Для мене залишається абсолютно не зрозумілою діяльність українських агентів. Я дуже хочу зрозуміти сутність їхньої роботи, намагаюся читати, аналізувати, шукати логіку, але в мене нічого так і не виходить. Хто вони українські футбольні агенти? Бізнесмени? Помічники? Шахраї? В мене немає відповіді на ці запитання.
Спробую зараз поділитися власними думками. Буду намагатися уникати прізвищ агентів щоб нікого не образити
Андрій Ярмоленко не приховує свого бажання пограти в Європі. Але восени 2015 року підписав новий контракт із «Динамо», який за повідомленням ЗМІ зробив його один із найбільше оплачуємих гравців чемпіонату. ЗМІ писали, що його зарплата складає 4 мільйони євро на сезон. Таку саму суму отримує в дормутській «Борусії» Обемеянг. Просто порівняйте гру та звитяги цих гравців. За Обемеянга пропонують китайці 150 мільйонів, дуже хоче «Реал», а наш Андрій не може перейти до «Евертона). Рік 2016 для Ярмоленка був повністю провальним. Це якщо називати речі своїми іменами. Конфлікт із Степаненком, провал на Євро, провал восени разом із клубом. Знайдеться зараз клуб, який заплатить потрібну суму Ігорю Суркісу? Відповідь є доволі риторичною.
Окрема мова про агента Андрія. Людина за свою агентську діяльність максимум возила гравців до Росії, ближньої Азії, Туреччини та Бельгії. Найдорожчим переходом був Денис Бойко приблизно за 4 мільйона євро. Може цей агент влаштувати Ярмоленка до топ –команд, чи навіть до топ –чемпіонатів? Я дуже не впевнений. Скоріше його і так все влаштовує. Бо агенти мають свою долю від підписання угод, або зарплати гравця
Для прикладу, Генріх Мхітарян теж мріяв про Європу. І він туди потрапив тільки тоді, коли розірвав контракт із агентом, який возив африканців до України та мешкає в Іспанії, а підписав із відомим агентом Міно Райолою( Ібрагімовіч, Погба) і відразу через 2-3 місяці поїхав до Німеччини.
Роман Зозуля – боєць, трудяга на полі, але без швидкості та техніки. Як він із такими характеристиками міг закріпитися в Іспанії, де футбол –технічний, швидкий? Там навіть «Гранада» виходить 9 із 10 разів успішно із захисту через пас. Провал був майже очевидний. Невже цього не бачив і не знав агент Зозулі, який до речі мешкає в Іспанії, хоча має українське походження? Я думаю, що відповідь тут проста- він просто обрав команду, яка запропонувала кращі фінансові умови гравцеві. Хоча, на мою думку, той же Зозуля міг би не загубитися в більш силових чемпіонатах Англії та Німеччини, навіть якщо б мова йшла про аутсайдерів
Не великий секрет, що Денис Бойко – психологічно не стійкий воротар. Йому потрібна довіра, йому потрібна індивідуальний підхід. Тільки так він може грати. Був тиск в «Динамо»– Бойко провалився. Довіряв йому Максимов в «Оболоні» та «Кривбасі»- було все гаразд. Довіряв Рамос та Маркевич – Бойко грав на високому рівні.
Свого часу Бойко грав у фіналі ЛЄ, якщо я не помиляюся, був визнаний найкращим воротарем цього турніру. Мав всі можливості потрапити до топ-чемпіонату, але обрав Туреччину. Не великий секрет, що досягти прогресу в Туреччині – доволі важко, таких прикладів із легіонерів я не знаю, там дуже великий тиск, вимагають все і відразу, ніхто не буде чекати. Напевно, вирішальну роль зіграла сума трансферу. Я не здивований провалу Бойка в «Бешикташі» та тою ситуацією, що зараз є в «Малазі». Хочу помилятися, але схиляюся до думки, що на Дениса чекає доля Рибки…
В моєму розумінні агент –це людина, яка може допомогти, допомагає прийняти правильне рішення, інколи зробити крок назад, щоб потім зробити декілька вперед. Це як стоматолог. Він потрібне, коли в цьому є потреба. Хоче гравець змінити команду, хоче зміни, перезавантаження кар’єри.
