Реєстрація, після якої ви зможете:

Писати коментарі
і повідомлення, а також вести блог

Ставити прогнози
та вигравати

Бути членом
фан-зони

Зареєструватися Це займе 30 секунд, ми перевіряли
Вхід

Микола Морозюк: «Гармаш — це взагалі суцільна комедія. Під нього навіть сценарій писати не треба»

2025-06-28 11:24 Колишній гравець київського «Динамо» та збірної України Микола Морозюк розповів про медіалігу та відповів на питання ... Микола Морозюк: «Гармаш — це взагалі суцільна комедія. Під нього навіть сценарій писати не треба»

Колишній гравець київського «Динамо» та збірної України Микола Морозюк розповів про медіалігу та відповів на питання різноманітної тематики.

Микола Морозюк

«Медіафутбол — це вже зовсім не про клоунаду чи розвагу»

— Ви — одна з найвпізнаваніших фігур у сучасному українському футболі. Хочеться зрозуміти, яким був ваш шлях у медіалігу. Що вас переконало приєднатися саме до цього формату, продовжити грати й розвиватися вже в новому вимірі?

— Важко якось описати двома словами, бо для мене це частково, можна сказати, продовження футбольної кар’єри. Але саме частково — бо це вже інший вимір, інший формат.

Після завершення професійного футболу було багато думок — у якому напрямку рухатися, як розвиватися далі. Були певні ідеї й плани, але, на жаль, через деякі обставини, навіть коли я пробував щось конкретне, розумів: це не моє.

Мене завжди тягнуло до медійного простору. І коли я повернувся в Україну, якраз почав активно розвиватися медіафутбол. У мене були свої ідеї, але водночас я познайомився з людьми, які були зацікавлені саме в розвитку цього формату. Зараз це — невід’ємна частина мого життя. І я дуже радий, що в результаті зробив правильний вибір.

— Наскільки важливою для вас сьогодні є публічність? Це вже частина особистого бренду, чи радше історія про «Профан» — більше як фан, ніж конкретний вплив?

— Думаю, якщо бути відвертим, то це — два в одному. Звісно, я планую й хочу розвивати свій особистий бренд, але для мене дуже важливим є бренд «Профан». Це проєкт, який активно розвивається, і ми багато над ним працюємо. За останні два місяці, я вважаю, ми зробили велику роботу й величезний прогрес — це не може не тішити. Тому — так, два в одному. Не можу сказати, що все обертається навколо «Профана». Я займаюся собою, а «Профан» — це частина мене. Якось так.

— Ви були капітаном, чимало зіграли в УПЛ і за кордоном, зокрема в Лізі чемпіонів, мали серйозну відповідальність. Сьогодні — розважальний формат, інша енергія, нова аудиторія. Що найбільше вас у цьому процесі захоплює, і що вам справді заходить у порівнянні з класичним футболом?

— Є велика різниця між рівнем відповідальності у медіалізі та, наприклад, у Лізі чемпіонів і загалом у професійному футболі. Але хочу сказати, що за останній рік медіафутбол суттєво виріс. Тут теж уже з’являється непередбачуваність, спортивний принцип, конкуренція, емоції. Ще рік тому я грав за команду Рух Медіа, і ми були однозначними лідерами — мені було частково нецікаво, бо не було суперників, які могли нав’язати боротьбу.

Але зараз усе змінилося: команди підсилюються, стають більш зрілими, продуктивними, ефективними. З’являються нові обличчя — як серед медійників, так і серед експрофесіоналів, які мають серйозний футбольний бекграунд. Тому медіафутбол — це вже зовсім не про клоунаду чи розвагу. Він, звісно, відрізняється від професійного багатьма правилами та нюансами, але зараз він справді вже має непоганий футбольний рівень. І я відчуваю, що повертаюся до чогось добре знайомого зі своєї профкар’єри.

«Ми, напевно, одна з небагатьох — а, можливо, і єдина — команда, яка диктує медіафутбольну моду в багатьох речах»

— Ви казали, що медіафутбол має чимало своїх нюансів. Є щось таке ключове, що стало для вас найбільш неочікуваним після занурення в цей формат?

