Збірна України з футболу програла Іспанії — 0:4. Знаєте, що найбільше засмучує? Не те, що українці разом з українізованим бразильцем Марлосом були гірше готові технічно. Наші футболісти завжди поступалися іспанським у техніці роботи з м’ячем і поступатимуться ще років 50. І не те, що українська команда виявилася неготовою тактично, — тренери можуть помилитися, а гравці не виконати їхніх настанов. І навіть не те, що українці не показали волі до перемоги — чого немає, того немає. Засмучує, що за розгромну поразку з рахунком 0:4 нікому з них не соромно. Так сталося, що вираз «іспанський сором», який означає сором за дії інших людей, підійшов саме до гри українців з іспанцями.
Покоління тренерів, яким було соромно за поразки своєї команди, поступово пішло. Разом з установкою на перемогу, на якій будувався спорт у колишньому СРСР. Останнім із таких був, напевно, Валерій Лобановський. Ніколи не забуду, як він мовчав і дивився в одну точку, коли збірна під його керівництвом восени 2001-го поступилася команді Німеччини з рахунком 1:4 у матчі за вихід на Кубок світу. Тоді в Дортмунді наш тренер порушив усі регламенти й не пішов на післяматчеву пресконференцію. Лобановському було соромно. Він був тренером-переможцем, і кожна поразка сприймалася як щось надзвичайне. А з розгромним рахунком — і поготів. Тому що програвала не команда — програвала країна.
Була і ще одна причина такої поведінки — після провалу збірної тренер радянської школи, як правило, втрачав роботу.
улітку 2006 року Україна під проводом Олега Блохіна програла в Лейпцигу тій же Іспанії в першому матчі фінального турніру Кубка світу із таким самим рахунком — 0:4. Блохіну пощастило — наступним суперником українців була Саудівська Аравія, яку вдалося переконливо перемогти. Далі мали два невиразні поєдинки проти Тунісу та Швейцарії, де за Україну зіграла удача. Коли ж у чвертьфіналі наших прогнозовано розгромили італійці — 0:3, ніхто й не подумав докоряти цим тренеру чи футболістам. Навпаки — команду, що розпочала й завершила турнір двома поразками з великими рахунком, було оголошено ледь не чемпіоном світу, а всіх причетних і не дуже — премійовано та нагороджено.
Скажу більше — якби Блохін не спокусився на гроші, двічі залишивши збірну України заради заробітків спочатку в Москві, а потім у київському «Динамо», він міг би й досі очолювати цю команду. Чому ні? Йому ж пробачили провал відбору на Євро-2008 і невихід із групи на домашньому Євро-2012.
Іспанці завжди грали у футбол краще за наших. Та це не означає, що їх не можна перемогти. Я говорив про це з одним із тих, хто не пустив іспанців на фінальний турнір Кубка Європи 1972 року, — воротарем збірної СРСР Євгеном Рудаковим. Після того як наші зіграли з ними в гостях 0:0, до їхньої роздягальні зайшов Франсіско Франко — іспанський диктатор і палкий шанувальник футболу. Хотів потиснути руку воротарю, якому не змогли забити. Рудаков згадував, як тоді будувалася гра команди. Завданням усіх було не дати суперникам вийти на позицію для удару. І це принесло успіх — на фінальний турнір Євро-1972 потрапили не іспанці, а наші, і стали другими. У фіналі поступилися німцям 0:3. Тепер за таке нашим футболістам поставили б по пам’ятнику на кожній вулиці, а тоді команду розігнали, тренера звільнили. Тому що програвати 0:3 у фіналі — соромно.
Може, добре, що ні Лобановський, ні Рудаков не дожили до нинішніх часів. Не побачили веселої й безтурботної усмішки Олександра Зінченка під час останньої зустрічі з Іспанією, де суперники всі 90 хвилин, як хотіли, ганяли полем його та партнерів по збірній. Справді, а «що тут такого»? Мені можуть зауважити, назвавши сотню причин поразки команди на чолі з Андрієм Шевченком. А я наполягатиму, що справа не в тактиці тренерів чи майстерності гравців. У нинішній збірній України — від керівника футбольної асоціації до останнього адміністратора — кожен вирішує свої завдання. Які, так здається, далеко не завжди пов’язані з перемогами команди.
Згадую, як зустрічалися наші з іспанцями в Севільї п’ять років тому. Тоді супротивник теж переміг, але 1:0. У цьому поєдинку Романа Зозулю винесли з поля з тяжкою травмою, решта теж себе не шкодували. Тому що вони все-таки грали за честь країни. А за чию честь грав в останньому матчі Марлос, який гуляв полем, аж поки його не замінили?
Напередодні чергового Кубка світу розговорився з італійцем, листоношею з Венеції. Запитав у нього, що буде з тренером збірної Італії, коли та не стане чемпіоном світу? Відповідь була проста, і її дали б мені ще кількадесят мільйонів італійців: у команди буде новий тренер.