Свого часу один український агент, який зараз майже чомусь не працює на нашому ринку, повіз Морозенка, Бутеніна, Люльку, Рибалку та Калітвінцева до Чехії. Всі тоді були міцними дублерами. Всі сторони від цього тільки виграли: молоді гравці отримали новий шанс, клуб отримав майже одного готового гравця та зміг оцінити перспективи інших і агент залишився в плюсі від своєї роботи
В Олександра Шовковського не було ніколи агента. А навіщо він був йому? СаШо ніколи не мав бажання покидати рідне «Динамо». Для того, щоб підписати новий контракт достатньо довіри від президента, або в крайньому разі – послуг юриста. Навіщо віддавати 10 відсотків від зарплати кожного місяця? Така сама історія із Шевчуком. Довго не мав агента Олег Гусєв. Почав працювати із агентами минулої зими. Відразу в нього почалися проблеми.
Один із неагатьох українців, який грає в провідних топ-чемпіонатах та доволі серйозних клубах Євген Коноплянка також не має офіційно агента. Його справи веде батько.
Зараз вже кожен футболіст має агента. Це стало схожим на дорогий аксесуар. Дехто прямо міряється крутістю агента. Не так давно гравці команди Ю -19 підписували нові угоди із «Динамо». Так уже у кожного із них агент( один і той самий). Навіщо в такому віці агенти? Може хто куди переходити збирається? Минулого сезону гравця «Динамо Ю-19 Артема Ярмоленка агенти повезли в Португалію. Були не задоволенні, що він мало грає в Києві. Я більше про нього нічого не чув.
Я вважаю, що це не нормально, коли у гравця навіть у 17 років вже є агент. Це навіть може заважати. Я знаю точно, що один польський клуб дуже хотів підписати колишнього гравця молодіжної збірної України, навіть приїздили сюди дивитися його гру, але коли дізналися ім’я агента – відступилися.
Тепер із прізвищами. Майже всі кращі українські гравці України є клієнтами Вадима Шаблія. У стартовому складі збірної останніх зразків – тільки Кравець, Конополянка та Зінченко не його клієнти. В «Шахтарі» всі україніці працюють із ним, в «Динамо» теж майже всі. Виходить така собі монополія. Добре це чи погано? Я не знаю. Монополія нічого гарного не дає. Якщо зарубіжні авіакомпанії не хочуть літати до України, значить або ринок слабкий або перспектив немає, або створенні умови щоб нікого більше не допустити. Андрій Головаш – один із не багатьох українських агентів, який возив наших гравців до Європи( Олійник, Воронін, Юрченко, Вачіберадзе), зараз присутній тільки формально( Гармаш, Макаренко, Гринь). Дмитро Селюк, який свого часу возив африканців, але в той же час працював із українцями( Богданов,Іванко, Приндета), зараз відмовився від такї практики. В’ячеслав Заховало теж особливо не активний( Люлька, Рибалка) Олег Смалійчук –це мостик наших молодих гравців в сонячну Іспанію( Швед, Гуцуляк). Щось подібне можна сказати про Володимира Кузьменка( Зозуля, Ткачук). Але якоїсь особливої масовості це не має. Присутні на ринку доволі серйозно Панков( працює разом із Денисом Онищенко), але в них більше другорядні футболісти( Мілевський, Селін, Кирило Петров, Оріховський) Сосенко( колишній помічник Шандора Варги), Костянтин Нестеренко( Костевич із Карпат, що перейшов до Леха його клієнт) але вони мають не так багато гравців. Панков працює із Мілевським, Селіним, а Сосенко більше із молодими гравцями( Сергій Петров, Шабанов, Фаворов), Нестеренко теж представляє більше молодих гравців( Мартиненко, Трубочкін)
Ось така приблизно картина. Десь можливі нюанси.
