Известный телекомментатор Денис Босянок высказал радикальное мнение о языке журналистики. Приводим в оригинале.
— Справжній український журналіст — той, хто працює українською мовою. Тільки так. Бо той, хто працює кацапською мовою, він уже не є українським журналістом. В мене були такі викладачі на факультеті журналістики, які, слава богу, мені пояснили, наскільки важливо працювати і жити рідною мовою. Бо я не розумію, як можна видавати себе за українського журналіста й працювати на іншій мові. Це вже не українська журналістика для мене.
— Російською розмовляє половина українців. Для них ця мова рідна.
— Так сталось, на жаль. Країну зґвалтували так, що забули українську мову. Це біда, трагедія цієї країни. Так, в мене мама була російськомовна. Але десь зі вступу на журфак я відмовився від російської в спілкуванні. Хоча я і до того не розмовляв чистою російською. Мало хто взагалі нею розмовляє правильно.
Мене дуже перевернув мій рідний факультет журналістики. Тим більше, я виріс на півдні України, де з українською біда. Там мало етнічних українців. Хоча мама спочатку обурювалась моєму вибору. В свідоцтві у мене вказана національність «русский», а я потім в паспорті і військовому квитку написав, що я українець. Мама тоді була дуже обурена та здивована: «Як так? В тебе ж взагалі немає української крові?». Але це ж мама — вона завжди підтримує. Вона мене зрозуміла.
— Що саме відбувалось на журфаці, що вас так змінило?
— Люди, які викладали там — це був удар по голові після середньої школи. Хоча я і в останній класах середньої школи достатньо багато читав київських газет і ставав правим патріотом. Але справжнім став на рідному факультеті журналістики.
Там такий рівень викладачів високий, що я впевнений — мало ще де такі є. Дай боже їм здоров’я. Наприклад, Олександр Данилович Пономарів. Коли ти знайомишся з людиною, буваєш на її лекціях, то все розумієш. Нам розповідали про іншу українську мову. Це взагалі для мене, людини, яка приїхала з півдня України в Київ, було відкриттям величезним — те, що був інший правопис, що його просто знищували.
Ми ж не вивчали в школі авторів, які писали про справжню історію цього народу, його боротьбу. А це все для мене було проривом. Зараз це все читають в шкільній програмі, а я почав читати в 17 років на першому курсі, відкрив багато імен для себе. На півдні їх не було, я їх і не знав. Їх дуже багато — всі ті, які постраждали за слово. Розстріляне відродження, наприклад.
Бог послав реально таких викладачів, які мене втюрили в цю українську мову. Рівень вчителів середньої школи не дозволяв з такою глибиною та з такою пристрастю захопитись рідним словом. І я зрозумів, що це не просто моя мова, а що це найкраща мова у світі. Вона просто неперевершена. Зрештою, і оточення мене сформувало, хоч і не головним чином. В мене були чудові однокурсники і викладачі, тому я щаслива людина.
— Швидше за все, ви є прихильником останнього закону про українську мову та українізацію ЗМІ зокрема, так?
— Я давній прихильник правопису 1928 року. В мене були навіть конфлікти на УТ-1 через те, що я його почав втілювати в роботі. Зараз його втілили лише на 50%. І то, це так обурює людей, які не розмовляють українською і вважають, що це дискримінація.
А як по-іншому має бути? Чому на 30-му році незалежності до цих пір не ухвалений академічний словник української мови, не повернуто правопис 1928 року. Я це просто не розумію. Звісно, все має бути українською мовою. Якщо хочеш іншою мовою працювати, то їдь в іншу країну, будь ласка. Грубо кажучи, я прихильник радикальної українізації.
-
Ник Бондяра(DoctorNo)
- Эксперт
18.07.2019 18:00
Оптимально-Босянок комментирует матчи "Динамо" на 2+2.Просто-отдушина,была-бы,наслаждался только лишь одним-бы комментарием.
- 3
-
A G(Toha111)
- Эксперт
18.07.2019 16:25
Радію з того, що украйнська в останні 10-15 років стає "модною".
- 3
-
Вечно Молодой(Roa)
- Наставник
18.07.2019 16:20
Мнение дилетантов, раз говоришь на русском, значит не смог выучить украинский. Фейспалм на весь экран. Языковой вопрос это одна из причин почему в стране раздор ( я не говорю про Донбасс, там все понятно кто и куда и зачем). Украинский язык является государственным, поэтому если вы официальное лицо, извольте говорить на украинском, но в бытовом плане никто не имеет права никого заставлять говорит не на родном языке, точка. Навязывали русский язык или нет, не важно, имеем исторически что имеем, в советском союзе левшей переучивали писать правой, аналогия понятна, а ещё понятнее что нельзя этому уподобится. Надо языковой вопрос закрыть раз и навсегда, а псевдопатриотам успокоится и жить дальше.
