Директор департаменту дистрибуції та розвитку мережі мовлення медіа групи 1+1 media Андрій Мальчевський розповів «УФ» про співпрацю з УПЛ ТБ.
— 23 лютого стартує весняний тур УПЛ. Андрію Олександровичу, які матчі буде виробляти продакшн 1+1?
— Ми не виробляємо матчі. Творча частина виробництва повністю лежить на УПЛ. Своєю чергою, УПЛ ТБ працює з різними підрядниками, які допомагають їм створювати контент для каналу. 1+1 media distribution відповідає тільки за технічну дистрибуцію серед провайдерів, щоб зробити максимальне охоплення трансляцій матчів. Сподіваюсь, що це буде продукт, який користуватиметься попитом.
— Скільки зараз команд у пулі УПЛ ТБ?
— 13 клубів віддали свої права на трансляцію УПЛ.
— У «Динамо», «Дніпра-1» та «Зорі» досі діє контракт з 1+1 media. Чи будуть вони транслюватись на УПЛ ТБ?
— Так, у них діючий контракт з 1+1 media. Час покаже, як буде далі. Зараз наша першочергова задача — створити якісний продукт. Футбол має величезну вагу серед уболівальників — це соціально-політичний вид спорту. Тому навіть в такі скрутні часи вболівальники повинні бачити футбол. Сподіваємось, що наші команди будуть показувати гарну гру, яка зацікавить вболівальників, і вони кожної неділі будуть чекати на тур УПЛ.
— Якщо «Динамо», «Дніпро-1» та «Зоря» захочуть достроково припинити контракт з 1+1 media, щоб увійти в УПЛ ТБ, ви не будете проти?
— Ні. Для бізнесу, як і для вболівальників, у пріоритеті єдиний продукт. Але ми не знаємо, які там стосунки і перемовини клубів з УПЛ.
— Вже є обсяг трансляцій на цей сезон?
— Це всі матчі 13-ти клубів до кінця чемпіонату. От і порахуйте. До нового сезону у нас є час, щоб наситити канал контентом, який буде цікавим для вболівальників.
— На яких платформах можна буде побачити матчі УПЛ?
— Ми зараз ведемо перемовини з усіма ключовими провайдерами. Уже досягнуті домовленості з Київстар ТБ, Датагруп-Volia, Viasat. Також ми відправили пропозицію Мegogo, SWEET.TV, Triolan, вони теж зацікавлені.
Окрім цього, є домовленості з регіональними кабельними провайдерами. В наші часи важливо всім об’єднатись, щоб чемпіонат проходив і його могло подивитись якомога більше вболівальників. Основна задача 1+1 media — це зробити максимальне охоплення.
— А Setanta?
— Ми з Setanta уже провели два раунди перемовин. Вони обіцяли до кінця тижня дати відповідь. Думаю, що Setanta у своєму додатку також транслюватиме матчі УПЛ. Setanta, Мegogo та інші ОТТ-платформи мають значну перевагу перед іншими провайдерами.
— Що ви маєте на увазі?
— УПЛ ТБ — це лінійний канал, де є сітка мовлення. Наприклад, якщо після повітряної тривоги буде накладка на інший матч, який йде у сітці наступним, на лінійному ТБ буде транслюватися інший матч. А матч, який був перенесений, вболівальник уже не зможе побачити. А в ОТТ-платформах є технічна можливість показувати ці матчі наживо, у них є додаткові стрімінги, щоб забезпечити паралельні трансляції. Тільки ОТТ-платформи можуть дати таку послугу своїм абонентам.
— На ОТТ-платформах буде якась окрема підписка на матчі УПЛ?
— Це не буде окремий футбольний пакет, за який потрібно буде додатково платити. УПЛ ТБ буде транслюватись у базовому пакеті, щоб мати максимальне охоплення.
«Динамо», «Дніпро-1» та «Зоря» також знаходяться у максимально доступному, базовому пакеті, інші клуби УПЛ також там будуть. Тому де-юре в УПЛ ТБ 13 клубів, а де-факто — 16. Можна сказати, що вже створено єдиний телепул.
— На яких каналах холдингу 1+1 media будуть транслюватись матчі УПЛ?
— Базові канали — це 2+2 і УНІАН. Там будуть транслюватись домашні матчі «Динамо», «Дніпра-1» та «Зорі». Ми тільки починаємо робити продукт і основна задача — це підготуватися до старту наступного сезону.