— Коли я прийшов у медійний футбол, то, чесно кажучи, для мене це взагалі був такий собі футбольний цирк. Але з плином часу всі правила почали змінюватися. Ми їх поступово вдосконалювали, щоб зробити гру динамічнішою, ефективнішою. Наприклад, те, що матч починається «один в один», те, що є «президентські буліти», гол за два, секретні картки — усе це створює інтригу. Ти ніколи не знаєш наперед, що тебе чекає. Іноді недостатньо просто добре грати у футбол — вирішальним може стати фарт, карта або дія, яка взагалі не залежить від тебе.

Це цікаво. Це додає перчинки. І, чесно, зараз мені вже важко відійти від цього — я за два роки повністю втягнувся у формат, звик до правил, до ритму. Медіафутбол став частиною мого життя. Таке враження, що я все життя грав саме в нього. Тому я вже не дивуюсь нічому — я в процесі.

— Турецькі фанати — шалені. Але й у медіалізі емоції часто зашкалюють. Де, на вашу думку, більше вогню — на трибунах турецької Суперліги чи в коментарях під YouTube-трансляціями?

— На жаль, сьогодні ми ще не можемо зібрати ту кількість глядачів на трибунах, яку хотілося б бачити. Але ми живемо, розвиваємось і рухаємося вперед. Поки що складно сказати, але те, що я бачу зараз під час матчів — особливо офіційних, як-от UA Steel Cup, який проводить медіаліга — це те, що жодна з команд не хоче програвати. Є емоції, є суперечки, бувають скандальні моменти. Це доводить: медіафутбол — це вже не просто «прийшов і побігав». Кожен хоче перемогти.

У коментарях — емоцій також вистачає. Але, чесно кажучи, хотілося б більше людей на трибунах. Впливає і локація — не всім зручно добиратися. Та я впевнений, що з часом це зміниться кардинально.

— Ви завжди мали власне бачення стилю — як у грі, так і поза полем. Що наразі для вас є способом виразити себе, враховуючи поточну діяльність?

— Чесно, я зараз надзвичайно щасливий тим, що маю змогу брати участь у розвитку такого проєкту, як «Профан». Мені дуже приємно і радісно, що саме в нашій команді — починаючи з президента й закінчуючи кожним гравцем, керівником, креативником — зібрались футбольні та креативні люди, які дотримуються певного стилю. Ми робимо акцент на багатьох фішках, трендах, стараємось — щось вдається краще, щось не так. Ми аналізуємо.

Я зараз максимально у своїй тарілці, бо мені завжди подобалося гарно виглядати й відповідати якимось сучасним тенденціям. Ми, напевно, одна з небагатьох — а, можливо, і єдина — команда, яка диктує медіафутбольну моду в багатьох речах. Від побутових моментів, роликів, фотосесій і до стилю одягу, форми — мене це надзвичайно приваблює.

І, як головний тренер, я намагаюся виховувати хлопців у такому ж дусі — контроль м’яча, комбінаційний і розумний футбол. Це складно. Але за короткий час ми вже маємо свої награвання, розуміння на полі й стиль. Мої футбольні друзі це помічають, телефонують, відзначають — і це мене тішить. Моя команда прогресує і у футболі, і в усьому іншому. Тому «Профан» — це команда стилю. І для мене це справді важливо.

«Так, офіційно ми розлучені, але вже тривалий час живемо разом»

— Ви загалом себе транслюєте без фільтрів, за що публіка вас і цінує. Але все ж: чи є речі, які ви принципово не показуєте? Де проходить межа особистого — і чи вона взагалі існує наразі?

— Чесно кажучи, в мене немає меж. Я дуже відкрита людина й намагаюся транслювати себе таким, яким я є насправді. Можливо, навіть хотілося б ще більше щось показувати. Думаю, згодом у мене буде змога робити це яскравіше, якісніше, зрозуміліше для публіки — і передавати те, що для мене справді важливо.

Щодо табу… Як таких, заборонених тем у мене немає. Я маю на увазі: в адекватному розумінні, звісно. Є речі надто особисті або інтимні, які не для трансляції. Але все інше, що стосується повсякденного життя — абсолютно нормально, без обмежень.

— Ви берете участь у різних рекламних кампаніях і колабораціях. За якими критеріями загалом погоджуєтесь на співпрацю? Є формати, за які принципово не взялись би, навіть за великі кошти?