-
Oler O(Oler)
- Эксперт
17.01.2017 14:35
Наші "європейці" показують свій "рівень" . Такі і агенти. Зараз пройде перезагрузка ЧУ, то може через 5-6 років все зміниться в позитив. Чув, що до того часу УЕФА заборонить агентів
- 0
-
Gigorievich Kaminskij(zinik-kamin)
- Начинающий писатель
13.01.2017 19:46
- 0
-
Cheslav M
- Старожил
13.01.2017 18:33
- -1
-
bsg lis(bsg.lis)
- Эксперт
13.01.2017 14:53
Интересно наблюдать осуждение агентов - хапуги, аферисты, наживаются и купаются в золоте. Собственно никто не мешает всем желающим заняться тем же самым и грести деньги за перепродажу игроков, при этом давая им "прогрессировать, зарабатывать" ну и т.д. Ну одним словом показать класс работы.
- 0
-
Владимир Косюк(vlad2209)
- Опытный писатель
13.01.2017 13:09
Вдячний автору за дуже правильно пiдняту тему. Незважаючи на неоднозначну реакцiю багатьох читачiв. Монополiя на будь-якому ринку нiякоi користi не приносить А у нашому футболi cхоже всi, у тому числi i футбольнi агенти давно "прирученi" Ахметовим та Суркiсом. Якби у агента була невелика кiлькiсть гравцiв, вiн би думав про iхню перспективу, бо це його грошi, а якщо це конвеэр то нема коли думати про це
- -1
-
Володимир: з Динамо назавжди(gvaavg)
- Эксперт
13.01.2017 12:28
"Хто вони українські футбольні агенти? Бізнесмени? Помічники? Шахраї?" - Чомусь складається таке враження, що наймовірнішим є останнє. "Прилипали" футболу. Знаєте, є такі океанічні риби, які супроводжують, здається, великих риб-хижаків і мають з того зиск. Ось і футбольні агенти - "супроводжують футболістів" з величезним зиском перш за все для себе, не "гнушаючися" при цьому нічим і не зважаючи на моральні перестороги. Візьміть, для прикладу, того ж Шаблія, який "супроводжує" багатьох українських футболістів, не тільки з ДК, а і з кротовні, інших клубів ЧУ, і "спроваджує" їх в т. ч. і в рашку. Яка може бути для них мораль, коли попереду "бабло" сяє... для них особисто. Звичайно, звідси і проблеми - якщо агенту гравець "відстьогує" 10% від контракту - контракт буде укладатися з тим, хто більше дасть. А інтереси того ж Ярмоленка - то вже таке...
- 0
-
Vitaliy
- Опытный писатель
13.01.2017 12:16
Мне бы проблемы Ярмоленко.
- 5
-
Справедливий Футбол(GVF)
- Наставник
13.01.2017 11:50
Ну что за глупости: "пересидел" в динамо? Ну если у человека есть талант, то он проявляется везде как шило в мешке. Другое дело, когда главный тренер не способен обьеденить "коллективный коофициент" и максимально использовть возможности и талант каждого футболиста, тогда у Таланта нету возможности полностью "розкрыться". Шевченко розкрылся уже в динамо (только спина фортуны не дала возможность вместе с командой завоевать самый главный европейский кубок). А если "звиздеть" пересидел " в динамо, тогда на этом же Динамо надо ставить печать "Безперспективность"!