- -4
-
A G(Toha111)
- Эксперт
18.07.2019 16:31
Де і хто Вам на побутовому рівні забороняє розмовляти на будь якій мові?
- 4
-
Брюс Всемогутній(BruceWillis)
- Эксперт
20.07.2019 23:54
Підтримую пане Анатолію !
- -1
-
Мр Эбенезер Дорсет, эсквайр(kna)
- Эксперт
18.07.2019 15:26
На полухвудболах говорять на українській мові, але сенс не український.
- 4
-
Артем Милевский(Gleva)
- Опытный писатель
18.07.2019 15:02
- 7
-
A G(Toha111)
- Эксперт
18.07.2019 15:55
Майже 400 років.
- 3
-
vlad
- Наставник
18.07.2019 14:17
Мягко говоря, нелепая социальная позиция в обществе, где для 70% населения русский язык является родным.. Ничего нового, конечно, в этой области, кроме ещё одного розжига..
- -13
-
Ігор Коt(GarryKot)
- Эксперт
18.07.2019 14:30
Не радним, а нав'язаним (частопід страхом смерті,етноциду), це - як кажуть в Одесі дві великі.
- 5
-
vlad
- Наставник
18.07.2019 14:47
Для тех, для кого он родной ( а не рАдной, грамотный человек), для тех он не навязанный.
- -7
-
Сотириус Вульгарис(walidoll)
- Наставник
18.07.2019 15:10
Послушайте уважаемый, то что вы не в силах выучить Украинский язык показывает ваш скудный интеллект. Никто вам не запрещает говорить и писать по русски, так что не булькайте.
- 7
-
Мр Эбенезер Дорсет, эсквайр(kna)
- Эксперт
18.07.2019 15:24
+
- 0
-
vlad
- Наставник
18.07.2019 16:47
И меня послушайте. Я всю жизнь живу в Европе и те языки ( во множественном числе), которые тут требуются, я знаю. Что указывает, вероятно, на не самый скудный интеллект. Впрочем, с вашей стороны это была неудачная попытка представить ситуацию именно с такой стороны. Всё-таки, 3 европейских языка. Не считая родного. Позволите мне претендовать на какой-то интеллект в ваших глазах?) Ну, благодарю.. ).. Как человек, знающий, очевидно, языков больше, чем я, вы можете меня и покритиковать за недостаточную языковую подготовку.)..
- -5
-
Ник Бондяра(DoctorNo)
- Эксперт
18.07.2019 17:58
А я в таком случае-Вице Король Индии,гражданин "всю жизДнь живший в Европе".
- -1
-
Игорь В(vesker)
- Наставник
18.07.2019 16:05
Так говорите в быту на каком хотите. Вам кто-то запрещает? Человек говорит про журналистику. Я в быту говорю на русском, но очень хочу, чтобы дети или хотя бы внуки говорили на чистом украинском. А государство (и особенно СМИ) должны этому способствовать.
- 4
-
vlad
- Наставник
18.07.2019 16:54
А вот это уже нормальная, спокойная позиция, с которой я изначально был согласен... Да, пусть люди знают государственный язык. Это вообще не обсуждается ни для какой страны. Но, знание любого языка, включая государственный, не должно ограничивать общение людей, включая журналистику, на любом другом языке.
- -1
-
Карл Фернандович Мицельмахер
- Эксперт
18.07.2019 17:56
Русскоязычным украинцам ,ныне живущим в Украине, никто русский язык не навязывал. Они на нём говорят с рождения.
- 1
-
Ігор Коt(GarryKot)
- Эксперт
18.07.2019 14:15
Молодець! На жаль їх немає як коментаторів на загальнодоступних каналах.
- 0
-
Ігор Коt(GarryKot)
- Эксперт
18.07.2019 14:31
...з Джулаєм.
- 1
-
Володимир(metalizator2009)
- Эксперт
18.07.2019 14:03
Красень!!!
- 3
-
Иван Макух(kolip)
- Опытный писатель
18.07.2019 14:25
А його "Який же він бовдур" довгий час було мемом :)
- 4
-
Ігор Коt(GarryKot)
- Эксперт
18.07.2019 14:32
До речі, він часто до сих пір вживає термін "пошвидше", якого намє у стилістиці. Але то таке...)
- 0
-
Володимир(metalizator2009)
- Эксперт
18.07.2019 17:26
так........шкода, що відсторонили його за це тоді.
- -1
-
Юрий Эксфутболист(dgorg)
- Наставник
18.07.2019 14:03
Дякую !
- 1
-
Евгений Нескучный(DYNAmoZAVR)
- Наставник
18.07.2019 13:28
Справжній козак!
