Бортнік
- Наставник
23.02.2024 18:59
- 1
-
Динамо в сердце
- Старожил
23.02.2024 17:25
Не треба бути великим Валерієм Васильовичем щоб помітити, що ти й досі продовжуєш на всіх погано впливати
- 0
-
Jivago Doktor
- Наставник
23.02.2024 13:34
За все своє життя у професійному футболі України на нормальному рівні грав аж 3 сезони, а мемуарів вистачило б на пів століття! Балабол і баламут із неймовірно завищеною самооцінкою! Про якісь моральні категорії мова тут взагалі не йде... Краще б далі тягнув тепленьке пиво, аніж наговорити такої вербальної діареї!
- 2
-
TIV
- Наставник
22.02.2024 04:50
1. валерий васильевич говорил пану леоненко прямым текстом, что своим поведением тот портит атмосферу внутри команды, а команда для лобановского это его семья. что тут было непонятного для виктора евгеньевича? 2. результативность нападающего леоненко сильно упала: если в первый 3 года в динамо киев , с 92-го по 95-ый, "дядя витя" забивал 24, 16 и 20 мячей во всех турнирах соответственно, то уже в следующих 2 сезонах, всего по 6 и 5 голов сыграв при этом в три раза больше матчей. то ли мотивация пропала, то ли физическая форма была уже не та. поэтому, при чем тут лобановский?! - тут даже дилетанту было понятно что леон уже не тянет на главного форварда
- 3
-
Eugene61 Dynamo(Eugene61)
- Наставник
22.02.2024 07:20
Возможно, в следующих 2 сезонах Витя стал играть по своей методе. На классе!
- 1
-
TIV
- Наставник
23.02.2024 16:00
иронию вашу понял :) мне кажется просто либо леон снизил требования к себе, либо поймал звездную болезнь после 3 великолепных сезонов за динамо. но суть в том, что следующие 2 которые он провалил как форвард, были ДО возвращения лобановского в команду. поэтому, у валерия васильевича и ворпосов не было, почему не ставит леона в основной состав - были у него под рукой молодой ребров и подающий большие надежды шевченко.
- 0
-
Андрій Бортнік
- Наставник
23.02.2024 19:04
- 1
-
TIV
- Наставник
23.02.2024 19:18
ну зачем, я и сам знаю: лобановский вернулся прямо перед новым годом, в конце 1996-го. динамо киев начала тренироваться и играть под его руководством с 1997 года, тоесть только вторую часть сезона 1996-97 года можно исключить (в которой он все равно не играл) из провальных 2 сезонов когда леон был никакой. а что он делал 1.5 (полтора) года ДО прихода лобановского? чего ж он так мало забивал то? 11 мячей за 30 игр, средняя результативность 0.37 мячей за игру против 64 мяча за 97 игры за первые три с половиной сезона, средняя результативность 0.66 мячей за игру. в чем ваши претензии тогда?
- -1
-
TIV
- Наставник
23.02.2024 19:30
я скажу вам больше: в еврокубках, как обыективный показатель класса любого игрока - в первые три сезона леон забыл 8 мячей за 12 матчей (в среднем 2 мяча за 3 игры), в следующие 2 сезона: 0 мячей за 4 игры - это все было ДО прихода лобановского, потому что динамо вылетало из еврокубков уже осенью когда леон уже был не в форме.
- -1
-
TIV
- Наставник
23.02.2024 19:48
а потом леон перешел в цска киев - вот бы тут показать ему всме свои класс, доказать лобану что он в нем ошибался, заткнуть рты своим критикам! 7 мячей за 21 матч, средняя результативность 0.33 мяча за матч - совсем не изменилась от той, которая была в его последние годы в динамо. в его следующем клубе, закарпатье, та же история: 4 мяча за 14 игр, 0.29 мячей за матч - таже результативность. стабильность признак класса, как говорят. но на динамо леон уже, увы, не тянул.
- -1
-
TIV
- Наставник
24.02.2024 15:19
чтобы окончательно завершить поднятую вами тему, посмотрим на среднюю результативность молодых реброва и шевченко, которые заменили пана леоненко в нападении: начиная с 1996-97 сезона и до ухода в зарубежные клубы ребров сыграл 164 матча, забил 109 мячей, в среднем 0.66 за игру, шевченко сыграл 105 матчей, забил 78 мячей, в среднем 0.74 за игру - та же результативность леоненко в его лучшие годы. поэтому смена нападающих в динамо по приходу лобановского назревала, була логична оправдана.
- 0
-
Витос Динамо
- Опытный писатель
21.02.2024 21:32
По моему, первое адекватное и интересное интервью Леоненко. Не ожидал от него
- -2
-
виктор петров(kulon)
- Наставник
21.02.2024 21:08
Що верзе цей зовсім "нєсосоявшийся" вітьок?