- 1
-
Макс Анатольевич(makes00710)
- Эксперт
13.01.2017 11:40
С многим,сказанным уважаемым автором, не могу согласиться. Игроков никто не заставляет иметь дело с агентами. Если тот же Ярмоленко имеет дело с Шаблиём,значит доверяет ему. Никто из поливающих здесь грязью Шаблия и комп., не знает того же Шаблия лично, не знает его деловых и человеческих качеств, зато дерьмом облить человека за глаза это всегда пожалуйста. А что касается Ярмоленко...Думаю что он очень хотел уехать пару лет назад, а сейчас...тоже хочет, но кое что его здесь всё таки держит))) На меньшее в Европе он,видимо,не согласен, а столько же ему там вряд ли заплатят. Да ещё и менять привычный уклад жизни,учить язык и т.д. и т.п. Вполне себе разумная позиция.
- 2
-
Владимир Косюк(vlad2209)
- Опытный писатель
13.01.2017 13:12
склоняюсь думать, что игроков сдесь больше держит не кое-что, а все таки кое-кто
- 0
-
Игорь(zed)
- Наставник
13.01.2017 11:25
Ярмоленко уже "пересидел" в Динамо. Он давно ( два-три сезона назад) перерос его уровень и вот тогда надо было идти дальше. Уходить, чтобы прогрессировать и расти, как игроку, дальше. Этого не случилось и сейчас мы наблюдаем обратный процесс деградации игрока. Это происходит как на фоне снижения общего уровня в самой команде, так и уровня соревновательности в основном турнире(УПЛ). Когда тебе надо поднапрячься только в нескольких играх в сезоне, а в остальных можно и поберечься, когда и партнеры и соперники не дотягивают до тебя и работать на максимум нет необходимости - это было неизбежно. Мне уже даже не интересно, уйдет он куда-нибудь или нет, свой шанс на Большой Футбол и на какие-то достижения в нем он утратил бесповоротно.
- 2
-
Евгений ДК(malyk7)
- Наставник
13.01.2017 10:09
Прочитал и понял только Вашу мысль, уважаемый автор. Заключается в чем, что агенты некоторые могут влиять на ситуацию вокруг футболиста. Но есть одно НО. Сами футболисты не дети, они имеют на своих плечах голову и прекрасно нас с Вами понимают, куда они и как переходят. Для меня агент - это чисто юридическая личность, которая может рассказать самому футболисту тонкости контракта, обустройства на новом месте, другие вопросы. Но агент не может влиять на качество самой игры футболиста.
- 2
-
AndrewRatt(Aratt)
- Наставник
13.01.2017 10:52
- 0
-
bsg lis(bsg.lis)
- Эксперт
13.01.2017 11:12
Если честно не понял чем виноват агент если Швед не может себя проявить даже в сегунде 2?
- 3
-
Тищенко Сергій(tyschenko)
- Наставник
13.01.2017 11:41
1. Мітревелі представляє зараз гравця молодиіжної команди Шахтаря Георгі Арабідзе. В ньому Луческу бачив потенціал.
- -1
-
AndrewRatt(Aratt)
- Наставник
13.01.2017 12:00
- 1
-
bsg lis(bsg.lis)
- Эксперт
13.01.2017 12:07
Тот же Швед постоянно жаловался о бытовых трудностях в Испании. Оно и не мудрено, - пацану 17 лет, языка не знает и так далее.
- 0
-
Тищенко Сергій(tyschenko)
- Наставник
13.01.2017 13:18
Остап був таким собі шпигуном Мирона Богдановича. Їздив по стажуваннях по іспанських клубах та все детально переповідав батьку. Той же Юрій Ткачук із здивуванням відмічав, що тренуванння в Атлетіко дуже схожі із тими, щоли в Металісті. Вільярреал - зараз вважається однією із кращих команд на рахунок роботи із молоддю. Той же Друді до Зірки приїхав якрза із цього клуба. Між-іншим, не без допомоги Смалійчука
- -1
-
Тищенко Сергій(tyschenko)
- Наставник
13.01.2017 13:15
Взагалі в Севільї є практика, яка не дозволяє молодими гравцям перевозити родину, але і Шведом зроблений виняток. Вся родина Мар'яна мешкає із ним в Севільї. Тато, мама та молодший брат.