— Тобто на ваших каналах будуть транслюватись тільки ті клуби, з якими у вас контракт, а для всіх інших ви тільки займаєтесь дистрибуцією?
— Так. Домашні матчі 13-ти інших клубів будуть транслюватись на УПЛ ТБ.
— Які плануються студії, програми та експерти на матчі УПЛ?
— Цим питанням займаємось не ми, а УПЛ. Вони обирають коментаторів, експертів та журналістів.
— Ну а з вашого каналу Циганик та Звєров будуть залучені?
— Як я й відповідав вище, це компетенція УПЛ. Тому дізнаємося всі деталі зі стартом чемпіонату. Команда УПЛ працює над тим, щоб зібрати найкращих експертів та коментаторів. Чи будуть залучені Циганик та Звєров — питання до УПЛ ТБ, а не 1+1 media. Правовласник контенту — це УПЛ ТБ, а ми їм допомагаємо: даємо свої майданчики, проводимо експертизу, зйомку трансляцій і тд. Але до якісної картинки потрібно додати якісний футбол. Симбіоз цих двох чинників відновить популярність українського футболу серед вболівальників..
За цей час «Динамо», «Дніпро-1» і «Зоря» побачать, яким є зворотній зв’язок від глядачів, УПЛ проведе з ними перемовини і, можливо, вони теж віддадуть свої права на трансляції. Тоді це буде справжній єдиний телепул.
— Віктор Вацко казав, що коментаторами на УПЛ ТБ стануть Віталій Волочай, Владислав Шалота, Роман Бебех, Михайло Співаковський, Андрій Столярчук та Максим Гіленко. Це так?
— Ми до цього не маємо жодного стосунку. Штат коментаторів визначить УПЛ. За процедурою — 13 клубів телепулу мають самі погодити коментаторів і ведучих.
— Чи будуть трансляції матчів УПЛ доступні за кордоном?
— УПЛ працює в цьому напрямку, створені робочі групи, але права на закордонну дистрибуцію нам поки не передали. Ми ще не знаємо, хто буде цим займатись: УПЛ, ми або вони знайдуть якогось іншого виконавця. У нас обмаль часу і наша головна задача, щоб 23 лютого канал УПЛ ТБ був доступний в мережах платного телебачення України.
— Яка вартість виготовлення одного матчу, як продукту?
— Це питання не до нас, а до УПЛ, яка є замовником. Саме вони платять за зйомку, коментаторам, студіям і тд. Наша задача — технологічно розповсюдити готовий продукт по всій країні, а формують продукт інші підрядники. Ми не впливаємо на якість і наповнення контенту.
— А як взагалі з’явився симбіоз 1+1 media та УПЛ ТБ. Це ви запропонували свої послуги Прем’єр-лізі чи вони на вас вийшли?
— 1+1 media вже давно працює на ринку платного телебачення України і є законодавцем мод в цьому напрямку. Ми — найбільший дистриб’ютор України, у нас в портфоліо близько 30-ти телеканалів, включаючи американського виробника контенту Paramount Global, а також компанію UP Hub. Ми є ексклюзивним дистриб’ютором української студії FILM.UA і їхніх каналів, компанії. Плюс у нас є спільні проекти — канал Comedy Central i KVARTAL TV.
Цей контент ми дистрибутуємо багато років, тому до нас звернулася УПЛ за експертизою. Нам запропонували зробити своє бачення і пропозицію. Ми взяли участь у тендері і перемогли. Основний вклад в перемогу зробило те, що у нас є великий досвід запусків телеканалів.
У нас є технологічний підрозділ з відповідною технікою, який займається зйомками, знімав Лігу чемпіонів і Лігу Європи. Там працює команда професіоналів, яка і буде знімати матчі УПЛ. А програмна сітка і наповнення— це вже робота УПЛ. Як я знаю, на УПЛ ТБ будуть показувати архівні матчі українських клубів, публіцистику і т. д.
— Тобто матчі знімати буде 1+1 media.
— Де-юре так, але ми просто підрядники.
— А картинка буде краща, ніж раніше на «плюсах»?
— Зараз уже всі перейшли в HD якість, тому якість картинки буде максимально динамічною. Технологічно все буде на найвищому рівні.
Андрій Піскун
Підписуйтесь на Dynamo.kiev.ua в Telegram: @dynamo_kiev_ua! Тільки найгарячіші новини
Кращий коментар