О «свойственной» и «несвойственной» манере игры киевского Динамо.
Признаюсь, на написание этих «букаф» меня подтолкнул пост одного из коллег-блогеров, в котором автор попытался дать характеристику игры футболистов Динамо в сезоне 2015/16 по сравнению с предыдущим, используя доступную на сайте самую простую статистическую информацию (голы, результативные передачи, карточки).
Подводя к описанию игроцких параметров очередной группы динамовцев, автор черканул хорошо знакомую в футбольных кругах фразу: «Покажите мне вашу полузащиту – и бла-бла-бла..».
Так вот, не знаю почему, но этим самым «бла-бла-бла» относительно динамовской (и не только) полузащиты мне здесь и сейчас уж сильно приспичило заняться.)
«Исторически сложилось», что всегда, во все времена громких успехов в Динамо Киев наличествовала целая группа хавов, во многом (если не полностью) определяющая игру всей команды.
По причине совсем уж юного возраста мне не удалось воочию застать игру знаменитых киевских хавбеков 60-х – Юрия Войнова, Йожефа Сабо, Федора (Ференца) Медвидя, Виктора Серебренникова (с которым уже много лет спустя познакомил старший приятель и Петрович оказался первым, от кого я узнал в мае 2002-го о смерти великого ВВЛ, Царство им Небесное обоим).. Хотя я прекрасно помню эти имена, наряду с именами футболистов киевского Динамо других амплуа тех лет, благодаря очень, мягко говоря, «непосредственному» и бурному болению бати с дядькой, а также пап моих дворовых друзей и вообще всех соседей-мужиков перед экранами черно-белых ТВ-ящиков..:))
Зато, считаю, мне несказанно повезло начать свою сознательную болельщицкую «карьеру» практически с наступлением в нашем футболе «эры Лобановского»! (Первый поход на футбол состоялся в августе 73-го)
И вот что, дорогие друзья-коллеги, вам скажу. Понимаю, конечно, что игру творит вся команда и результат определяет качество взаимодействия всех ее звеньев..
Но! ТАКОЙ ПОЛУЗАЩИТЫ – и по индивидуальному мастерству, и по уровню универсализма, и по взаимопониманию на поле – больше видеть не доводилось!
Владимир Мунтян!.. Владимир Веремеев!.. Виктор Колотов! (любимый футболист до сих пор, к слову).. Леонид Буряк!.. Чуть позже (с 75-го) Анатолий Коньков!.. Да, вообще говоря, правый защитник Владимир Трошкин тоже, по большому счету, чаще фактически выполнял функции исключительно атакующего крайнего полузащитника..))
Пожалуй, с той динамовской полузащитой 70-х можно сравнить лишь знаменитую французскую halfbacks 80-х (Платини, Жиресс, Тигана, Фернандес) – и по высочайшему классу каждого игрока, и по «неопределенности» - какие, собственно, номинальные функции закреплены за конкретным исполнителем.. Т.е. ,офигенным универсализмом! Ну, вот кто, скажите, помнит сейчас имена нападающих той сборной Франции, в отличие от наших Блохина с Онищенко? (Ну, кажись, - Лякомб, Рошто, Сикс..) Да и зачем это в общем-то, если у них был - Платини!!!..:)) Кстати, в год триумфа на домашнем ЧМ в 1998-м основными форвардами у «лягушатников» поначалу считались отнюдь не Анри с Трезеге, совсем мооденькие тогда, а Джоркаефф с Дюгарри.. Но за широкой спиной Зидана, Пети, Дешама и Виейра с Пиресом это было «не так уж и важно»!..))
Как противоположный пример можно вспомнить натужное выступление сборной СССР на испанском ЧМ 1982-го года. И, ведь, состав был более чем солидный, и ТШ не менее «звездный» (правда, это все-таки было скорее минусом, чем наоборот:) ), но вот результат оказался вполне посредственным. А всё потому (тут мое имхо совпадает с очень многими авторитетными, не только для меня, людьми), что отсутствовали (по разным причинам) оба ключевых полузащитника той сборной – Леонид Буряк и Давид Кипиани!
Ведь как играла сборная Союза в отборе на этот чемпионат? Кипиани своими пасами-выкрутасами постоянно находил клочок свободной зоны на поле, куда в 99% случаев первым прибегал наш чудо-спринтер – Блохин! Остальное было «делом техники» : один (реже два) выхода те-а-тет с вратарем из десяти Олегу удавалось успешно реализовать..:)) Или Буряк. Как папановский Лёлик из «Бриллиантовой руки» он бил сильно, но аккуратно. Прямо в голову Рамаза Шенгелия. С учетом угла отражения. Непосредственно в угол ворот соперника. Эх, сколько таких «свояков» от светлых голов Блохина и Шенгелии положил Леонид!..) Правда, потом у нападающего сильно болела голова, и на поле появлялся спартаковец Гаврилов, а там отскок уже шел совсем другой..:))
Ну, конечно, очень многие из нас помнят великолепную киевскую полузащиту 1985-86гг., покорившую, как и вся та команда, одновременно изумительно-изящной и мощной игрой футбольную Европу!
Василий (Ласло) Рац!.. Павел Яковенко!.. Александр Заваров!.. Иван Яремчук!.. Реже, по обстоятельствам, в среднюю линию определялись, уже «переквалифицированные» к тому времени в защитников Владимир Бессонов или Андрей Баль.. Также нечасто, из нападения – Вадим Евтушенко, но «основной обоймой» динамовских хавов все же оставалась вышеупомянутая четверка. Правда, в отличие от звезд полузащиты предыдущего поколения, их функции на поле были более разграничены. В конце лета 86-го, после того как на коммерческом турнире звезда Реала и партнер Марадоны по сборной Аргентины – новоиспеченный чемпион мира – Хорхе Вальдано, п..ло, нанес серьезнейшую травму - сломал ногу - Ване Яремчуку, в основу ДК ярко вписался (я бы даже сказал – феерически ворвался!) Алексей Михайличенко.. Который своим универсализмом, по моему твердому убеждению, превосходил всех своих товарищей по команде (за исключением, пожалуй, только Бессонова).
Кстати, если слегка упрощенно взглянуть на путь к золоту Олимпиады-88 советской сборной под руководством Бышовца, то вывод будет совершенно однозначным : победой в Сеуле СССР обязан, прежде всего, великолепной игре двух своих звездных хавбеков – Михайличенко и Добровольского. В том числе (а также, в первую очередь:) ) и в плане результативности – если Лёсик после своего сольника или с передачи Добровольского вдруг не забивал гол, то обязательно красиво зарабатывал пенальти, который Игорь с успехом реализовывал!)