- 1
-
Евгений ДК(malyk7)
- Наставник
13.01.2017 15:46
AndrewRatt(Aratt) - Наставник.
- 1
-
AndrewRatt(Aratt)
- Наставник
14.01.2017 00:47
- 0
-
bsg lis(bsg.lis)
- Эксперт
13.01.2017 09:49
Вставлю свои 5 копеек
- 6
-
Короп
- Наставник
13.01.2017 10:01
Тут мне кажется статья не про то кто и как играет а про то куда и какие агенты могут вывести игрока.
- 2
-
bsg lis(bsg.lis)
- Эксперт
13.01.2017 10:38
Агенты могут хоть куда-то вывести исходя из игровых качеств футболиста. Какие претензии к агенту который Зозулю в Бетис пристроил? Или Вы как и автор думаете, что в АПЛ или Бундеслиге где большинство защитников гренадеры Зозуля блеснул бы? Или хотя бы в Италии с Португалией?
- 0
-
G. N.(cautious)
- Наставник
14.01.2017 23:31
Да вряд ли кто-то думает, что Зозуля заиграл бы в топ-5. Его пристроили "выше головы" - потому он и полирует лавку, если вообще в заявку попадает. Может, где-нибудь в середнячках Греции, Бельгии, Польши, Чехии и т.п. был бы в основе. Но это совсем другие деньги. Так что агент выполнил свою работу по максимуму - и игроку дал заработать, и себя не обидел. А теперь нужно спускаться с небес на землю до того уровня клубов и чемпионатов, на котором он действительно может играть. И до того уровня зарплат, который за такую игру платят.
- 0
-
Igor Chy
- Читатель
13.01.2017 10:10
Соглашусь и добавлю свои копейки :)
- 0
-
Мирослав Костирко(kme)
- Наставник
15.01.2017 12:00
Для Селюка Туре - єдиний вагомий успіх. Але як він зараз бризкає жовчю, взнаючи про взнаючи про все нові і нові переходи підопічних Райоли (та його "космічні" комісійні).
- 0
-
Андрей68
- Наставник
13.01.2017 08:51
- 2
-
Дмитрий Гармаш(Svsv)
- Опытный писатель
13.01.2017 00:35
Коно подписал с испанской канторой.В Украине отец был агент.
- 0
-
Юрий Юрий
- Наставник
13.01.2017 00:07
Андрей поступил для себя мудро и комфортно, он по зарплате устроил себе Китай в Украине, не уезжая в сам Китай.Остался в привычной для себя среде и избежал плохой китайской экологии.Ни один клуб из серьезных чемпионатов не дал бы ему и близко подобной зарплаты. Он выбрал для себя не спортивный, а финансовый рост. И это его право.
- 12
-
Болельщик Динамо времён Лобановского(Sharp_eye)
- Наставник
18.01.2017 23:38
Право то его, только это в ущерб команде Динамо. это ослабило его игру и ослабило Динамо.
- 0
Еще комментарииучетная запись этого пользователя была удалена
учетная запись этого пользователя была удалена
Т.е Зозуля не закрепился в Бетисе не потому что у него агент плохой, а другие причины. Коно не закрепился, хотя и неплохо играл в Севилье, не потому что у него агент плохой. Тевеса купили и дают ЗП не потому что у него агент хороший, а потому что сам Карлос игрок мирового уровня.
По поводу Ярмоленко, все правильно он сделал. Большая ЗП - это перестраховка на случай, если "кто -то " не захочет продавать в другой клуб.
На счет большой ЗП в другом клубе - мыльная опера, Андрей умный человек, если он хочет играть в топ-чемпе, в среднем клубе, не будут ему платить такие деньги как в ДК, он это понимает. Есть другая, вернее третья сторона - Суркис. ВОт и все проблемы для Ярмоленко.
учетная запись этого пользователя была удалена
Или это намек на то, что его нужно было в Чехию или Бельгию отправлять? Так не является ли это как раз косвенным признанием уровня игрока - в УПЛ он в основе, а в евпропе даже в сегунды не попадает.
