Екс-арбітр Джанпаоло Кальварезе, який працював на більш як трьохстах матчах Серії А, прокоментував не призначений в матчі Італія — Україна пенальті.
«Почнемо з передумови: арбітру завжди складно оцінювати роботу колеги. Всі ми помиляємося, всі ми люди. Але помилка іспанця Гіля Мансано стала очевидною вже в прямому ефірі.
З технічної точки зору динаміка епізоду досить проста. Є м’яч, що котиться. Хто першим до нього встигає, той «виграє». На кадрах видно, що м’яч йде у бік Мудрика, а не Крістанте. Італієць запізнюється, відбувається контакт, що здається фолом.
Що не подобається, так це, перш за все, мова тіла арбітра одразу після контакту. На повторах видно, що Гіль Мансано (у відмінній позиції з чудовим оглядом) стоїть нерухомо, без жодної реакції. Він не вказує на 11-метрову позначку і не дає чітких сигналі, щоб дати гравцям зрозуміти, що пенальті не призначений. Його перша реакція — очікування, на кадрах видно, як він повертається до українців і каже: «Давайте почекаємо на ВАР».
Нічого не може бути більш неправильним. По-перше, тому що робота арбітра полягає в прийнятті рішення, навіть в епоху ВАР, коли спокуса дочекатися допомоги від технології може бути сильною. По-друге, тому що це ставить його колегу перед монітором у скрутне становище, фактично перекладаючи на нього відповідальність за епізод. Це, на мою думку, найбільша помилка іспанського арбітра — він вирішив не вирішувати!
Втім, ВАР також помилився. Так, поріг втручання в міжнародних матчах УЄФА досить високий, але «низькі» контакти оцінити набагато легше, ніж «високі» (коли на полі доводиться вимірювати інтенсивність застосованої сили).
Втім, давайте також спробуємо пояснити це рішення, адже за помилкою завжди стоїть мотивація. Причини, які могли спонукати ВАР не втручатися, можуть бути різними: Крістанте зупиняється за мить до того, як усвідомлює, що запізнився, він не наступає на ногу супернику, контакт відбувається лише лівою ногою по гомілці, і, найголовніше, Мудрик стрибає, здається, одразу після контакту.
Але чи може поведінка українця, те, що він підкреслює падіння, виправдати рішення не ставити пенальті? Звичайно, ні, оскільки на високому рівні рішення повинні базуватися на обмеженій кількості елементів, які є під рукою. Серед них динаміка повинна мати більшу питому вагу. В даному випадку вона очевидна і повинна була призвести до призначення максимального покарання», — наводить аналіз експерта Телеграм-канал Юрія Шевченка про італійський футбол.
У 1996 році Хорватію обікрали у чвертьфіналі Чемпіонату Європи.
Після цього вони зчинили крик написали купу протестів.
У 1997 Педерсон свистів у їхній бік.
1998 року вже на Чемпіонаті Світу той же Педерсон у Чвертьфіналі Німеччина - Хорватія дуже спірно видалив німця
і тим самим допоміг хорватам потрапити до півфіналу.....Так що допомагає іноді.....
Услышим ли мы когда-нибудь хотя бы реакцию названных Вами лиц?
Еще раз подчеркну: в сугубо футбольном плане ситуация многозначная. И все дело в том, что вылет Италии со второго места в группе был бы несправедливостью по отношению к их преимуществу в мастерстве. Но тут же и вытеснение Украины за пределы этого второго места также несправедливо с точки зрения правил. Причем несправедливость в данном случае особо подчеркивается позицией УЕФА, выраженной его главой - ведь он не мог выступать в качестве частного лица. Плюс, конечно, откровенная манипуляция с ВАР, где специально назначили судью, уже дискредитировавшего себя в сходной ситуации. И в завершение - оценка итальянского судьи, особо акцентировавшего внимание как на методически неверных, так и просто противоправных действиях всей судейской бригады.
Таким образом, перед нами случай регулирования результата матча в заранее заявленную сторону.
Я говорю о механизмах регулирования давно...
От дуже гарна іллюстрація, що буває, коли гравець 'просто падає, нічого не малюючи', щоб чудило зі свистулькою не сказало 'занадто красиво'. А спробуйте тут впасти без виставлених рук, що, просто на носа з висоти свого зросту? Тому навіть якщо швидкість невелика, треба добавити динаміки та закрутитись, а на швидкості падати 'якось так, як воно само' тим більш небезпечно.