- 0
-
Андрій Бортнік
- Наставник
23.02.2024 19:06
- 1
-
Андрій Бортнік
- Наставник
23.02.2024 19:15
- 1
-
Отличница Цветкова + Двоечник Петров = ЖАРА
- Наставник
21.02.2024 20:37
Подумаешь, расхолаживал коллектив. Есть начальники, которые замораживают коллектив. Особенно до принятых последних законов.
- 0
-
Yuriy(ExplorerYG_fkDK)
- Эксперт
21.02.2024 19:52
===Куман бил по воротам .....мяч летел как шар.===
- -2
-
Eugene61 Dynamo(Eugene61)
- Наставник
21.02.2024 19:07
-- Не согласен я
- -1
-
Ігор Равлінко
- Наставник
21.02.2024 16:18
Можна сприймати чи не сприймати Леоненка , але деколи в його спогадах є обєктивна оцінка подій . . Ну і як завжди , він пуп землі .
- 4
-
Карл Фернандович Мицельмахер
- Эксперт
21.02.2024 16:06
Леоненко в своем стиле как обычно что-то наверняка приукрасил, но многое из им сказанного похоже на правду. А насчет причин неудач т.н. тех, кто косили под Лобановского, так точно правда. Подтверждённая временем. Люди, общество, жизнь и футбол, ценности и многое другое со времен ухода ВВЛа очень изменились. И просто копировать методику и стиль управления Лобановского того времени без учета этих изменений, значит отстать от времени. Надеюсь Шовковский это понимает. Хотя от него сейчас не так уж много зависит. Ему приходится работать с теми кто есть.
- 5
-
Микола Денисюк(Praktik)
- Наставник
21.02.2024 15:15
Да, якби не Леон то Шева і Ребров так і залишилися би на рівні Бєсєдіна...
- -4
-
Зеленка™ (со Стены) *
- Эксперт
21.02.2024 14:07
Пиво теплым не пьют, так что все было сказано правильно :).
- 3
-
Руслан Жук
- Эксперт
21.02.2024 12:48
Не думаю що такій мудрі людині, як В. Лобановський можна було щось наговорити і він прийняв би якесь рішення, тільки на основі того, що йому наговорили.
- 2
-
Андрій Бортнік
- Наставник
23.02.2024 19:17
- 1
-
Shapych
- Эксперт
21.02.2024 11:24
Вчергове переконався, що Леон говорить те, що думає. Часто, безцеремонно, але він такий.
- 0
-
виктор петров(kulon)
- Наставник
21.02.2024 13:10
Але виникає питання:"А ЧИМ ,конкретно,він дуиає?
- -3
-
Eugene Smart(eugene01)
- Наставник
21.02.2024 17:58
Мені теж сподобалось. У Леона що-що, а політкоректність відсутня. Що думає, те й шпарить. А те, як молодого Призетка відмазував, тільки додає йому плюсів. Знаю, що мені за цей комент наші "корифеї" мінусиків вліплять по повній.
- 1
Ще коментаріучетная запись этого пользователя была удалена
То что он советует в отношении Бессонова и прочих...
учетная запись этого пользователя была удалена
Так ,він став на деякий час лідером клубу ,але "спіймав" зірку ,
До тього ж "півасік" не став йому підмогою у футбольному мистецтві, а навпаки заважав.
У такому стані і застав Лобановський команду і її "вожачка".
Який до того ж дозволяв собі на підпитку і публічно обговорювати методи тренування метра.
До того ж Сабо зовсім не цінував ,наприклад, наприклад нападника ,Гусіна ,але Лобановський знайшов йому місце і зробив зсправжньою зіркою.
Що до тебе ,то ВВЛ зрозумів ,що толку з тебе не буде, позо всяких розмов про твою "особу".
Передивився старі "Футболи" за 1996 р. Виявилося ,що Леоненко за клуб забив лише один гол у 7-му турі з Шахтарем ,у міжнародних кубках (а саме зі Ксамаксом) доволі мляво грав ,за що Сабо і посадив на лаву. Також і за збірну не забив жодного гола у тому році і також присів.Буряку також щось Сабо "нашептав"?
Який висновок?
Людині ,яка пропила свій талан не треба намагатись реваншуватися за рахунок небіжчиків ,яким ти "рівняєшся" нижче підошви.
І тому ,вітьок, ти нічого крім огиди не викликаєш.((
учетная запись этого пользователя была удалена
учетная запись этого пользователя была удалена
А у всех остальных он наверное летит как кубик ))))))))))
-- С кем не согласен: с Энгельсом или Каутским?
учетная запись этого пользователя была удалена
Принаймі, мені сподобалося це в'ю.
Головою?
Навряд.