— Чесно, є певна фільтрація. Завжди відбувається спілкування з брендом: що саме, як це буде виглядати, навіщо це мені. Я ніколи не погоджуюсь одразу. Має бути діалог і узгодження нюансів. Я завжди роблю конкретний розбір і аналіз — що я даю бренду, що отримую, і як це виглядатиме в результаті.

Що стосується відмов — є моменти. Наприклад, онлайн-казино чи щось подібне. Або теми, в яких я не розбираюсь і які мені не близькі по духу — я навіть не розглядаю такі варіанти.

— Ваше особисте життя — не за зачиненими дверима. Воно на виду: у соцмережах, в заголовках новин, іноді навіть у коментарях. Це свідомий вибір, чи просто стиль життя, в якому кордони давно стерлися?

— Ми проходимо цей шлях разом. Як і всі люди — змінюємося, припускаємось помилок, аналізуємо. Є різні емоційні моменти. Ми з дружиною багато років разом, у нас чудові діти — син і донька. Так, офіційно ми розлучені, але вже тривалий час живемо разом. Ми щасливі, у нас усе класно.

Життя покаже, до чого ми прийдемо. Найголовніше для мене — щоб були щасливі батьки, а, отже, й діти. Щоб вони не лише бачили усмішки, а й відчували любов. Це пріоритет. Я не загадую наперед, живу сьогоднішнім днем. І кожен день для мене — це мотивація зробити свою родину щасливішою: і дружину, і дітей.

Усі ми змінюємось, і це нормально. Головне — не нашкодити близьким і вчасно аналізувати.

— Ваш стиль життя сповнений уваги та медійності. Здається, це мало би втомлювати. Хоч із ваших відповідей і не скажеш. Але все ж: були моменти, коли хотілося натиснути паузу — зникнути зі соцмереж і просто відпочити?

— Звичайно, були. Думаю, це нормально. Особливо з того моменту, як десь у 17−18 років твоє ім’я починає ставати впізнаваним. А потім з’являються соцмережі — і ти вже повністю «на слуху».

Час від часу виникає бажання просто поїхати в ліс, закритися в будиночку й провести там два тижні — без телефона, без зв’язку, без розмов. Просто подихати свіжим повітрям, подивитися на озеро, на ліс. І такі думки виникали не раз.

Це нормально, коли людина втомлюється. Буває емоційне вигорання. Інколи заходиш у ресторан і бачиш, як люди реагують на тебе: хтось просить фото, хтось автограф, а хтось просто говорить про тебе дві години поспіль. І ти ловиш ці погляди. Чесно, оце, напевно, мені найменше подобається — хочеться просто спокійно посидіти, щоб ніхто не розглядав.

Але з часом до цього звикаєш. Навчаєшся реагувати спокійно, адекватно. Частково мені це навіть подобається, частково — ні. Інколи виснажує. Але це мій шлях. Це шлях людей, які мають певну впізнаваність, популярність. Хтось більше, хтось менше, а хтось — зовсім на космічному рівні. Але одне можу сказати точно: це життя — не з легких.

«Це не зовсім конкурент професійному футболу, але точно — повноцінна додаткова платформа»

— Усе ж таки… Що вам допомагає тримати баланс у такому непростому й емоційно насиченому житті? Є якісь звички чи ритуали, які стабілізують?

— Ніяких особливих звичок чи ритуалів немає. Просто потрібно залишатися собою. Бути людиною — у всіх сенсах. Для мене це про повагу: поважати інших, незалежно від того, як вони до тебе ставляться.

Люди різні. Хтось підходить з максимальною приємністю, хтось — із агресією, хтось просто надто наполегливий. Але я намагаюся з усіма бути в нормальному контакті. Я спокійна людина, не конфліктна. Мене складно вивести з себе. Але якщо вже вивели — тоді, звісно, важко зупинити. (Усміхається).

А загалом — треба приймати людей і життя такими, як вони є. Усі ми різні: у словах, у підходах, у бажаннях. І це теж норма.

— Якщо уявити: ні футболу, ні медіаліги. Чим би тоді наповнилось ваше життя? Ви взагалі можете уявити його без футболу?

— Важко сказати, але, якщо чесно, уявити життя без футболу я можу. Особливо зараз. Мені вже не так цікавий професійний футбол, як раніше. І, мабуть, якби не медіафутбол, який з’явився у потрібний момент — у мій перехідний період, коли я стояв на роздоріжжі — то я цілком міг би піти в інший бік і більше не пов’язувати себе з футболом.