Я згадав це тому, що італійці за психологією та поглядом на життя схожі на нас, на відміну від німців, французів чи іспанців. Наші заробітчани не дадуть збрехати. У футболі італійці згодні на перемогу за будь-яку ціну — поняття чесної гри для них, як і для нас, є умовним. Але італійці мають амбіції. Вони ніколи не погодяться, щоб їхня збірна пасла задніх. Тож і мають чотири титули чемпіонів світу.
А тепер спробуйте сформулювати мету, до якої прагне футбольна збірна України. Не вдається? Я запитав про це Андрія Шевченка рік тому. Тоді наші сенсаційно обіграли в Києві збірну Португалії, якій, коли чесно, не дуже було й треба. Що мав би сказати тренер команди, яка щойно перемогла чемпіонів Європи? Звісно — самим стати чемпіонами. Але Шевченко пробуркотів щось про наступну зустріч із Сербією, що вже нічого не вирішувала. Чи це була випадковість? Навряд.
Не повірю, що Андрій Шевченко не тямить у футболі. Тоді чому випускає на поле в офіційних матчах національної збірної футболістів, які, очевидно для всіх, перебувають у не найкращому стані? Чому на поле завжди виходить щонайменше шестеро з «Шахтаря», двоє з яких навіть у клубі не потрапляють до основи? Навіщо було викликати на дивний «тренувальний збір» без половини основного складу 13 гравців «Динамо», з яких на поле з перших хвилин вийшов один? Навіщо робити з центра поля прохідний двір лише заради того, щоб «заграти» за Україну футболіста з угорським паспортом? Невже не можна було випустити його в кінці матчу? Що це за «квота на бразильців», коли хоча б один із них мусить вийти в основному складі нашої збірної?
Список подібних запитань міг бути втричі довший. Але й без цього зрозуміло, що не можна одночасно щось каламутити з командою й закликати її грати на повну силу, не шкодуючи себе. А може, їх ніхто до цього й не закликав? Навіщо віддавати всі сили на полі, коли за поразку не соромно? Не нам із вами, а тим, хто представляє футбольну Україну на міжнародній арені.
Микола Несенюк
учетная запись этого пользователя была удалена
-
Борис Бор(Borya111)
- Эксперт
25.09.2020 09:57
- если верить Франкову (а книга написана давным давно), то Васильевич постоянно игнорировал послематчевые прессухи, посылая туда зама, в данном случае Буряка. Тогда регламент был не слишком строг, и не стоит Несенюку делать глобальные выводы из ничего.
- -1
-
Avery
- Наставник
25.09.2020 09:03
А авторам таких "дописів", які називають себе журналістами, стидно має бути?
- -1
-
Raphael Lantsman(raf1952)
- Эксперт
24.09.2020 23:17
Согласен с Несенюком. Он ведь задает абсолютно правильные вопросы, ответы на которые известны, особенно,
- 1
-
Борис
- Наставник
24.09.2020 22:55
Когда читаешь Несенюка, создаётся впечатление возвращения лет так 35-40. Статья в партийной прессе. Неприятные ощущения какой-то заангажированной кляузы. О работе нужно судить по окончанию, т.е. после Евро, а не мелко пакостить в процессе. Тем более сейчас, когда карантин спутал и нивелировал все планы, и приходится как-то склеивать команду заново.
- -5
-
Raphael Lantsman(raf1952)
- Эксперт
24.09.2020 23:21
И что же плохого в том, чтобы вспомнить матчи 40-летней и более давности? Во всяяком случае, Рудаков играл в воротах не так, как Пятов...Но это частности. Вопрос о другом - об уровне футбола...
- 3
-
bsg lis(bsg.lis)
- Эксперт
25.09.2020 07:47
Так уровень футбола по отношению к мировому в Украине снизился по сравнению с совком.
- -2
-
Raphael Lantsman(raf1952)
- Эксперт
25.09.2020 13:52
Мнение Несенюка - это мнение Несенюка, а Вы решаете за него, что "Шевченко личный враг" ав-
- 0
-
bsg lis(bsg.lis)
- Эксперт
26.09.2020 03:00
Например какими вопросами Несенюк не может самостоятельно справиться? )))
- 0
-
Raphael Lantsman(raf1952)
- Эксперт
26.09.2020 08:54
Прочитайте еще раз статью Несенюка и поймете, какие вопросы задает автор. Напри-
- 0
-
Карл Фернандович Мицельмахер
- Эксперт
25.09.2020 12:39
Несенюк продолжает придумывать всякую чушь потому что у него зуб на Шевченко или ему поставили такую задачу. В конце своего опуса он и сам это показал. Кроме того человек разбирается в футболе на уровне совкового председателя колхоза.
