Заместитель главного редактора еженедельника «Футбол» Андрей Шахов проанализировал ничью сборной Украины в отборочном матче ЧМ-2022 против сборной Финляндии (1:1).
«Плохой результат при плохой игре. Я считаю, что это чистой воды тренерская потеря очков. Во Франции сборной откровенно повезло, ведь ни одного удара в створ так и не было нанесено. В Киеве — да, с одной стороны, победу упустили, с другой — на нее не наиграли. То, что помогло нам во Франции, аукнулось дома с финнами, ведь северяне, по большому счету, сыграли точно так же, как Украина в Париже.
Но если к финскому тренеру нет никаких вопросов, то к штабу Шевченко они имеются:
1. Зачем против финнов играть в три центральных защитника, тем более ни „Динамо“, ни „Шахтер“, а центральные защитники были из этих команд, так не играют.
2. Миколенко давно перестал быть центральным защитником, зачем его было ставить на эту позицию?
3. Если Шевченко хотел, чтобы левый и правый центральный защитники активно помогали в атаке, то это не про Забарного. Вы много помните его подключений в атаку в матчах за киевское „Динамо“? Для такой игры нужен другой центральный защитник.
4. Зачем вышел на поле Коваленко?
5. Почему не играл Шапаренко, который выполняет большой объем работы, готов физически и умеет передачами разрывать насыщенную оборону. Почему вышел Коваленко, а не он?
6. Объективно говоря, и во Франции, и в воскресенье с финнами Украина показала футбол, который ближе к тому, что показывала на ЧМ команда Петракова, чем тот, который пытаются выстроить Шевченко и Ротань в своих сборных.
7. Финны выставили трех центральных защитников и трех опорников, то есть хотели наглухо перекрыть центральную зону. При этом у наших из 18-ти ударов 11 оттуда. Неудивительно, что шесть ударов украинцев было заблокировано», — написал Шахов в телеграм-канале «Шах и Шах».
-
Stepan Ariy(Ariy1)
- Наставник
31.03.2021 20:53
- 0
-
Глеб Жеглов ( Сізов Генадій )
- Опытный писатель
30.03.2021 12:19
Андрій Шахов мене заспокоїв. Бо після прес-конференції ГТ у мене виник когнітивний дісонанс - чи той футбол я сьогодні дивився "Ви бачили чудову гру збірної України у матчи з Фінляндією?" "Ні?!" "А вона ж була!" Можна скільки завгодно фантазувати про плани і "структуру" Шеви на цю гру, але все накрилося іржавими засцяними ночвами. Повертаючись до попередньої гри з французами - цю гру на своїх ногах втримали динамівці. Їх функціональна готовність була набагато вищою ніж навіть у імпортних гравців, які остаточно видохлися в кінці гри.Чи потрібна була ротація? Думаю так, але не динаміських гравців. Останні півтора місяці вони грали у такому ритмі і це не заважало їм показувати пристойну гру майже в кожному з матчив. А намагання понизити рівень збірної умовно до рівня "Миная" вилізло у бік. "Свята троїця" попереду провалила як матч у Франції - так і матч з Фінляндією. Тим більше, у своїх командах це гравці на підхваті і ніякої ключової ролі не відіграють.Лідери з них, м'яко кажучи - таки собі.Гола могли і не забити. Було видно, коли Марлос вийшов на заміну, то в першу чергу шукав Миколенка і Караваєва, бо І Зіна і Малина віддавали м'яч тільки ,мабуть, під страхом смерті. На перемогу не награли - це 100%. Ще вдало відскочили, бо опорна зона з появою Коваленка повністю оголилася. А що до Миколенка - думаю Бущан зробив йому невчасну підказку, яка збила його з пантелику - чи м'яч вибивать, чи віддати воротареві? Виникла так звана ділема, яка призвела до втрати м'яча і легкої паниці в подальших діях. Буває. Сам знаю.А ейфорія після гри з Францією поселилася більше у голові Шевченка, ніж у польових гравців. Якось так.