- 1
-
Иван Макух(kolip)
- Опытный писатель
18.07.2019 13:25
Ще жоден апологет русского языка не зміг дати виразної відповіді, чому німці розмовляють і пишуть німецькою, французи французькою, а ми повинні користуватись мовою чужої країни. Босянок поважна і порядна людина, яка пожертвувала своїм добробутом заради непорушності власних переконань. Звинувачувати його в нещирості все одно, що заперечувати, що трава зелена.
- 12
-
Карл Фернандович Мицельмахер
- Эксперт
18.07.2019 18:05
Никто не заставляет вас "користуватись мовою чужої країни". А насчёт немцев и французов всё предельно очевидно. Если вы ответите хотя бы самому себе на вопрос почему в Швеции говорят на финском и наоборот, в Австрии на немецком, в Швейцарии на трёх языках, бельгийского языка нет вообще, юг США говорит по испански, Бразилия по португальски, то ,возможно, поймёте. Но это не точно) Точно что в этих странах никому в голову не приходит не то что делать из этого проблему, а вообще говорить об этом. Видимо есть чем другим заняться.
- -3
-
Dimi Try(soccerjunkie)
- Читатель
18.07.2019 22:56
В данном случае аналогия с Бразилией говорящей по португальски вызывает легкое недоумение. Пожалуйста объясните, Карл Фернандович.
- 0
-
Карл Фернандович Мицельмахер
- Эксперт
19.07.2019 08:55
Я не школьный учитель.
- 0
-
Cергей С.(krek777)
- Старожил
18.07.2019 13:23
"Що занадто, то не здраво".
- -4
-
Yuriy Kish(ookami)
- Наставник
18.07.2019 13:22
- 6
-
Дима Галич(tolkoKiev)
- Опытный писатель
18.07.2019 13:12
Общаться можно как хочешь. Но если ты представляешь лицо страны,э или голос страны, которая тебе даёт такую возможность. Будь добр, уважай и достойно представляй ценности своей страны - язык, традиции и тд.
- 6
-
Нейтралитет _(FlyerF117)
- Наставник
18.07.2019 13:09
Чем то напоминает слова одного киношного персонажа.
- -7
Еще комментарииВисокоінтелектуальні українці і навіть вихідці з інших країн з повагою ставляться до державної мови і спілкуються виключно нею.
Надіюсь що цькування і приниження людей за українську в минулому.
Хотілося б звернути увагу "гордих російськомовних" на наступне: ніхто не примушує нікого в повсякденному житті до будь якої мови, ніхто не глузує із російськомовних, як це вони завжди робили. Більше того, ніхто не примушує переходити на українську і вофіційних установах. Рекомендують вивчити і послуговуватись державною, або зиінити місце роботи.
Як приклад, якби на території росії хтось із понад 11млн українців послуговувався своєю рідною мовою, вимагав її рівноправності, чим би це для нього закінчилося?
Питання мови як таке розкручується якраз російськомовними. І при чому тут патріоти?
учетная запись этого пользователя была удалена
При цьому було біля десяти офіційних заборон користування українською, на рівні указів царя, рішення ЦК ВКПб, Ради міністрів срср.
Потом эти же люди удивляются откуда берутся точки разделения людей в обществе и накопление социального раздражения.. Может, хотя бы на уровне языка перестать делить людей на "правильных" и неправльных"?..
Но, те, кто считает, что этот персонаж является "справжним козаком", естественно, это не поймут..
Те, кто на нём говорит в быту, тех никто не заставляет говорить на нём. Например, в той же Одессе. Или Харькове. Они просто хотят на нём говорить. Вас же никто не заставляет говорить на русском. Вы и не говорите на нём. И, очевидно, не умеете. Но, и другим не навязывайте на каком языке им говорить между собой.
Украинский я знаю, т.к. этнический украинец, но, он мне в Европе, понимаете, без особой необходимости.
В отношении запрещения или не запрещения говорить на русском языке, то, не уводите дискуссию в сторону. Речь не шла об этом. Речь шла о разделении людей по лингвистическому принципу. Кто является, по мнению автора, настоящим украинским журналистом ( между строк - вообще украинцем), а кто не является.. Перечитайте статью и вникните в смысл слов автора. Это ведь не сложно.. Он и не скрывает..
И ни один человек не должен говорить другому (или другим), кто является настоящим украинцем или украинским журналистом, а кто, по причине языка, не является. Только профессиональная компетенция является единственным показателем уровня журналиста, врача, архитектора и т.д...
Босянок і Джулай завжди для мене будуть найкращими коментаторами!!!
учетная запись этого пользователя была удалена
Ps класно сказал, что мало кто на русском умеет общаться правильно.