Ну, дык вот, к чему это я, друзья.. Да вы и сами, впрочем, догадались.:) Так называемая «средняя линия» во многом определяет игру любой команды. А для такой, как Динамо Киев, она имела, можно смело сказать, основополагающее значение в годы наибольших успехов, т.е. весь последний более чем полувек!..
Под рукой у гениального Валерия Васильевича, в этом плане, к моменту его возвращения в Киев в конце 90-х оказался благодатный «материал» в лице Юрия Калитвинцева, Виталия Косовского, Юрия Максимова, Андрея Гусина.. Что говорить, если великолепные белорусские ребята - Валентин Белькевич и Александр Хацкевич – были поначалу (97-й) на подмене у не менее классных Калитвинцева с Максимовым! Про Диму Михайленко, у которого работа ног отставала от работы по-настоящему светлой головы, вообще промолчу..)
У того же Семина наличествовали Рома Еременко, Корреа, небесталанное бузило Сашка Алиев, Олежка Гусев в расцвете сил, ленивый Нинкович.. Несмотря на отсутствие большого креатива, нередко обострял игру, зарабатывая пенальти после стандартов и забивая решающие мячи «бультерьер» Вукоевич. Протестированный ЮПСом на позиции опорника Каддури выдал, блин, в Москве со Спартаком та-акой шедевр на ход Бангура!..
Короче.. Не буду я здесь называть фамилии наших нынешних «буряков», «зиданов» и «белькевичей».. Тем более, все же не покидает надежда на скорый их прогресс, после некоторого «шага назад» в уходящем сезоне, о котором, приведя элементарную сравнительную статистику, уже поведал мой коллега Денис КораблЁв в своем, сдобленном веселыми картинками, посте.))
Замечу только, что очень не хотелось бы лишиться (в футбольном плане, разумеется) такой неординарной и небезразличной к судьбе родной команды личности, как Денис Гармаш. Его, возможно не всегда и не совсем обдуманные, попытки вырваться из «ромбо-квадратного круга» на вольный простор, имхо, должны не тупо и демонстративно пресекаться, а мудро направляться в обще-полезно-командное русло!..
Предположу, что никто из нас, верных динамовских болел, пусть и скрепя сердцем, но не сможет не отдать должное так презираемому нами (и вполне справедливо - в первую очередь за сугубо человеческие, «мужицкие» качества, вернее за их отсутствие.. ) «мистеру» Луческу за его профессиональное понимание суперважности полузащиты..
Конечно, вторым, т.с. «грязным» опорником можно определить кого угодно – Левандовски, Хюбшмана, та даже Степаненко. Но! Если есть кто-то на уровне Фернандиньо!..))
Мирча Михалыч за долгие годы своего гастарбайтерства на нашей украинской земле пропустил через ШД не один вагон и не один десяток тележек п/защитников разного калибра мастерства и достоинств.. Отбрасывая все поющиеся этому немолодому хитрому румыну дифирамбы насчет его экслюзивно-невъеб…ного таланта дрессировщика бразильцев , не могу не признать его точного единичного попадания в случаях с Матузалемом, Фернандиньо, Виллианом и Тейшейрой.. Плюс армянин Мхитарян, но тут его (Мирчина) заслуга довольно относительна. Тот же Дуглас Коста в ШД, в основном, откровенно шланговал и так же откровенно клал на самого Луческу, лишь за исключением "выставочных игр" а еврокубках.. Но такой же, конечно, шланг, и безусловный мастер – Виллиан – на нашу беду, окупил Ахметову все его на себя затраты одними только двумя передачами в полуфиналах последнего в истории КУЕФА : на Фернандиньо в Киеве и на Илсиньо в Донецке!.. С.ка!!!..:)\:(
П.С. Должен признаться, что исходящие порой в комментариях от динамовского ГТ «аргументы» меня аж никак не раздражают, но и не веселят тоже..
Все последние (вполне заслуженные!) наши титулы мы уже скалькулировали..
«Спасибо» за них тоже уже сказали.
Надеюсь, все-таки, что наш коуч пошутил на предмет 150-ти % умения – потенциал тех, кого он так обидел, виден даже нам!..:))
Кстати, весьма радует, что у меня лично совпадают с Сергеем Станиславовичем выделенные им самим особо удачные в игровом плане матчи ДК под его руководством : Эвертон в Киеве, в ЛЧ с Порту в … Порту и с Челси второй тайм в Лондоне..:) Один к одному, блин!:)
П.П.С. Свое отношение к происходящему в любимой команде и самые искренние пожелания уже высказал здесь: http://dynamo.kiev.ua/blog/238160-pozhelanie-lyubimoj-komande---dinamo-kiev-
-
Зеленка™ (со Стены) *
- Эксперт
15.10.2016 22:55
Учебный материал для современного поколения болельщиков, чесслово :). А то некоторые из них уже позволяют себе утверждать, что нынешнее поколение динамовских футболистов обыграло бы тех даже ВДЕВЯТЕРОМ - я не утрирую: в одной из моих перепалок с местными юношами - "экспертами" (экспертами по минусованию, вероятно) именно так и было сказано :).
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
16.10.2016 19:55
Да хрен с ними (с нами, то есть) болельщиками!
- 0
-
Shapych
- Эксперт
27.05.2016 11:24
Прогавив блог 2 тижні тому, але сьогодні повернувся і з задоволенням освоїв його...
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
27.05.2016 16:02
Ми самі себе тоді, на жаль, обсміяли перед усім футбольним світом.. ((
- 1
-
Shapych
- Эксперт
27.05.2016 16:54
Потім очевидці розповідали: Лобан тренує своїх, Ахалкаці - своїх, Бєсков взагалі самоусунувся...
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
27.05.2016 20:29
Ну, в принципі, все так і було .. :(
- 0
-
Vitaliy Grey(Vit-grey48)
- Наставник
14.05.2016 16:35
Очень интересный и познавательный блог об истории Динамо, за что автору глубокая признательность и спасибо. Улыбнула фраза о попытки Дениса Гармаша "вырваться из «ромбо-квадратного круга» на вольный простор", как говорится - в каждой шутке есть доля шутки.
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
14.05.2016 17:35
Спасибо..)