- 1
-
Владимир Шубин(done)
- Наставник
30.03.2021 12:35
Жаль, что должность главного тренера сборной не выборная. Так бы Шахов и ещё пяток экспертов среди болельщиков, могли бы смело претендовать на неё! После такого глубокого анализа, понятно, что в плане тренерской квалификации, Шахов ни в чём не уступает (даже превосходит) любого из так называемых специалистов, находящихся сегодня в тренерском штабе команды.
- 0
-
Владимир Шубин(done)
- Наставник
30.03.2021 11:55
Если бы Виталик не начудил и матч закончился со счётом 1-0, все семь вопросов Шахова не имели бы смысла. Хотя они и так бессмысленны.
- -1
-
Мр Эбенезер Дорсет, эсквайр(kna)
- Эксперт
30.03.2021 12:59
А как же вопрос о вашем куваленке?
- -1
-
Владимир Шубин(done)
- Наставник
30.03.2021 11:51
Какая разница, играл Миколенко ЦЗ или нет, как давно и сколько он играл на этой позиции. Такая ошибка недопустима для любого полевого игрока, оказавшегося в аналогичной ситуации.
- -1
-
Болельщик Динамо со стажем(bolela_z)
- Читатель
30.03.2021 11:16
Слгласен с автором на 100%
- 1
-
Нестор Махно(Valerra)
- Эксперт
30.03.2021 09:56
- 1. Зачем против финнов играть в три центральных защитника,
- -4
-
Олександр Слободяник(alex3108)
- Наставник
30.03.2021 12:25
Почему вышел Коваленко, а не он?
- 1
-
Нестор Махно(Valerra)
- Эксперт
30.03.2021 13:03
прочитайте уважно ще раз: "тому що потрібно було не атакувати а попрацювати в центрі"
- 0
-
Олександр Слободяник(alex3108)
- Наставник
30.03.2021 14:16
наші були слабкі в атаці, але ніякої нічиєї там і близько не було видно.
- 0
-
Нестор Махно(Valerra)
- Эксперт
30.03.2021 15:38
наші цілком награли на гол. і не на один. вони не на своєму полі мьяч катали а топталися у штрафній фінів десь хвилин 60 матчу. просто не виявилось форварда, який мав би поставить крапку. а хавам не вистачило свіжості.
- 0
-
Олександр Слободяник(alex3108)
- Наставник
30.03.2021 15:48
Топталися в штрафній фінів?
- 0
-
Нестор Махно(Valerra)
- Эксперт
30.03.2021 16:00
- 0
-
Олександр Слободяник(alex3108)
- Наставник
30.03.2021 16:09
Фіни відверто приїхали за нічиєю.
- 0
-
Нестор Махно(Valerra)
- Эксперт
30.03.2021 16:14
- 0
-
Олександр Слободяник(alex3108)
- Наставник
30.03.2021 16:22
чиста схема 5-3-2, це гра від оборони. За приципом "ви спробуйте нам забити, а ми на контрах зіграємо..."
- 0
-
Нестор Махно(Valerra)
- Эксперт
30.03.2021 16:35
я бачив 3-5-2, адже Караваєв і Соболь лише по необхідності грали на захист а більшість часу були хавами,
- 1
-
michail nadarayda(michailnadarayda)
- Эксперт
30.03.2021 08:57
Согласен, большая доля вины на тренере . ребята не восстановились и расслабились тоже имело место быть .Играть понтами (пяткой пас давать) в штрафной соперника при счете 0: 0--это нужно быть безбашенным .Да вы и так толком играть не можете,а тут потеря на потере : не бить по воротам и вы хотели выиграть---тут коллективная безответственность -виновны все и тренера и игроки. Ребятам банально не хватило опыта во всех планах и всем. Нам это еще аукнется, вполне могли брать три очка. Все все понимают но исправить не возможно. Будут драться за второе место в группе.