Мені хотілося б зробити щось корисне для країни, для людей. Не знаю точно, яка саме це мала би бути сфера. Можливо, щось пов’язане з розвитком, покращенням. Політика? Це складно. Це специфічний шлях, непростий і з безліччю нюансів. Там багато людей із дуже різними намірами: хтось приходить із добром, хтось — винятково зі своїми інтересами. Але мені б дуже хотілося мати якийсь позитивний вплив на щось важливе. Просто робити хороші речі. А що саме — поки не знаю.

— У медіалізі, здається, можна і розвиватися, і зростати, і навіть завершити карʼєру красиво — не за класичним футбольним сценарієм. Але все ж, як ви гадаєте: у цьому форматі є якась стеля?

— Наразі про стелю важко сказати. Я впевнений, що медіафутбол і надалі розвиватиметься та вийде на дуже цікавий рівень. Як на мене, це не зовсім конкурент професійному футболу, але точно — повноцінна додаткова платформа. Тут можна втілювати мрії, досягати цілей, стати пізнаваним, реалізованим, фінансово стабільним. У професійному футболі хтось заробляє більше, хтось менше — залежить від рівня, клубу, країни. А в медіафутболі, я вважаю, простору для розвитку ще більше.

Це платформа, яка дає додаткові можливості: і через впізнаваність, і через роботу з брендами, і через вміння працювати з аудиторією. Тут можна навіть досягти більшого, ніж у класичному футболі. Тому я вірю, що медіафутбол стане потужним проєктом — зі своїм майбутнім, впливом і потенціалом.

«Коли no-name перетворюється на зірку — для мене це, знову таки, успіх»

— Що для вас, навскидку, можна вважати справжнім успіхом у цьому напрямі?

— Я навіть не говоритиму про себе. Для мене успіх — це коли людина, яка завжди мріяла стати футболістом, але через обставини — травму, брак підтримки, сімейні чи фінансові труднощі — не змогла реалізуватися в класичному футболі, все одно знаходить свій шлях у медіафутболі. Наприклад, працює на не зовсім перспективній роботі, але потрапляє в медіапростір, розвивається і досягає справжнього «вау»-успіху.

Коли людина, яку ніхто не знав, стає впізнаваною, кумиром для молоді, прикладом для наслідування, частково навіть брендом у медіафутболі — оце справжній успіх. Оце мене надихає. Коли no-name перетворюється на зірку — для мене це, знову таки, успіх.

— Ви якось згадували про реакцію дітей, коли тільки долучилися до медіафутболу. Що вас найбільше здивувало у сприйнятті вас молодшим поколінням? І як змінювалося це сприйняття з часом?

— Коли я тільки прийшов у медіафутбол, ми базувалися у Львові, у Винниках, у готелі, де жило багато дітей різного віку. Я був приємно здивований, наскільки багато уваги вони проявляли — але не до мене. Більшість тоді навіть не знала, хто я такий. Вони більше знали блогерів, які вже були в команді кілька місяців, і до мене майже ніхто не підходив. З часом, після 2−3 матчів, вони почали цікавитися: «А правда, що ви грали за Динамо? За збірну? Були капітаном?» Я казав, що правда, але вони ще не одразу вірили — мовляв, нам казали, але ми не впевнені.

Це було дещо дивно, але коли я проаналізував ситуацію, зрозумів, що дітям було 8−10 років. А я ж пішов з Динамо у 2019-му. Тобто вони просто не могли мене пам’ятати в ті роки.

Власне, саме завдяки медіафутболу я й знайшов контакт із цією молодшою аудиторією. Якщо подивитись навіть на мій Instagram, то основна аудиторія — це 18+, до 35 років, і вже далі — 45+. Але зараз у нас з’явилась ще й ця молода ініціативна хвиля, і я точно знаю, що це завдяки саме медіалізі. Це — світ молоді.

— А як щодо ваших дітей? Син, який з’являється в кадрі доволі часто, виглядає дуже природно. Він сам хоче бути частиною цього футбольного медійного світу, чи радше просто підтримує тата?