- -2
-
Raphael Lantsman(raf1952)
- Эксперт
25.09.2020 13:42
Аргументом в обсуждении любой темы может быть контраргумент. С Несенюком можно не соглашаться, но он имеет право на собственное мнение. Шевченко назначен на должность тренера сборной руководством УАФ и несет ответственность перед ним, независимо от того,
- -2
-
Карл Фернандович Мицельмахер
- Эксперт
25.09.2020 14:49
На данный момент времени аргумент очевидный и исчерпывающий. Первое место в группе ЛН и досрочный выход с первого места в группе на ЧЕ. И этот аргумент Несенюку прекрасно известен. Но у него своя программа. И она не зависит от очевидных аргументов.
- -1
-
Raphael Lantsman(raf1952)
- Эксперт
25.09.2020 22:34
Если Вы считаете переход на личности "аргументом", да еще "очевидным и исчерпы-
- -2
-
Карл Фернандович Мицельмахер
- Эксперт
26.09.2020 07:54
Критиковать Шевченко можно и нужно. В любой момент когда он этого заслуживает. Но аргументы Несенюка для критики притянуты за уши. И это критиканство от человека который мало что понимает в футболе больше похоже не на конструктивную критику, а на очередную попытку вышедшего в тираж журналиста напомнить о себе.
- 0
-
Raphael Lantsman(raf1952)
- Эксперт
26.09.2020 19:15
Какие из доводов Несенюка "притянуты за уши"?Или достаточно Ваших слов,
- 1
-
Карл Фернандович Мицельмахер
- Эксперт
26.09.2020 19:28
Я высказываю исключительно своё мнение и на истину не претендую. Разбирать "доводы" Несенюка у меня нет желания.
- -1
-
Raphael Lantsman(raf1952)
- Эксперт
27.09.2020 00:22
Все дело в том, что ни в одном комментарии по данной теме Вы не высказали "исключительно своего мнения", ограничившись общими фразами, некорректно характеризуя самого автора, а не оспаривая его высказывания конкретными аргументами, т.е. по существу. Это азбучная истина любой дискуссии. Но Вы сами "развязали" эту "про-
- 1
-
Avery
- Наставник
25.09.2020 16:51
А які аргументи в Несенюка, крім банального хейта в сторону Шевченка? І Шевченко то якраз несе відповідальність як ГТ збірної, і не важливо що комусь не подобається кого Шева в збірну викликає, і на поле випускає, збірна зайняла перше місце в групі ЛН, і отримала можливість грати з європейськими топ збірними, зайняла перше місце в групі відбору до Євро 2020.
- -1
-
biggi
- Старожил
24.09.2020 22:55
Не только. Ушло и поколение авторов, которым было стыдно за написанное.
- 1
-
Виталий
- Наставник
24.09.2020 22:39
Ні про що.
- -6
-
Вит Вит
- Наставник
24.09.2020 22:23
Но мы ведь тоже хотим !
- 0
-
Олексій Шаблінський(Quarterback)
- Наставник
24.09.2020 22:17
- -10
-
Олексій Шаблінський(Quarterback)
- Наставник
24.09.2020 22:14
- -5
-
Сергей Сергеев(morm)
- Наставник
24.09.2020 22:01
Согласен с Несенюком. Стыд у нынешних не в почете. Помню как после проигранного матча сборной журналист задал вопрос о пропущенных голах молодому, тогда ещё Андрюше Пятову. И тот с широкой улыбкой ответил: ну пропустил, так что мне, вешаться что ли. Так что стыда там не было никогда.
- 2
-
Ярослав(YARY)
- Эксперт
24.09.2020 23:56
За что два минуса? Я тоже помню эти слова Ляпова!!!
- 0
-
Павел Pavel58(pavel58)
- Эксперт
24.09.2020 21:48
Микола понесло ...
- 1
-
Norton I(iNorton)
- Старожил
24.09.2020 21:13
- 7
-
bsg lis(bsg.lis)
- Эксперт
25.09.2020 07:53
1). Тренер выпускает тех кто сильнее с его точки зрения
- 0
-
Avery
- Наставник
25.09.2020 09:17
Коли збірна зайняла перше місце в групі відбору на Євро, то тоді розуміли чому, кого і навіщо ГТ викликає в збірну і випускає на поле? А зараз, після однієї поразки, різко перестали розуміти, і всім знадобився звіт від Шеви щодо виклику і виходу на поле стосовно персонально кожного гравця?
- -1
-
Михайло Л(ostap1964)
- Наставник
24.09.2020 20:54
Не в поразке дело, а в том как она происходила. Смотрелось что сборная Испании играет со сборной ЖЕКа. Но после матча, ни Пенисов с его экспертами и сам любитель Королевской не расстроились, а наоборот вещали на всю Украину - что все нормально, ничего страшного.