- 1
-
Аматор Iamback(combat)
- Наставник
30.03.2021 07:55
Якщо у фіннів дома не забрати три очка, то аукнеться
- 0
-
Vladimir(VladStud)
- Наставник
30.03.2021 02:32
Я как стартовый состав увидел, сразу подумал что гроссмейстеры Шева и Канерва решили расписать ничью, наиболее вероятно 0:0. Всё-таки турнирная дистанция длинная, ну его этого журавля в небе. Наши в прошлом цикле местами неплохо играли первым номером, а сейчас снова всё вернулось на круги своя.
- 2
-
Yaroslav Kabachenko(next_please)
- Наставник
30.03.2021 01:33
Коваленко, очевидно, владеет гипнозом. Потому как старательного, но весьма посредственного игрока, продолжают упорно включать в состав сборной. Кстати и итальянцы теперь чешут в затылках, нафига они его приобрели: https://sport.24tv.ua/ru/nuzhno-menshe-takih-perehodov-trener-atalanty-novosti-futbola_n1582262 ?
- 2
-
Whisky Whiskey(visky)
- Наставник
30.03.2021 00:57
Именно, как безумные "Сизифы" пёрлись медленно по перекрытому в 2 эшелона центру, практически не используя скоростные проходы по флангам. Такие нечастые фланговые попытки проводились медленно, перекрывались финнами и мяч пасовался назад. Гол забит как раз был после редкого флангового прохода Караваева
- 2
-
Аnt Gem(GAGALOM)
- Опытный писатель
30.03.2021 00:44
Дуже професійний аналіз: Шевченко за теорію - незадовільно!
- 2
-
ljk .lj(Geels)
- Старожил
30.03.2021 00:07
Здесь согласен , что тренерский штаб тоже не на высоте ( как и Мыколенко, его ошибка просто неописуема...для него исправление - освободить место в составе года на два. Приобрести опыт и серьёзность .). Ведь перед этим голом финны могли дважды забить , штаб не смог понять глубину ситуации...как и то, что выходом на Евро обязан Цыганкову, который помог в игре с Люксембургом ( таким же стойким ). Конечно, отсутствовали несколько игроков , которые могут усилить состав ( Степаненко ,Ярмоленко , Цыганков ), но и игнорирование Попова , который хорош и при стандартах ,явно минус штабу ( хотя диктор по ТВ сожалел об отсут. Беседина, который бы помог команде ).
- 1
-
Whisky Whiskey(visky)
- Наставник
30.03.2021 01:01
Там Жора Мыколу окриком отдать ему пас дезориентировал. Но ясен пень, что должен был сразу выбивать мяч в аут до всяких окриков
- 0
-
Igor Igor(igoresha999)
- Наставник
29.03.2021 23:30
Интересно-где все те недалёкие кто ещё каких-то несколько дней назад считали Шеву лучшим тренером в истории сборной?) Поднимали его на уровень ВВЛ) Почему засунули язык в то самое место и не находят аргументов для оправдания так же усердно как и хвалили после отскока с французами?)
- 0
-
MyDoom .(MyDoom)
- Наставник
30.03.2021 01:08
То для чого його тоді критикувати? Нічия у матчі середняка, яким завжди була збірна України, проти такого ж середняка. Звичайний результат, так завжди було. Взагалі кращий тренер в історії збірної - це Фоменко, в нього найбільший відсоток перемог, якщо не рахувати тих, хто провів декілька матчів.
- 1
-
Морозюк
- Наставник
29.03.2021 23:20
Коваленко и Матвиенко ... Два человека усложнили нам выход на чемпионат мира
- 0
-
Pavlo Kvach(DinamoandUkraine2)
- Эксперт
30.03.2021 00:25
К ним всё же нужно добавить Забарного и Миколенка если хотим объективности
- -1
-
Морозюк
- Наставник
30.03.2021 09:38
Они не виноваты... Вы видите однобоко, я вижу эту ситуацию целиком
- 1
-
Pavlo Kvach(DinamoandUkraine2)
- Эксперт
18.04.2021 12:24
Забарный сыграл ужасно на протяжении всего матча и Миколенко ошибся так как не имеет права ошибаться центрдеф сборной. Это увы есть факт.