- 0
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
14.05.2016 05:38
Браво автору посту за роботу. Одразу видно що людина не просто ходила на футбол, а й БАЧИЛА та ПАМ'ЯТАЄ. Разом з розумінням самого футболу, звичайно ж ) Сам почав ходити на матчі з батьком з 71-го, та з його друзями за абонементами в 1-му чи 40-му секторі, верхній ярус. Бо любили не просто вболівати, а БАЧИТИ все як на долоні, особливо розвиток атак та завершення. Погоджуюсь фактично з усім - тільки невеличкі уточнення тут бачу вже зробили. Але вони не псують ніяк фаховості в проведеній роботі. Зі свого боку уточнив би з першого прізвища списку легенд півзахисту Динамо - Войнов дійсно і до 60-ків належить, але перших одного-двох років, бо потім вже таки здав, що зрозуміло. Він же з середини 50-их в Києві. І перший з Динамо, хто проявив себе на найвищому рівні та ще й як - увійшов до символічної збірної на ЧС-58. Так, Бібу пропустили, а який же півзахист Динамо 60-их без нього !!!) Легенда. 70-ті добре і якісно - Ви не просто згадали, а й вказали на особливості, не всім відомі. Не всім зараз до душі Коньков, але його внесок в ТЕ Динамо чималий. Після Колотова другий яскравий універсал - з атакувального півзахисника перекваліфікувався на опорника, а потім і взагалі на всіх позиціях захисту пограв, особливо в центрі на підміні нашої легендарної непрохідної пари Решко-Фоменко. Як хтось із відомих тоді європейських експертів серйозно жартував - не можу визначити рівень вашого воротаря - у вас ТАКИЙ захист !!! Так, і вроджені розпасовщики Мунтян, Веремеєв і Буряк відпрацьовували скрізь. І в атаці були ефективними - цифри хай гуглять) - і на захист працювали. Дальній удар і пас був у всіх Вами згаданих, і головне що цей талант постійно приносив результат. А сьогодні як кажуть одному гравцю - опорнику дехто з ГШ радить *лиш на ближнього грати*. І про відносні показники реалізації виходів Блохіним віч - на віч вірно згадали ), а то тут нещодавно згадка про не найвищу ефективність в реалізації нашим безумовно легендарним форвардом з одним дописувачем ледь не істерика трапилась, аж до *Ви це на догоду ... москві !!!???))) робите* Водночас пан плутав позицію не згаданого вами Бережного (талант, що згубив себе сам) з позицією ... Дем'яненка. Ну то таке, глюки. Та Бережний точно не належить до пантеону півзахисту Динамо. Хоч наприкінці 70-их не поступався за очікуваннями в розвитку за Безсонова. Та нерозуміння згубності порушень режиму... І ще початок 80-их, перед ЧС - браво. Щодо Кіпіані і Буряка з головою Шенгелії особливо) З турками двом останнім вдалось немов під копірку повторити один гол двічі з інтервалом в не набагато хвилин - штрафний з майже однієї точки в район між 11 м і воротарським на лисину з відскоком) А ще в тому розіграші в матчі з Уельсом був вражаючий суперпас Буряка від центральної лінії праворуч біля бокової по діагоналі на лівий кут карного майдану на ногу Блохіна. І там Олег вже не міг не забити. Та хто ж знав, що Каплун навесні своїм костоломством напаскудить... Словом не буду повторювати Ваш пост далі - тільки респект і уважуха від теж дещо не забувшого) Пишіть ще !)
- 2
-
А. Бодун
- Наставник
14.05.2016 09:44
Велике Вам спасибі! Ваш коментар сам гідний окремого поста в блозі!)
- 0
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
14.05.2016 22:43
Будь ласка - з цього почнемо) Щодо захисту - то це цілком слушно і послідовно) Ще б можна було можливо трішки пройтись по наступним темам - таланти, які не відбулись. І тут не в Динамо справа, а в особливостях характеру гравців. Бо окрім Бережного ще був цікавий півзахисник, що так і не став надовго основним. Це Думанський, що прийшов до Динамо з Карпат разом з Балем. Опорник захисного плану, дуже чіпкий, рухливий, з сильним дальнім ударом - Євтушенко одразу покарав воротаря за відбитий наче й поруч м'яч... Але та ж проблема що й в Бережного звела нанівець розвиток такого собі невисокого (параметри Рибалки) цербера у відборі....Та й згаданий Євтушенко прийшовши атакувальним півзахисником беззаперечно виграв боротьбу за основу в пару нападників до Блохіна у *свіжого* на тоді рекордсмена І ліги Степана Юрчишина - 42 голи. Здавалось ось вона, нова зірка. Але ... Гравець з *Зірки* виявився значно успішнішим за *зірку* І Ліги... Це дійсно питання - чому не відбувається реалізація таланту... А другий напрям - це видатні моменти в грі Динамо, що на жаль пройшли повз кіно - відеоархіви. А їх було чимало - і голи, і паси на рівні кращих світових зразків. Це вже і згадуваний мною пас Слободяна на Блохіна. І супергол ножицями Євтушенка Ордабаєву з Кайрата в 80-му, і раннішні голи в 60-их Турянчика і Базилевича. Та й шедевральний гол Блохіна Зеніту в пітері в 81 - схожий на гол Жажі Бешикташу, з тої ж зони, і не дуже то ближче, в той таки кут, тільки не зачепивши хрестовину. А от дуга була просто неймовірною - удар кудись вгору, потім вниз-праворуч в павутиння. Бірюков тільки стрибнув... Ще парашут Євтушенка в Одесі десь у 85 в стилі Гільєрме Карпатам. та його ж драматично - комедійне добивання Габелії в Тбілісі - 81 - там такий екшн вийшов з трьома !!! випусканнями тбілісцем м'яча від себе і врешті решт закоченого Євтушенком стоячи спиною до воріт п'ятою під воротарем... На жаль, неодноразові спроби гуглу знайти ці та інші шедеври не призвели до результату. А от ініціатива з вашого боку до накопичення коротких описів очевидців подібних моментів може зформувати базу. Яка згодом може трансформуватись у втілення в графіці. З сучасними технологіями це можливо. Це було б цікаво і пізнавально...
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
14.05.2016 23:24
Так, багато цікавого, якщо гарненько поколупатися в пам'яті можна назгадувати!..
- 1
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
15.05.2016 00:30
Теж зошит вели ?) Тільки я не так малював. як нотував удари - в створ та мимо, хто забив і з чийогось пасу. Іноді малював комбінації. Це більшість років 80-их, до Євро-88. До речі, зараз згадаю з того - найефективнішим гравцем Кубку кубків - 85/86 був Рац - 11 голів за його участі - особисті 2 голи та 9 гольових комбінацій, з них всі 3 у фіналі.
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
15.05.2016 01:00
Пам'ятаю той гол Безсонова у 78-му торпедівцям, по-моєму, на Кубок !
