Регистрация, после которой вы сможете:

Писать комментарии
и сообщения, а также вести блог

Ставить прогнозы
и выигрывать

Быть участником
фан-зоны

Зарегистрироваться Это займет 30 секунд, мы проверяли
Вход

Пивовари і футбол: зв'язок навіки.

2025-08-28 10:39 Пивовари і футбол: зв'язок навіки. Варто згадати, що в середині XIX століття під час посиденьок у ... Пивовари і футбол: зв'язок навіки.

Пивовари і футбол: зв'язок навіки.

Варто згадати, що в середині XIX століття під час посиденьок у пивних створювалася більшість футбольних клубів. Та й існували англійські спортивні організації та окремі команди завдяки пабам, пивним брендам або пивоварам. Власники давали своїм клієнтам прекрасне видовище, а також можливість взяти участь у конкурентній сутичці без використання кулаків, коли район на район, стінка на стінку.

Для чоловіків того часу це було в новинку. А оскільки в Англії до кінця 19 століття щільність заселення квадратного кілометра була найбільшою в світі за рахунок індустріалізації, чоловіків у містечках проживало дуже багато. І для відпочинку після робочого тижня вони з радістю проводили час біля пивного пабу, поруч з яким у кожного поважаючого себе власника вже було футбольне поле, де відбувалися сутички молодих, поки ще не професійних команд.

Мудрі пивовари прекрасно розуміли, що, розвиваючи спорт для населення, вони тим самим розвинуть і свою пивоварну справу. Допоможи світу, і він допоможе тобі. І так все було б щасливо в цьому союзі, поки на Заході не почали просувати якийсь образ «здорового способу життя». А пиво, яке вживали вболівальники у великій кількості, не вписувалося в цей формат. Тому футбольним клубам почали забороняти рекламувати продукцію пивоварів. Так, наприклад, примітний випадок стався з ФК Айнтрахт з Брауншвейга. Клуб потребував грошей, був у боргах, і йому залишалося зовсім небагато до припинення існування. І тоді клуб домовився з пивною компанією Jägermeister. Пивна компанія продовжувала просувати свій бренд, який до цього вона просувала через гоночні боліди Porsche і BMW. Пивна компанія уклала контракт на 5 років, що гравці клубу будуть носити на футболках лого пивоварів, а за це отримують 800 тисяч німецьких марок, що на ті часи була досить велика сума. І тут почалася епопея з німецьким футбольним союзом, який заборонив рекламу пивоварів і, на підставі цього, виключив Айнтрахт з турнірів. Тоді Айнтрахт застосував тактичну хитрість. Вони просто прийняли логотип пивоварів як логотип свого клубу. Як то кажуть, захочеш жити, підеш на різні хитрощі.

Саме таким чином світ вперше побачив логотипи пивоварів на футбольних футболках. І перший досвід став мотивуючим для пивоварів, щоб укласти угоду з футбольними клубами щодо просування пива серед населення. Історію ми розглянемо трохи нижче, а зараз поміркуємо над питанням пива та емоцій.

Пиво, як тригер хороших спогадів.

У чому ж полягає успіх пива саме під час футбольних матчів? Скажемо відразу, що пиво виступає в якості тригера пам'яті, тригера гарного настрою. Вболівальник під час перемоги своєї команди відчуває, ніби саме він брав участь у футбольному поєдинку, і саме він здобув перемогу. У цей момент у свідомості виділяється велика кількість дофаміну, який закріплює у свідомості відчуття перемоги. Якщо в цей момент людина пила пиво, пінний напій обов'язково буде записаний в пам'яті, як якийсь фактор, який додав відчуття перемоги. Тепер, коли людина випиває пиво поза переглядом футбольного матчу, вона все одно відчуває частково ті самі відчуття перемоги. У нашому житті завжди є якісь предмети, які пов'язані з хорошими моментами з минулого. Ми вже не пам'ятаємо, а що саме було там такого хорошого, але варто почути конкретну пісню або побачити якесь зображення, і у нас різко підвищується настрій. Це і є тригер пам'яті. У підсумку пиво стає для футбольних уболівальників тим самим тригером, який навіть без перегляду футболу викликає приплив дофаміну. Як ми пам'ятаємо, дофамін виділяється двома порціями: авансом і фінальною великою порцією. Аванс виділяється як заохочення за досягнення певної дії. Отже, випиваючи пиво, футбольний уболівальник може згадати про себе футбол, а значить, якщо він найближчим часом подивиться футбольний матч або обговорить футбол з друзями, він обов'язково отримає другу порцію дофаміну.

Крім дофаміну варто згадати і окситоцин, гормон зграї, гормон визначення «свій-чужий». Історично так склалося, що футбольні матчі обговорювали в пивних пабах. Сюди надходила інформація за допомогою телеграфу під час футбольних поєдинків. Завсідники обговорювали футболістів, тренерів, стратегії, будували прогнози на матч. Тут же обов'язково працювали букмекери зі ставками. Тобто пивний паб перетворював своїх гостей в унікальну локальну культуру, властиву тільки для любителів футболу. І саме завдяки цьому у людини виробляється окситоцин, який створює відчуття заспокоєння в момент перебування людини в колі своїх. Випиваючи пиво в момент спільного обговорення матчу, закріплюється відчуття певного братерства, дружби. Тому у людини закріплюється певний патерн «пиво-дружба-братерство». Бо без пива людина вже може і не отримати певний повний набір відчуттів від обговорення матчу.