- 0
Еще комментарииЗ 28 березня не міг читати що--небудь про футбол - відчував себе так, ніби мені плюнули в обличчя. Психологічний нокдаун називається
Вся эта писанина имеет один смысл:
- хто всрався?
- невістка!
тому що то було не три центральні, а всі три,
адже і Караваєв і Соболь мали грати дуже високо, фактично як крайні хави;
до того ж, після успішного матчу проти французів, команда повинна була "закріпити" вдалий досвід і вілпрацювати цю тактику на майбутнє.
- 2. Миколенко давно перестал быть центральным защитником, зачем его было ставить на эту позицию?
див вище,
- 3. Если Шевченко хотел, чтобы левый и правый центральный защитники активно помогали в атаке,
не хотів.
він хотів щоб Забарний і Миколенко працювали на своїх флангах - але як захисники.
схема в захисті трансформувалась по обставинах з 3 центральні плюс два крайні в 3 центральні і все або в 2 центральні і один крайній;
і я аплодую стоячи тренерам збірної за цю тактику, бо для цього складу така гра у захисті - це реальний винахід і реально сильна штука.
- 4. Зачем вышел на поле Коваленко?
щоб освіжити центр поля гравцем, який давно в команді і добре розуміє як діяти тактично, щоб не провалити і не прмвезти.
- 5. Почему не играл Шапаренко,.
тому що Шапаренко буде "розривати" Казахстан,
а на фінів мало вистачити Зінченка і Маліновського з підсиленням бразильцями;
і майже вистачило.
- Почему вышел Коваленко, а не он?
тому що потрібно було не атакувати а попрацювати в центрі,
тож або мучити Сидорчука (який теж згодиться проти казахів свіжим),
або дати пограти будь-кому, хто просто не спортить.
- 6. Украина показала футбол, который ближе к тому, что показывала на ЧМ команда Петракова, чем тот, который пытаются выстроить Шевченко.
так,
це була тактика номер два - і це дуууже правильно, бо виїхати одною тактикою проти різних по силі і стилю команд неможливо;
і теренри збірної цілком правильно вчинили із своїми рішеннями,
за що від мене респект і уважуха їм.
вони ще й неслобо ризикнули, наражаючись на критику від тупих ікспертів, і трохи не вгадали, але я впевнений, що ця нічия була дуууже корисна для росту команди.
і до речі, збірна України не програла матч, а зіграла внічию.
--
щодо чисто-тренерського прорахзунку то це не так.
Шева все зробив правильно з тактичної т.з.
він трохи не відчув стан гравців, як тих що вийшли в старті, так і тих що вийшли на заміну.
стан був поганий.
але Шева не міг із цим нічого вдіяти, окрім як притримати кількох із них на матч проти казахів.
щоб там взяти своє.
а проти фінів тактика цілком могла спрацювати,
хоч у них і було кілька моментів, на гол вони не награли.
просто наш Миколенко вкотре зробив результативну і дуже болючу помилку.
але і про це не варто шкодувати. це - футбол.
тому що потрібно було не атакувати а попрацювати в центрі,
А нічого, що Коваленко замінив Макаренко?
Не кльовий задум підсилити напад, знявши опорника...
Напад став таким сильним, як ніколи. :) (той факт, що Коваленко не має практичного досвіду гри в цьому році до уваги ніхто не бере). Проте опорна зона "просіла". І не треба казати, що там грав (мав грати) Коваленко
І да. Миколенко гол привіз. Але не Миколенко привіз нічию. Будьте чесними на нічию фіни награли ще ДО "фінта" Миколенко. Просто там ми відскочили, або якщо чесніше, то фіни нас пробачили. Це такий тактичний хід від Т.Ш? Плюс мінус пару см і фіни забивають гол, а то і два. Ви такі впевнені в тому що так і мало бути?