- 1
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
15.05.2016 02:14
Я більше сказав би, що це був той випадок *100% реалізації обломів для Динамо в КЧ* - Чайник запоров 4 !!! розіграші - після двох сейвів вдома проти Астон Вілли пропустив пару метеликів на виїзді в 82, потім відомі 0 - 3 проти Гамбургу в Тбілісі, два голи *його*, далі цей матч з Порту і вже восени сумно - знаменитий кидок м'ячем в спину Балтачі в Глазго. Той епізод увійшов до всесвітніх підбірок воротарських ляпів... От тільки його феєрія у Відні з великою долею везіння та фінал на куражі якось дещо реабілітували. Та мені значно більш подобавсь Михайлов - старші казали, що взагалі після Макарова настільки спокійного воротаря давно не було. Так, інші феєрили бувало, але й ляпів вистачало. А от ММ самий спокій. Тільки з пенальті не дуже складалось, не його сильна сторона. До його б спокою та ще фантастика 11-метрів Юрковського )))
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
15.05.2016 02:53
Так, Чайник, на відміну від Михайлова, любив "понти") Але ж правда і те, що його більше цінував ВВЛ..
- 1
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
15.05.2016 11:56
1. Взагалі для мене це є одним з малозрозумілих рішень Лобана - наче ж цінував надійність, а вона була очевиднішою в Михайлова. він чудово провів 81 рік. Вдома з Шахтою двічі нейтралізував не просто виходи сам-на-сам, а ... двох на нього одного. Причому раз настільки класно - в довгому стрибку перехопив пас вже в ногах, коли здавалось його обіграли. Не на Бесарабку, до речі виходили, а на костьол) Взагалі лише одна його помилка очевидна згадується - на початку 85 вдома проти Торпедо, коли Буряк, що тільки переїхав до москви, з дуже гострого кута раптом влучив у ближнє павутиння, а Михайлов лиш зачепив м'яч рукою. З огляду на новіші голи реброва і не тільки з таких точок це сьогодні не факт що надто б засуджували) Взагалі прикметно - тільки чанов прийшов - і одразу три роки без чемпіонства. А не лише захист, а й вболівальники в 83 - 84 роках боялись навіть повільного котіння м'яча до воріт - Чанов мінімум раз за матч махав мимо ногою. І як тільки у 85 знову в основі весь сезон Михайлов - нарешті повернулось золото. Взагалі 2 золота з двох сезонів основи - непогано) У Чанова - 2 у 8...
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
15.05.2016 13:02
Знаєте, я після стабільного михайлівського сезону 85-го, теж був злегка розчарований перевагою ВВЛом Чайника у наступному році..
- 1
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
15.05.2016 23:53
Будь ласка) А як згадував Лобановський, то на Юрковського справила негативне враження його помилка восени 78-го в матчі з Мальме, на виїзді. Після домашніх 0 - 0 там влетіли 0 - 2, і одного разу Юрковський в стрибку не зміг перехопити діагональний пас, в результаті чого швед вискочив на порожні ворота. За це він себе дуже картав. А наступного, 79-го в основі потроху став Роменський. Тільки от прикро - Юрковський одну помилку зробив, і це вплинуло на всю подальшу карєру - хоч на півдні він ще пограв на рівні трохи - а от Чайник в 83-84 і в 87-му ледь не в кожному матчі жахав своїми то махами мимо мяча біля воріт, то спостеріганням на місці за прольотом мяча під носом на нападника на дальній штанзі, то взагалі кидав у спину своєму ж... І все одно ставивсь до основи. Просто Михайлов не стрибав так яскраво - показово і не заводивсь. Зате точно не було такого а ні як у Чайника, а ні як вчора в Рудька) Тут вже варто згадати стару мудрість - воротар має брати свої м'ячі. І вже виручати в складніших випадках... Та то вже таке...
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
16.05.2016 07:13
Чайниковська зайва "акробатика" з м'ячем дійсно дратувала, але, все ж таки, воротник він був вельми обдарований..
- 0
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
16.05.2016 12:05
Щодо воротарського таланту, то він у Чанова безперечно був. Це факт. Особливість в тому, що він так само як і приміром Габелія міг продемонструвати блискучий кидок в кут чи стрибок під удар, а ле не взяти *свій* удар навіс чи простріл, та махнути ногою мимо, коли м'яч докочувався до нього не тільки після пасу своїх. А це неймовірно дратувало в першу чергу захист і позбавляло його впевненості в надійності партнера за спиною.Десь на виїзді згадую був такий вираз на загостреному обличчі Балтачі після чергового маху......І якщо не помиляюсь тоді не раз Морозов випускав Михайлова, а не Чанова, так що...
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
16.05.2016 13:24
Пам'ятаю, створювалося відчуття, що команда розбалансована, різні групи гравців діють самі по собі ..
- 1
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
16.05.2016 13:37
Так, Блохін став більше грати в пас. Особливо це проявилось в матчі проти Португалії, коли він взяв участь в 3 - 4 гольовитх комбінаціях при загальних 5 - 0. При чому мінімум двічі його паси були останніми, що виводили сам-на-сам. Але Буряк вже не був Буряком, якого знали... Окрім Євтушенка ще забивав Хлус, особливо проти мінчан) Просто середина поля з Буряком і Балем в 83-84 більше гальмувала атаки. аніж їх розвивали та створювали. Тому Баля надалі лобановський використовував як підміну в обороні чи як опорника коли прийдеться. Але як атакувальник, яким він прийшов у 81 і навіть став лідером серед бомбардирів чсрср після двох турів - 3 голи ! - вже не був. А от ще один супергол в історії Динамо зате згадав - це саме гол - єдиний ! - Баля в Єревані, у 81-му здається. тоді з лівого кутового хтось подав на протилежний кут карного майдану і Баль класно поклавши корпус - не гірше за будь яку - світову зірку в таких компонентах!) - з льоту правою всадив м'яч в дальнє павутиння ! Цей гол теж шукав та...
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
16.05.2016 14:01
Пам'ятаю у Баля на початку 82-го в березні вийшло дві київських гри поспіль шедеври-близнюки кавказцам покласти! Спочатку Андрій відкрив рахунок своєю дивовижною гарматою в матчі з тбілісцями (3:1), а потім поклав початок розгрому Арарату (4:0)!!!:))
- 1
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
17.05.2016 07:00
Так, після двох матчів на рахунку Баля тоді було 3 голи і статус кращого бомбардира) А гол забив з льоту з-за меж карного, причому в нижній кут. Тоді ще і Євтушенко в тих обох матчах забив, причому в своєму стилі шуліки, на добиванні один як мінімум поклав. В цьому компоненті гри, як я вже колись писав в диспуті з одним неуком істеричним, він був разом з Онищенком найкращим як мінімум за останні 40 років. Моменти обоє читали просто блискуче...
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
17.05.2016 07:51
Ми тоді сиділи якраз проти (напевно в 39-му) того місця, звідки Баль гахнув з лета ..)