- 3
-
355547 Афонин
- Начинающий писатель
24.09.2020 20:37
На Испанию, Германию, Францию нам нечего заглядывать, всем им мы уступим в предстоящих матчах, потому что наш футбол к сожалению, уступает в развитии в данных странах
- 1
-
bsg lis(bsg.lis)
- Эксперт
25.09.2020 07:54
Несенюк об этом не в курсе поэтому и строчит статейки как будто мы имеем уровень футбола как в топ лигах)))
- -2
Еще комментарииСобственно, это общеизвестно.
Матчасть
Блохин и Д. Аркадьев «Футбол на всю жизнь»
Лобановский снова переставал общаться с прессой, принципиально игнорируя как флэш-интервью, так и необходимость делать экспресс-разборы матчей на импровизированных пресс-конференциях. Следующую встречу с «акулами пера», как правило, вызывали лишь чрезвычайные обстоятельства.
Позиция Лобановского раздражала многих, но по здравом размышлении приходилось кое-что признать — если не правоту «прессоненавистника», то, по крайней мере, право относиться к так называемой четвертой власти откровенно презрительно.
________
Харитонов - Лобановский.Послесловие
Его обвиняли в том, что ... он игнорировал пресс-конференции и выказывал явную неприязнь к журналистской братии.
если вспомнить далекое прошлое...
Тому есть масса объективных и субъективных факторов вплоть до экономических.
Поражения разные были и будут. Просто по ходу у Несенюка Шевченко личный враг.
Что то я не помню, чтобы он так же носился с крупными поражениями Динамо, а тут прям угомонится не может статейки клепает.
тора статьи. Он пишет(или писал) об этом?А то, что Вы объясняете, полагаю, Несенюк знает. Иначе он не обращался бы к минувшим временам для сравнения. И, кстати, ставит немало вопро-
сов, на которые не мешало бы получить ответы. Ничего из ряда вон выходящего.
мер, кадрового порядка. Кстати, журналист не должен "самостоятельно справиться" с ними. В свое время куда более маститые обозреватели выясняли те или иные темы у
у более знаменитых тренеров, как бы у последних не отсутствовало желание вести разговор. Несенюк же рассуждает постфактум, пытаясь найти логику в решениях Шев-
ченко. Он предполагает, что живет в открытом обществе. Чего же в этом странного?
"имеет зуб" кто-либо против него. Это вообще за рамками серьезного разговора. Ссылка на "уровень совкового председателя колхоза" - это переход на личности, что всегда было класси-
ческим "советским стилем" и,конечно, знакомо тем, кто в зрелом возрасте жил в разные совет- ские времена.
вающим", то тогда понятно о каком уровне "дискуссии" идет речь. Шевченко, как и лю-
бой(!) тренер, не является неприкасаемой персоной и оценка его деятельности не за-
мыкается на каком-то отдельном (его) успехе, о котором Вы упоминаете. Это можно доказать на примере многих выдающихся тренеров мирового футбола, у которых, как у творческих людей, были и успехи(даже грандиозные) и неудачи, до которых, в силу разных причин, Шевченко еще очень далеко. Одного из них, кстати, вспоминает Несе-
нюк. И задает вопросы о последних матчах сб.Украины, на мой взгляд, абсолютно по делу. Тем более, время не стоит на месте. А славословить прошлогодние успехи Шев-
ченко Несенюку, как я понимаю, не хочется, учитывая нынешнюю безликую игру про-тив сборных Швейцарии и Испании.
что Ваш оппонент "мало что понимает в футболе"? Когда я читал его ссылку на разговор с выдающимся вратарем киевского "Динамо" и сб.СССР Евг.Ру-
даковым о футбольных событиях 50-летней давности,чему я был очевидцем,
то не нашел в словах Несенюка чго-то,противоречащего тогдашней действи-
тельности. И кто будет "устанавливать", конструктивна его критика или нет, не говоря уже о его возрасте и большом стаже работы в футбольной прессе. В
отличие от его многочисленных оппонентов. Это,конечно, не мешает дискути-
ровать с автором.
Довод против довода.Аргумент против аргумента. Вот такой подход, приня-
тый в цивилизованном обществе и рождает конструктивное обсуждение, о
котором Вы упомянули, но отсутствовавшем в Ваших комментариях о статье
Несенюка.
блему", заявив в последнем комментарии, что "разбирать доводы Несенюка" у Вас "нет желания""(?!). Знать бы раньше, что у Вас "в запасе" такой "аргумент"...
учетная запись этого пользователя была удалена
учетная запись этого пользователя была удалена
учетная запись этого пользователя была удалена
2) сколько реально из 13 в сборную таки приехало?
3) угорця поставили вместо Степаненко который пропускал
Ответы все простенькие и вполне очевидные