На гол не награла збірна України. Контроль м'яча заради контролю, до голів не призводить. Стоячи суперника н обіграти. Тим більше фінів.
як саме фіни напрацювали на нічию?
не перейшовши з 15-ї по 75-у хвилину матчу центр поля?
наші були слабкі в атаці, але ніякої нічиєї там і близько не було видно.
якщо зараз запитати Луческу "хто винуватий?" то він без усяких сумнівів вам скаже "винуватий Миколенко".
і це - проста і сумна ПРАВДА.
без того подарунку від динамівця, була би проста дубова перемога з рахунком 1:0 і зараз би усі співали що знову "результат зробили динамівці".
ну по суті так воно й вийшло - кляті кроти забили фінам (що звісно ганьба), а улюбленці забиди у свої ворота (що звісно Коваленко винуватий).
чесно спитайте самі себе: вам хочеться самого себе обманювати?
А наші награли на гол? Коли? коли перекатували м'яч на своїй половині поля?
Одна нормальна атака за всю гру це норм?
І чому два "вбивчих" момента фінів (після пропущеного голу) Ви вважаєте дрібницею?
Та наша збірна РЕАЛЬНО ВІДСКОЧИЛА в матчі з фінами!!!
Фіни приїхали за нічиєю. Вони нічию і отримали. Якщо б фінам конче була б необхідна перемога, то вони і перемогли б! При бажанні - запросто. Просто збірна Суомі старалась, в першу чергу, не пропустити. А після пропущеного голу, моментально, просто зім'яла збірну України.
А Україна за 90 хвилин мало що показала біля воріт фінів. Як треба грати фіни показали в перші 15хв і в останні 10. І цього цілком вистачило, щоб виконати завдання мінімум! А добавте трішечки везіння (приміром як нашим, коли забивали гол) то і виграти могли запросто...
А ви зараз стараєтесь розказати про супер стратегію ТШ.
Притримати Шапаренка і Сидорчука на Казахстан. Супер! Ви себе чуєте?! Притримати сильніших гравців, для гри проти найслабшого суперника! Да якщо в ГТ виникла така думка, його треба гнати поганим віником зі збірної! Навіщо тоді проти французів ставили? Дали би відпочити. :) В грі з фінами були великі проблеми з креативом в центрі поля. Зінченко піжонив по повній. (Зате спокійно і виважено. Косячив як міг. До речі, Сидорчука з гімном з'їдають (навіть без самого Сидорчука) за паси назад і називають "тормозом" атак. А як грав Зінченко? Пас назад, і якщо є можливість потримати м'яч, то обов'язково тримає до кінця, щоб потім віддати пас, вже накритому партнеру). Малиновського опікали фіни, і досить щільно. І все. Командної швидкості не було! Всі стояли. І замітьте, ГТ це влаштовувало! Він не закликав грати швидше.
При стоячій грі Марлоса треба було випускати раніше. З нього більше толку. Ганяти як лось він не зможе, але "полотьорити" - запросто! Пригадайте як розвивалась гольова атака. Скільки разів Малиновський і Марлос відкидували м'яча один одному? Аж спати захотілось. І тут у вільну зону відкрився Караваєв. А чому фіни не кидались "топтати" Марлоса? Може тому, що вивчали гравців ЗбУ? Для Марлоса обіграти на клаптику проблем не складає і одразу -1, чи -2 гравця в захисті. Тому тримали "зону". По стоячій грі з Марлоса користі багато. В атаці.
Але поясніть заміну Макаркенка на Коваленка. Попрацювати в центрі? А де саме в центрі? Під нападаючими? Ок. А де опорна зона? Чи фіни атакувати не вміють? Чи Коваленко раптово став опорником? Відколи? Допомагати опорнику, так, Коваленку приходилось. Але допомогати і працювати на руйнування це трішечки різне. Вам не здається?
І по поводу "подарунку від динамівця".