- 1
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
17.05.2016 14:03
Так, дійсно, у Євтушенка, крім пластики, було приголомшливе відчуття потрібного місця перед воротами! Точно підмітили, Юрій, так само, як і у Онищенка!))
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
17.05.2016 16:41
"...таланту в Євтушенка в грі на прострілах, добиванні, відскоках і т.д."
- 0
-
А. Бодун
- Наставник
17.05.2016 07:21
Знайшов примітну сторінку протоколів матчів Динамо у 82-му, в т.ч. з описом голів:
- 1
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
17.05.2016 14:35
Дзенькую за посилання) не знав, що хтось і перелік пасів вів. ну окрім власних зошитів звісно - жаль, знайти не можу, десь поділись кілька років тому... А щодо Дем'яненка, то тут дивуватись особливо нічого - його активність в атаці була неймовірною для срср, не слабше Трошкіна попри його проходи не гірше за Кафу, тільки в дещо більш силовій манері. Нашого капітана 80-их - разом з Трошкіним - можна занести до пантеону крайків - бомбардирів світу, таких як Факетті, Брігель,Кальтц, Мальдіні, Бреме, Роберто Карлос, Петреску, Лізаразю, Ріісе. І мова звичайно ж про латералів, а не центрбеків (хоч Кальтц і там грав, як і ще один достойник Тюрам) Тож пишаймося історією ДК)
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
17.05.2016 16:42
"Тож пишаймося історією ДК)"
- 0
-
А. Бодун
- Наставник
15.05.2016 13:29
П.С. З великим задоволенням почитав би пости в Вашому блозі, з нетерпінням чекатиму!:)
- 1
-
Денис КораблЁв(Destalker)
- Наставник
13.05.2016 19:25
По Гармашу- всеми руками поддерживаю!
- 2
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 21:09
В какой-то мере этот пост написан как раз с Вашей подачи, так что - спасибо Вам.:)
- 2
-
Sergie Krotov (клоун)(ksergie)
- Начинающий писатель
13.05.2016 12:54
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 13:19
Спасибо и Вам.)
- 0
-
виталий шемуда(wdsh56)
- Эксперт
13.05.2016 12:40
По-началу, как-то с ухмылкой начал читать(возможно Коньков-полузащитник поспособствовал). Но потом понравилось. Обстоятельно и толково. А почему ваше мнение совпало с мнением Реброва? Так больше и вспомнить -то нечего.
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 13:19
Коньков был действительно классным полузащитником, а заканчивал карьеру у ВВЛ уже в качестве либеро..
- 1
-
Makc Ko3ak(Ko3ak-9)
- Эксперт
13.05.2016 09:21
Написано про середню лінію все толково (я б і Заварова з його розпасовкою і гольовим пасом чи й особистим виконанням додав) і автору вже треба братись за те саме написане про захист і напад, щоб "картина маслом" успіхів наших команд була більш розкритою. Адже при всій повазі до зірок, вони ніколи б не засвітились без колег по каманді. Для мене досі є незрозумілим простий факт: зараз в нас є в тренерах Євтушенко, Дем"яненко, Лужний, Михайличенко, Баль, Калитвинцев, Ребров, Шевченко, Заваров, Блохін... - та просто відповідно кожному навчити грати гравців в команді і розтлумачити їм просту суть шляху до перемоги!..
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 09:40
Свого тезку - Олександра Анатолійовича Захарова я вже згадав..)
- 4
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 13:24
Вибачте, звичайно, що Заварова ж, а ніякого не Захарова!)))
- 1
-
Makc Ko3ak(Ko3ak-9)
- Эксперт
14.05.2016 15:38
Та й так все ясно - тим паче з огляду на нік автора!!)))))
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
14.05.2016 15:55
Дякую за розуміння! )))))
- 0
-
Michael Bekker(Dynamo54)
- Эксперт
13.05.2016 04:59
Я понимаю, что Вы в основном вспоминаете игроков команд 70-х и моложе, но раз уж Вы даже мельком упоминаете игроков 60-х, то отсутствие в Вашем перечне Андрея Бибы и Валентина "Валета" Трояновского непонятно. Я бы их добавил. Да, Трояновский по известной причине рано закончил, но в чемпионский год 1961 он был неповторим. Ну а Биба блистал в ДК довольно долго.
- 4
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 09:17
Да!!! Каюсь!((
- 2
-
Michael Bekker(Dynamo54)
- Эксперт
13.05.2016 09:39
Да не заморачивайтесь, у нас великих игроков середины поля было много, если кого забыли тут ничего постыдного нет. А Трояновского я упомянул, поскольку Вы упомянули Серебренникова как игрока середины поля. В чемпионской команде ДК 61 они оба были инсайдами, вот я и упомянул Трояновского. Впрочем вскоре при Маслове инсайды как-то исчезли и Серебренников стал одним из игроков середины поля.
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 09:49
Спасибо Вам, вот видите - я, ведь, не знал, что Серебренников раньше был инсайдом.. Даже будучи с ним лично знаком.)
- 1
-
Makc Ko3ak(Ko3ak-9)
- Эксперт
14.05.2016 15:40
Нууу, тут можна і не каятись, бо пісню по "Динамо" переспівану вболівальниками на мотив "Черемшини" всі мають пам'ятати, а особливо з приспіву "...Сабо із Мунтяном, Біба з Поркуяном..."))
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
14.05.2016 15:58
Ну так, звичайно! :)
- 0
-
Petro Moysa
- Читатель
13.05.2016 02:21
Нужно чтото менять, бо в наступному сезоні, при новому форматі буде тяжко
- 2
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 03:13
Якщо нічого не змінювати, то важко буде при будь-якому форматі..
- 1
-
bsg lis(bsg.lis)
- Эксперт
13.05.2016 00:19
Кадры решают все (с)
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 03:11
И никуда от этого не деться..)
- 0
-
Макс Анатольевич(makes00710)
- Эксперт
12.05.2016 23:54
Не хочется говорить банальность типа что вот когда то и девушки были красивее и трава зеленее, но из песни слов не выкинешь. Действительно до квартета Рац,Яковенко,Яремчук,Заваров и чуть позже набравшего силу Михайличенко, нынешней полузащите Динамо,за исключением Ярмоленко, увы,далековато...На мой взгляд это главная проблема нынешнего Динамо.
- 2
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 03:10
Вы знаете - и на мой тоже, во многом..
- 0
-
Володимир: з Динамо назавжди(gvaavg)
- Эксперт
12.05.2016 23:32
"Да, были люди в наше время..." До цих пір згадую перший на власні очі побачений матч Динамо-Зеніт влітку 1974 р - 4:0. Казкова гра! А фінал Кубка кубків 1976! Симфонія... Які гравці, яка гра! Дійсно, здається, Лобановський казав - покажи мені півзахист, я і скажу, яка команда. А Динамо тих часів дійсно було кого показати!!! Так хочеться, щоб і в теперішнього Динамо була б така ж команда, що що не гравець - ІМ'Я! А автору - щира подяка за нагадування про зіркове Динамо.