Пиво – це командний дух.

Варто згадати, що історично футбольні клуби використовували пивні паби як свої резиденції, де виставлялися футбольні трофеї. Пивні вболівальники скидалися футболістам на виїзні матчі. З'являлося реальне відчуття, що кожен вболівальник вклав частинку себе в улюблену футбольну команду. Тому пивний паб перетворювався на якусь цитадель, закрите товариство, куди пускали тільки своїх. Так формувалися братства футбольних вболівальників, які в майбутньому стали їздити разом з улюбленими командами, щоб підтримати їх на виїзді. Не варто забувати, що футбольний кубок – це щось, що нагадує Ріг Достатку. Повний пивом кубок пригублювали футболісти, тренери, власники клубу, щоб ніби випити Перемогу в турнірі. З кубка обливалися футболісти і фанати після перемоги. Можна сказати, що це якийсь акт, що нагадує релігійні речі, коли жрець окроплює паству святою водою з чаші, або перед боєм воїни випивають з єдиного кубка за перемогу. Так що пиво стало містеріальним напоєм для футболістів, футбольних уболівальників і для культури футболу в цілому.

Пиво і телевізійні трансляції.

Як же продовжувався розвиток взаємовідносин футболу і пива? А тут варто згадати, що в цьому велику роль зіграли засоби масової інформації. І якщо раніше в пабах обговорювали матчі, використовуючи газети, телетайп, то в подальшому козирем будь-якого пабу ставало радіо з прямою трансляцією матчу. Ну а за радіо прийшло телебачення. В результаті футбольним фанатам не обов'язково було їхати на матч в інше місто (а в основному народ працював на заводах, тому не міг надовго виїжджати), достатньо було подивитися матч по телевізору. 16 вересня 1937 року відбулася перша трансляція футбольного матчу в Англії. Цього дня змагалися основний і резервний склади англійського професійного футбольного клубу Arsenal, говорив і показував – канал BBC. З того моменту будь-який поважаючий себе паб обов'язково купував собі телевізор саме для футбольних трансляцій. Колись навіть підрахували, що паб без монітора з трансляціями матчів заробляє втричі менше, ніж паб, у якого є монітор. А оскільки телебачення тепер змогло на всю країну показувати футбольні матчі, пивовари стали зацікавлені в просуванні своїх логотипів на футболках спортсменів, на рекламних щитах футбольного стадіону. І вони стали вкладати дуже великі гроші в цей маркетинговий напрямок.

Великі пивні гіганти як спонсори футбольних чемпіонатів.

Міжнародна пивоварна корпорація Anheuser-Busch InBev (бренди Corona, Budweiser, Stella Artois, Beck’s, Castle, Leffe і Hoegaarden) за статус ексклюзивного партнера чемпіонатів світу FIFA платить близько $20 мільйонів на рік. Контракт між головною футбольною організацією та найбільшим виробником пива у світі укладено до Чемпіонату світу 2022 року. Компанія Carlsberg, починаючи з 1988 року, стала постійним партнером Чемпіонатів Європи з футболу UEFA. Для більшості футбольних фанатів Західної Європи назва цієї компанії чітко асоціюється з футболом. Компанія підтримує цей імідж також за допомогою іншого маркетингового ходу, будучи офіційним напоєм Національної збірної Англії з футболу протягом останніх років.

Варто також зауважити, що Carlsberg відзначилася цікавим експериментом, коли спеціально вирощували червоний хміль, який знаходився поруч з величезними моніторами, на яких постійно транслювали футбольні матчі ФК Liverpool. Так що хміль не тільки дивився матчі, а ще й слухав, насичуючись футбольною містичною силою. А потім з нього зробили раритетну лімітовану партію пива Carlsberg Liverpool FC, і воно, як не складно здогадатися, розійшлося зі швидкістю світла серед футбольних фанатів.

https://tandem-plus.com.ua/novosti-i-statyi/futbol-i-pivo-istoriya-tradicii

P.S__

Подписывайтесь на Dynamo.kiev.ua в Telegram: @dynamo_kiev_ua! Только самые горячие новости

28.08.2025, 10:39
28.08.2025, 10:39
692697 0
Roma_
Автор:
(Roma_)
Статус:
Наставник (1186 комментариев)
Подписчиков:
6
Медали:
Топ-матчи
Чемпионат Англии Ман.Юнайтед Вест Хэм 1 : 1 Закончился
Чемпионат Украины Заря Карпаты - : - 5 декабря 18:00
Чемпионат Франции Брест Монако - : - 5 декабря 20:00
Чемпионат Германии Майнц Боруссия М - : - 5 декабря 21:30
Лучшие блоги
Loading...
Пополнение счета
1
Сумма к оплате (грн):
=
(шурики)
2
Закрыть