Я не заперечую, що Миколенко "привіз" гол. Як кажуть, привіз на рівному місці. Але Ви впевнені, що фіни не забили би нам гол? Звідки така впевненість? Фіни зім'яли нашу збірну на раз-два. І збавили обороти лише забивши гол. (нічия їх відносно влаштовувала, це нашим потрібна була перемога) За 5-7 хвилин, фіни гостроти біля наших воріт створили більше ніж "креативна" збірна біля їхніх. Мінімум 2 рази, нас просто вибачили...
Тож не обманюйте себе! Фіни заслужили, як мінімум, нічию. І були ближчими до перемоги.
Чи "...чесно спитайте самі себе: вам хочеться самого себе обманювати?..."
Сидорчук і Шапаренко теж відпахали проти французів як чорти і ніякої користі від них би не було - згадайте скільки втрачали Зінченко і Маліновський, а вони гравці дуже акуратні; тож Шапа і Сидор, з їхніми заморочками також би повторили подвиг Миколенка і може навіть не раз.
які питання до Коваленка? коли він втратив мьяч, запоров гольву атаку чи привіз пенальті?
де ви бачили гостроту у фінів я не зрозумів. у них був непоганий відрізок на початку матчу, потім вони одину не бачили мьяча і лише в кінці трішки оживились - коли Україна забила і чомусь зупинилась; але й з тої активності фіни б нічого не витиснули - якби не подарунок Миколенка.
до речі, момент із Миколенком був показовий - один фін із усієї команди намагався пресувати при тому що навколо Мика був гектар вільного місця.. і це проти команди якій потрібно відігруватися.
Коли?
А може в штрафній суперника грати треба?
Скільки реальних моментів створила наша збірна біля воріт фінів?
Не ударів з-за меж штрафної в молоко і по горобцях. Реальних моментів.
Удар Мораєса, який потягнув кіпер фінів? Так там немає за що перехвалювати воротаря. Він тупо зробив свою роботу. Те що мав зробити воротар збірної. Не накосячив. А що мав"накосячити"?
Багато ще моментів згадаєте?
ну нагадайте мені хоч би один момент у фінів від 15-ї хв матчу і аж до гола Мораеса.
та навіть не момент, а хоч би внятну комбінацію на половині поля України.
І не їх задача була грати першим номером...
Коли їх "припекло" вони запросто накрили нашу збірну. І за 10 хв створили моментів більше ніж наші за 60! (і без Миколенка могли відігратись)
Так в чому суть "чудової гри" у виконанні нашої збірної?
а як збірна мала грати на вашу думку?
якщо фіни "приїхали по нічию" і сиділи усім складом у своїй штрафній (правда... чомусь у перші хв. 15 матчу фіни зовсім не стидались грати нарівні з нашими, що не дуже підтверджує версію про "приїхали по нічию", та й інтервью Пуккі теж).
Схема нашої збірної 5-3-2 (+/-).
Це напевно атакуюча схема. Ми ж господарі, нам перемога важливіша...
причому всі три центрхави - Зінченко, Маліновський, Макаренко - це хави що вміють працювати з мьячем, тобто якщо не атакувальні (а таких у нас взагалі нема), то хоч би ігрові; Зубков теж трохи хав, трохи форвард - що проти даного конкретного суперника було доцільно.
тактична схема була непогана, наші мали подавляючу перевагу як для матчів збірних:
- 17 (!!) проти ? по ударах,
- 5 проти 1 (!) - удари в ворота,
- 56 проти 44 - володіння мьячем.
не вистачило свіжості лідерам щоб виграти ще в першому таймі, але Шева підсилив гру і після трьох замін (в т.ч. і виходу Коваленка) наші таки забили і гра аж до 89-ї хвилини котилася до перемоги.
щоправда, фіни в кінцівці трішки ожили і покращили свою статистику, хоча навіть зовсім виснажені нормально собі вели гру.
якби не фатальна подвійна помилка Миколенка.
причому, якби віен не заробив карту, то не факт що Пуккі переграв би Бущана і не факт що наші б не забилди у доданий час....