- 2
-
sedoj седой(sedoj)
- Эксперт
13.05.2016 00:38
ДК брало КК в 1975 году. А выражение "Покажите мне свою полузащиту, и я Вам скажу, какая у Вас команда" придумано задолго до тренерства ВВЛ.
- 3
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 03:08
Пожалуй, насчет "задолго до.." - не уверен..
- 0
-
Demetriusz _(dmitrey)
- Наставник
13.05.2016 07:56
Что приписывают Маслову.
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 09:23
Тоже не изучал.)
- 0
-
sedoj седой(sedoj)
- Эксперт
13.05.2016 08:45
Ладно, поймали на слове (задолго):-)))
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 09:24
Извините, я не нарочно..:))
- 0
-
sedoj седой(sedoj)
- Эксперт
13.05.2016 09:37
Ничего-ничего, я запомню:-)))
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 10:10
Не сомневаюсь!:)))
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 03:03
Вибачте, трошки Вас поправлю:
- 0
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
14.05.2016 04:47
Хотів написати, та Ви виправили щодо гри з Зенітом) Все саме так. Ще б додав унікальний пас Слободяна на Блохіна - коли забивавсь десь 4-ий чи 5-ий гол. Стоячи між двома захисниками приблизно на лінії карного майданчику трохи ліворуч від дуги Слободян верховий м'яч з центру не став обробляти, а раптом прогнувшись назад ледь не на місток перекинув шкіряного грудьми в один дотик через себе на зробившого забігання ліворуч Блохіна, а Олег зльоту всадив в ближній кут. А потім зі здивованим обличчям з мімікою питав у Слободяна як той таке зміг ))) Кільканадцять років тому згадав цей епізод в розмові зі Слободяном, він був здивований, що хтось це ще згадує) Бо відео на жаль ніде не знайшлось. Класний пост, дякую.
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
14.05.2016 09:51
Ще раз щиро дякую Вам! На жаль, таких ось подробиць сам я вже не пам'ятаю ..)
- 1
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
14.05.2016 22:47
Та то нічого страшного, буває) Свого часу - у 80-90 -их, на парі з різних моментів по грі Динамо виграв десь загалом до ящику коньяку) Були вперті люди)
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
14.05.2016 23:34
Оу! У мене такий самий вдалий досвід виграних парi на цю ж тему теж є!))
- 1
-
Юрій TFAvtor(TFavtor)
- Наставник
15.05.2016 00:33
Будь ласка) Дасте знати, якщо що) Колись же на ТБ футбол трішки пропагував)...
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
15.05.2016 00:52
Все, вважайте, що зловив на слові!))
- 0
-
Валерий Анатольев(shipula61)
- Наставник
12.05.2016 23:30
Только одно замечание о "благодатном материале", - это только в умелых руках.
- 2
-
А. Бодун
- Наставник
13.05.2016 03:21
По поводу "умелых рук", конечно, совершенно согласен!
- 1
-
sergej moroz(ste60)
- Эксперт
12.05.2016 22:39
Хороший пост - умный!
- 3
-
А. Бодун
- Наставник
12.05.2016 22:57
Мирчу, ясен пень, не люблю (мягко говоря), как и все мы..
- 3
-
А. Бодун
- Наставник
12.05.2016 23:05
А описание достоинств/недостатков (та даже тока перечисление) всех значимых хавов 70-80-х - это ... ну сами прекрасно понимаете, Олег..)
- 0
-
sergej moroz(ste60)
- Эксперт
12.05.2016 23:08
Ну, так за "хавов" Вам отдельное "спасибо"!
- 1
-
А. Бодун
- Наставник
12.05.2016 23:10
Спасибо, что есть еще кому читать!..)
- 0
Еще комментарииУвы, наше футбольное бытие сегодня таково, что остается лишь ностальгировать. Этот дворово-колхозный футбол наших дней уже в печенках сидит. Вот и сегодня мы опять имели возможность наслаждаться бессмысленной беготней и тасканием мяча...
Хоцца очень, чтобы хоть каким-нидь, епт, "учебным материалом" пользовались те, кто сейчас конкретно является "поколением динамовских футболистов"!!!
З.Ы. А бытие наше, увы, не только футбольное сидит пониже печенки..;((
вставив би лише 5 копійок з приводу гішпанського чемпу: звичайно втрата 2 ключових гравців (Кіпіані, до речі, пропустивши в тому році півроку, був номером 5 у номінації на золотий м'яч Франс Футболу) була серйозною, але не катастрофою - все-таки в Союзі було з кого вибирати. Катастрофою став тренерський штаб з П'ЯТИ тренерів (Бєсков, ВВЛ, Ахалкаці, Логофет і Федотов, здається) і , які більше сварилися, ніж тренували.
Весь світ тоді сміявся, що всі приїхали грати в футбол, а совєти - проводити комсомольські збори
Я як згадаю безпорадність наших в останній грі проти поляків, яких влаштовувала нічия: Бонек в кінці матчу став біля кутового прапорця і жонглює м'ячем. а наші не можуть до нього добратися. Зараз який-небудь Ротань підбіг би і вирубив його нафіг, а тоді - руссо турісто, обліко моралє...
Правда, добре пам'ятаю - головним винуватцем зробили Блохіна: нє праявіл лучших качеств...
Так, дійсно, про Войнова згадав більше тому, що не зробити цього просто не можна було – як-ніяк перша наша зірка по-справжньому міжнародного масштабу!) Але все ж-таки його найбільший пік припав на стик 50-х-60-х, єдиний досі чемпіон Європи з динамівців!
Що стосується моєї недбайливої не згадки Андрія Біби, то не зайвим буде вибачитися ще раз! І не один!!!))
А Бережний - так, талантище був, адже, пробитися в ТУ основу треба було мати насправді видатні здібності! Але потім..:(
У мене теж улюбленими місцями на Центральному-Республіканському були нижні ряди верхнього ярусу 1-го або 40-го секторів ..) Можливо навіть нам з Вами доводилося разом, пліч-о-пліч, там вболівати?))
До речі, саме приблизно з цих місць ми мали невимовне задоволення спостерігати гру з Баварією на Суперкубок!
А з приводу захисту, з'явилася думка спробувати продовжити свої спогади-відчуття .. :)
Ще раз респект !)
Колись в 70-х записував в зошит найкрасивіші, на мій пацанский погляд, голи ..)