— Зараз у мене син повністю у футболі. Він ним живе, захоплюється. Звичайно, що він дивиться на батька, на маму. Йому дуже цікаво вести свої соціальні мережі — він увесь у цьому, має купу власних ідей і проєктів. Буває, приходить з 15−20 пропозиціями, що саме хоче реалізувати. Нас це радує, бо він у сучасному світі, добре орієнтується в ньому.

Те, що я гравець у медіафутболі, йому також дуже подобається. Що я залишаюсь у футбольній тусовці, продовжую свою кар’єру, впізнаваний — він це помічає й переймається. Наприклад, останній ролик, який ми зняли перед грою з нашим суперником, його страшенно порадував. Він був у захваті, що взяв участь у зйомці, і вже питає, коли буде наступного разу.

«Гармаш — це взагалі суцільна комедія»

— З вами цікаво говорити розгорнуто — і про шлях, і про цінності. Але на завершення пропонуємо пройти невеличкий бліц. Коротко, щиро і з усмішкою.

— Чи був контент, за який вам було соромно або шкодували, що він з’явився?

— Думаю, що був. Але, якщо чесно, конкретно не згадаю.

— Якби на футболці було написано ваш життєвий девіз — що б це було?

— Одне слово — любов.

— Коли востаннє гуглили себе — що саме шукали й що знайшли?

— Це було, до речі, нещодавно. Син спитав, скільки я забив голів за кар’єру. Мене часто це питають, а я ніколи точно не знав. Тож відкрив Вікіпедію і почав дивитися, що там написано.

— Що найдивніше чи найкумедніше вам писали в дірект?

— Перше, що згадується, — пропозиція типу «чоловічого ескорту». Якеcь агентство пропонувало полетіти в Дубай, зустріти когось, провести вечір, сходити на вечірку тощо. Супроводжувати когось. Було дуже смішно.

— Є бренди чи формати, у яких би точно хотіли з’явитися? Із ким би хотіли колабу?

— Мені б хотілося щось масштабне, на міжнародному рівні. Найімовірніше, це буде пов’язано зі стилем і одягом. Люблю стильні речі. Конкретно не скажу — але щось дуже велике.

— Кому зі своїх колег ви точно не довірили б плейлист перед грою?

— У переважній більшості — нікому. Смаки мало з ким збігаються. Можу послухати одну пісню з 90-х, але точно не регулярно — особливо якщо це шансон чи щось таке.

— З ким би не ризикнули грати в мафію, бо надто добре блефує?

— Напевно, з Коноплянкою.

— Хто з гравців медіаліги найчастіше краде у вас кадр?

— Муха.

— Якби син прийшов із татуюванням, що ви б йому перше сказали?

— «Красунчик».

— Яку річ ви найчастіше губите або забуваєте?

— Окуляри. Це стабільно.

— З ким би з футболістів могли знятися в комедії? Назвіть тріо.

— Гармаш — однозначно, під нього навіть сценарій писати не треба. І ще В’ячеслава Шевчука. Ці двоє — ідеальне комедійне комбо.

— Наостанок: можливо, вам згадується якийсь футбольний фейл або кумедна ситуація за участю когось із цього дуету?

— Та ситуацій — море. Якщо говорити про Дениса і Славу, то справді — комедія. У Слави класний гумор, він особливо любив жартувати над тренерським штабом. Пам’ятаю, як підколював Фоменка — царство йому небесне, Онищенка і Заварова. Жарти були дуже влучні, згадував їхні часи як гравців — і це завжди було дотепно.

А з Гармашем — це взагалі суцільна комедія. Кожен день із ним — як окрема серія та свято водночас. Там навіть не потрібно вигадувати — достатньо просто бути поруч.

Катерина Бондаренко

Подписывайтесь на Dynamo.kiev.ua в Telegram: @dynamo_kiev_ua! Только самые горячие новости

28.06.2025, 11:24
Топ-матчи
Чемпионат Франции Лилль Марсель 1 : 0   5 декабря 22:00
Чемпионат Украины ЛНЗ Оболонь - : - 6 декабря 13:00
Чемпионат Англии Астон Вилла Арсенал - : - 6 декабря 14:30
Чемпионат Испании Вильярреал Хетафе - : - 6 декабря 15:00
RSS
Новини
Loading...
Пополнение счета
1
Сумма к оплате (грн):
=
(шурики)
2
Закрыть