2. Швед зараз дуже серйозно травмований. Отримав перелом ноги( чи щось таке в матчі за молодіжку). Коли в Севільї минулого сезону були проблеми із фланговими гравцями, Емірі підключав його до тренуваль із першою командою .Зотько не так давно міг вийти в основі Валенсії на матч проти Сельти в Кубку
учетная запись этого пользователя была удалена
----------------------
Ну какие бытовые проблемы? Горячую воду отключили? Не знает языка пусть переводчика наймет и язык учит. Я думаю в пределах профобязанностей 100 терминов вполне можно выучить за короткий срок. Луческу например по нашенски не очень, а как то тренировал.
Я з Вами погоджуюся по Шведу. Бачив його на Кубку Лобановського. Чекав набагато більшого від нього
Думаю все таки, нельзя всех под одну гребенку ... Это дело тоже зависит от самого человека.
Мы ж не сможем казать, что Панков плохой агент ? А ведь Миля если не ошибаюсь вообще с ним друзья. Т.е, тут 50/50. И от самого игрока и от профессиональности агента зависит.
Но вот монополия Шаблия в Динамо раздражает.
учетная запись этого пользователя была удалена
По моему в посте немного перепутаны причины и следствия - игроки проваливаются в европе не потому, что агенты плохие, а потому, что уровень игроков на многое рассчитывать не позволяет.
Например Зозуля провалился в Динамо, не особо блистал в Днепре, в сборной было всего пару вспышек, очень нерезультативный и слабый игрок. А Вы предполагаете, что он бы чего то смог в АПЛ или Бундеслиге? Серьезно? Я думаю, чтобы не провалится ему нужно было идти в чемпионат уровня Польши или балканский, Бельгия, Чехия. Но точно не топ чемпионаты. Поэтому Бетис это скорее всего был просто заработок и агент сделал все правильно - человек заработал.
Тем более Ваш же пример по Коноплянке - провал в Испании весьма ощутимый, а ведь по сути если смотреть игровые качества Евгения то испанский должен ему подходить по всем статьям. А все равно провал и агент не при чем.
Я бы вообще поставил вопрос по другому - а кто из украинских наших исполнителей занимает ведущие роли в своих клубах в топ-чемпионатах. И это уже не зависит от наличия агентов или других околофутбольных факторов. Ответ простой да практически вспомнить некого.
С моей точки зрения проблема не в агентах, проблема в самих игроках - у всех наших игроков низкий уровень для топ чемпионатов. А Мхитарян в МЮ играет не потому, что агента сменил, а потому, что играть в футбол умеет - точно так же и Коста с Вильянами и Теодорчиками с Беландами и Рафаэлями. Я не отрицаю, что агент мог повлиять на игрока и в + и в - , но в большинстве случаев не агент не дает играть например Бойко или Коноплянке.
Тот же "агент который возил Африканцев в Украину и живет в Испании" удачно устроил Туре и думаю его клиент по сей день доволен сотрудничеством, даже не взирая на конфликт с Пепом в начале сезона...
Тот же Зозуля когда переходил в Бетис сам ставил подпись под контрактом, и наверняка был осведомлен об особенностях испанского чемпионата не хуже автора блога.
О Гусеве и проблемах появившихся после того как у Олега появился агент - ну тут совсем без комментариев. Могу предположить что такие же проблемы могли возникнуть у Мессии если бы он нанял агента в 33
Не нужно забывать что решение о смене клуба при наличии предложения принимает 2 стороны: клуб и футболист. Агент помогает но последняя подпись под контрактом не его
учетная запись этого пользователя была удалена
Не знаю как кого, а меня интересует что бы Динамо было чемпионом и достойно играло в евро-кубках. А не то, что бы за Динамо играл Ярмоленко, как по мне то он и даром не нужен с такой игрой как в прошлом сезоне.