Першим, по-моєму, там було запротокольовано диво-гол Онищенка через себе в
ворота Пільгуя в Москві в травнi 74-го. Причому, пам'ятаю, нiякого падіння на спину там не було, а просто як гахнув Володимир з кута штрафного своєю бойовою лівою!,,)
Е-ех, з яким задоволенням зараз би переглянув..
А через себе що ще було - це трохи корявий та все ж гол Безсонова в Москві в 78, здається Дасаєву чи Торпедо, зараз трохи плутаюсь. І супер удар в хрестовину Михайличенка в матчі - відповіді з Порту, одразу за кілька хвилин після його ж голу. Забий - був би не лише красень - гол, а й ще потужніший стимул вирвати перемогу після двох ляпів Чайника на 4 і 11 хвилинах... Тоді Михайличенко з Безсоновим були найбільшими *англійцями* чи *німцями* на полі в бажанні переламати несприятливий хід гри. На обох було десь 4-5 моментів точно, просто на жаль не все зайшло... Вони не здавались десь до середини ІІ тайму...
А Порту - то дійсно - такий біль! .. (((
.Чайник взагалі був чемпіоном світу за голами, пропущеними зі штрафних..)
Взагалі-то, вважаю фактом (і не тільки я), що всі три наші півфінали КЧ/ЛЧ програні воротарями.. До речі, ось ще одна тема для поста!:)
Щодо Юрковского. Пам'ятається, як він в якійсь грі мало не три пенальті взяв!)
2. Юрковський при своїх 1.80-82 був дуже стрибучий. А реакція взагалі скажена - він не гадав куди стрибати, а по удару брав. Як Гойкоечеа на ЧС-90. Щодо трьох - легенда) Але правда не менш розкішна. В 78 з цска на виїзді спочатку дали пенальті. Відбив з нижнього кута. Через секунд 15 - 20 знову призначають. Вже підходить інший і в інший нижній кут - і як там у нашому національному анекдоті - *І що воно йому, допомогло?*))) А ще ж здається з Карпатами взяв. Точно три за сезон. Але це не все. В останніх матчах - тоді грали на СКА здається, бо Центральний перебудовували до Олімпіади-80 - проти когось з москви здається, в середині другого тайму замість Юрковського випускають Сивуху. І за кілька хвилин нам пеналь. Тоді здається вели десь 2 - 3 в різниці насухо, На трибунах - *от ..., якби Юрковського не замінили...* Далі дубль - 2 національного анекдоту))) - Сивуха хоч і кидався вже в кут, але удар низом по центру зміг ногами відбити. народ в позитивній істериці - 4 : 0 за сезон з пенальті. А рік до того Юрковський взагалі за чемп пропустив щось лише 11 чи 12 голів. Це за того рівня, в 30 матчів ! Здається, той рекорд не битий був.
От такі воротарі)
Але згодом, коли ММу надавався таки шанс, він своєю грою відверто не вражав .:( Можливо, ця невпевненість була прямим наслідком відсутності ігрової практики..
Так, щось таки пригадую! Точно-точно, двічі поспіль відбитий пенальті!!! Не пам'ятав тільки з ким .) Юрковський справді був чудовим воротарем, шкода лише, що так відносно небагато пограв в Києві ..(
Спасибі велике Вам ще раз за чудові спогади!
Незважаючи на те, що у 83-84рр команда (а значить і воротар, в першу чергу) багато пропускала, в мене склалось таке враження, що її, в основному, тягнули на собі Буряк, Блохін і ... Чанов.:) До речі, Юрій, ніяк не можу згадати (у нас тут невелика суперечка виникла :) з приятелем) - коли Буряк зламав руку? Мені здається, в грі з ростовським СКА в травні-червні 84-го, нудотна така була - 0: 0 . Пам'ятаю, Блохін тоді, коли побачив це, побіг кричати на докторів і розмахувати руками, як вітряками..)
Що стосується Рудька .. ох-охох .. Взагалі дуже тривожно за цю позицію.:( Та й не тільки за неї.. :)
Щодо Буряка, то тут я б не певен. що саме він належить до числа тих небагатьох, хто *тягнув*. Якраз його з Балем на пару *прообраз тікі-таки* з купою коротких і середніх пасів поперек поля без найменшого загострення дуже дратувало. Після травми 82-го це вже був не той Буряк, тож Лобановський і не бачив його в наступному Динамо, і вже з початку 85 він був у Торпедо. якби *тягнув*, то не відправили б з Києва. Щодо Блохіна, то і в нього результативність суттєво впала - в один із цих сезонів він, граючи постійно, забив менше ніж Євтушенко. Та й Заваров тоді десь на такому ж рівні забивав. А Буряк лиш в основному по пенальті ще якось статистику робив... Тоді хто ще тягнув, так це Дем'яненко. І Безсонов, коли грав. А ще почали потрапляти до основи Яковенко і О. Кузнецов, Михайличенко, Рац. І вони якраз ставали важливими гравцями - хай Льосик і почекав сезон 85 більше в запасі. але... Тому тоді *ударна парочка друзів* вже не грала тої ролі як раніше. А от що цікаво, вже в 84 іноді почала прочкакувати та гра, що вразила всіх у 85-86. особливо згадую матч на виїзді з Пахтакором - швидкісні цікаві комбінації, красивий гол в падінні головою після подачі кутового, постійна динаміка - це вже було. Хоч і не в кожному матчі. Лобан вибудовував гру і окреслював склад. який її здатен втілити. А Буряк витримувати такого вже не міг... Та головне, що було потім з командою)
"Людина-травма" Бессонов грав тоді мало, Рац теж дуже рідко потрапляв до складу, Заваров грав вкрай нестабільно, при Морозові - взагалі жах, стільки моментів марнував..
На цьому тлі взаємодія Буряка з Блохіним виглядала мало не супер!:)
До речі, свою найважчу травму Леонід отримав як раз в цей день в грі з Металістом, рівно 34 роки тому - 16 травня 1982 року. Ні я, ні мої друзі побачити цю гру не мали можливості - в той день у мене було весілля..:)
Так ось, просто мені особисто тоді лише гра Буряка і Блохіна чомусь подобалася і пам'яталася. Хоч вона і не була занадто швидкісною, але точно вже классною!) І Блохін в ті роки став нас дивувати вмінням здорово діяти в підіграванні. Тому, напевно, його результативність вже не так вражала.:) Пам'ятаю ми ще обурювалися, що Москва в особі ФФ СРСР в 83-му і 84-му рр. в списку 33-х кращих футболістів воліла під №1 замість нього поставити спартаківця Родіонова, незважаючи на впевнену гру Блохіна в тій же збірній..
Мені все-таки здається, що Буряк ще міг принести Динамо користь і швидше за все якийсь час таки ще пограв би у ВВЛ, якби не їхні "тьорки", пов'язані з інтригами третіх осіб..:)
Щодо Буряка, то я теж згадую, що щось там було з якихось непорозумінь з інтригами.
Так, дійсно, у Євтушенка, крім пластики, було приголомшливе відчуття потрібного місця перед воротами! Точно підмітили, Юрій, так само, як і у Онищенка!))
Пам'ятаєте дуже потрібний гол Вадима Селтіку в Глазго після кутового у 86-му?
Ну а потім вже в Києві в запеклій грі-відповіді відбувся бенефіс Блохіна в день його народження, і Євтушенко з його передачі забив останній цвях .. Навіть сам Метр тоді неусидів на лавці!))
Пам'ятаєте дуже потрібний гол Вадима Селтіку в Глазго після кутового у 86-му?
.............................................................................................
Так отож я про те саме і писав у диспуті з одним *претендентом на монополію щодо оцінок гравців Динамо 70-80-их * Я йому про *талант імені Герда Мюллера* у Євтушенка і Онищенка, а він мені *ні, Євтушенко був ... пластичний по-бразильськи, а от Онищенко рвучкий. бо ...дівчат швидко цілував*, і взагалі *не можна оцінювати здатність реалізовувати моменти у Євтушенка, бо він ... майже не грав на вістрі атаки* Ну що можна сказати таким ..., не можеш згадати - мовчи, помилився - визнай це, наполягаєш на чомусь, а потім таки виявилось що не правий - вибачся. Це ж нормально. Натомість маніпуляції з дуже підлуватими в стилі кісєльова брехливими вигадками - приписами ВАМ ! того, чого не говорили. Так от, я його роздовбав спочатку за парою епізодів, а потім і ідеологічно) аби обламати бажання лізти далі з маніпуляціями і брехнею. І вже готував якраз посилання на ті самі моменти *неіснуючого таланту в Євтушенка в грі на прострілах, добиванні, відскоках і т.д.* де якраз окрім виправлення ляпу Блохіна в матчі з Гамбургом - коли блискуче перекинув мяч через воротаря з захисником і вискочив на порожні ворота та ... впав, промахнувшись - в тому числі мав бути і момент того голу з Селтіком, і ще в матчах КК 85/6 рр, в тому числі *не на вістрі перебуваючи* вихід сам - на - сам після пасу Раца. Словом наші легенди стільки *накоїли*), що є що згадати. Хоч і промахів вистачало, як і в того ж Євтушенка як в блискучому матчі з Аустрією у Відні в 81-му чи з Грасхоперсом - 83. Та то таке) Головне, що ті згадані перемоги не над останніми командами Європи разом з класними голами були в історії Динамо. І потребують як згадок і висвітлення, так і продовження...
--------------------------------------------------------------------
Згадав ще один подібний "останній цвях від Євтушенка"!
Утрехту в Києві - найчарівніший матч, за відчуттям не тільки моїм, а й дуже багатьох очевидців, як символ єднання команди та трибун!!!)
http://www.junik.lv/~dynkiev/ussr/ussr%20championship/games/1982.htm
Цікавий факт - Дем'яненко в тому сезоні за гольовими пасами (7) випередив Буряка з Блохіним (по 6)!:)
-------------------------------------------
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ))
Хороший пост,спасибо.
учетная запись этого пользователя была удалена
Надеюсь, что в недалеком будущем и у Реброва, и у нас, особенно, наберется поболее чего вспомнить значимого и славного!:)
Звісно, що окремо один від одного - ні півзахист, ні захист, ні напад, ні навіть воротар - перемог не здобувають!
Вчити влучно бити по воротах в команді майстрів вже запізно, як на мою думку..))
Дякую, що підкинули ідею. Можливо, якось спробую..)
Как я мог забыть упомянуть великолепнейшего Андрея Андреевича Бибу!!!(((
Спасибо, коллега. Мне и правда - теперь вот стыдно как-то..(
А замечательного Валентина Трояновского - "Валета" - не упомянул лишь по той причине, что все-таки отнес его к нападающим..)
В отличие от Трояновского - про его игру "полусредним" и слышал, и читал.
В общем, Вы же поняли, что у меня память о том поколении больше ассоциативная..))
Во времена 5-ти нападающих это высказывание, наверное, не выглядело настолько актуально..)
Впрочем, действительно не знаю!))
Но специально вопрос не изучал :)
Но, по-моему, не так уж и важно - кому принадлежит авторство.
Важнее то, что проблемка эта - весьма злободневна для нас..
Динамо Київ - Зеніт 5:0 (9-го або 10 липня 1974-го). Добре пам'ятаю цей матч... бо наступного дня зламав руку :)
Єдиний в кар'єрі Блохіна "покер", а відкрив рахунок Трошкін..
Фінал Кубка кубків відбувся у1975-му, в травні в Базелі..)
Дякую і вам!
Успішних нових постів...
Спасибі велике! Сподіваюсь, якщо сильно не лінуватимусь, щось, можливо, і вийде..))
У тому числі і з Вашою допомогою!)
А.А.Севидов сделал из нападающего Веремеева полузащитника, и из полузащитника Трошкина - правого защитника. В.В.Лобановский из практически списанного нападающего Динамо - 2 Андрея Гусина дал Украине лучшего опорника ( на мой взгляд) в современной футбольной истории. А сколько футболистов прошло через Динамо в 80-х, еще со времен Морозова? А заиграли, найденные на футбольных задворках, Рац и Яремчук. Да и из Саши Заварова человека сделал Мэтр.
Уверен, и сегодня есть в Украине талантливая молодежь, кто бы только ее искал. Вот интересно, сколько матчей второй лиги посетил в этом сезоне Алексей Александрович, он же - Лесик.
Может быть, в силу нынешних обстоятельств, не стоило так уж отмечать талант Мирчо.
Хороший тренер - с офигенными для Украины финансовыми возможностями.
Если взять "Металлист" Маркевича - то там набор не хуже. Правда, в этом больше заслуга Евгения Красникова...
Но по характеристикам хавов - автор молодец! Добавил бы еще спартаковцев Гаврилова, Черенкова, Шавло, минчанина Алнейникова...
А по 1982 году... Да, Кипиани и Буряка не хватило!
И кпд его работы в ШД - бабло/отдача - тоже считаю сильно преувеличенным..
Но, признаюсь, этого старого противного румыняки-скувдёжника, имхо, нам, скорее всего будет очень не хватать.. :) Ну де мы в ближайшее время еще возьмем такого .. г-на .. Мирчу))
З.Ы. Гораздо более мерзкими "в силу нынешних обстоятельств" выглядят (да и являются по существу) - денисовы-палкины-морозовы и кагбэ "свои" - амёбные вацки!((