Генеральний директор львівського «Руху» Ігор Дедишин висловився з приводу проекту УПЛ-ТБ.
«Не подобається, куди намагаються спрямувати усю цю історію під назвою УПЛ-ТБ. Коли ми почали обговорювати проект УПЛ-ТБ в рамках робочої групи клубів, то у нас була обрана певна стратегія. Вона полягала у тому, щоб ліга самостійно створювала конкурентний продукт і самостійно його реалізовувала на ринку. Це мав бути проект в кілька етапів.
Ми з клубами домовлялися, що йдемо наступним шляхом — перший сезон максимально „розшарюємо“ наш продукт, популяризуємо його, доносимо до максимальної кількості наших вболівальників. Тобто за рік формуємо клієнтську базу, повертаємо лицем до футболу тих людей, які відвернулися і перестали дивитися матчі УПЛ в силу різних обставин. Очевидно, що рівень зацікавленості до чемпіонату впав.
На це є свої причини: в країні війна і усім, так би мовити, не до футболу. Але все на війну не спишеш. Попередній транслятор залишив у спадок купу проблем. Його абсолютна байдужість до рівня картинки вже набила оскомину. А ще у минулому сезоні частина матчів була на ОТТ, частина в Ютубі, ще щось в кабелі. Глядач ніколи не знав, де що дивитися, матчі пересікалися. Одним словом, продукт порвали на шмаття…
Тому ми хотіли почати усе з чистого аркуша. Побудувати продукт та зробити його максимально зрозумілим для всіх потенційних клієнтів та вболівальників. Ми планували організувати трансляції на Ютуб-каналі УПЛ-ТБ, зробити їх якісними, і вже потім наповнювати весь ринок цим продуктом через співпрацю з українськими ОТТ-платформами, щоб привчити людей за цей рік бодай правильно користуватися цими сервісами.
Ми планували зробити футбол доступним і на телеканалах. Наприклад, є „Суспільне“ чи інші, які працюють у відкритому доступі і мають бажання показувати чемпіонат України. Ми наполягали на тому, щоб чемпіонат був максимально доступним продуктом у сезоні 2023/24.
І саме у цьому полягала й пропозиція „Руху“, яку ми виклали у відкритому листі до усіх клубів УПЛ. І я радий, що клуби підтримали ідею і погодилися йти шляхом створення УПЛ-ТБ. Єдине, що клуби сказали, що готові самостійно фінансувати свої домашні трансляції.
Мені видається, що зараз відбувається не те щоб повзучий переворот, а технічне, повзуче захоплення проекту УПЛ-ТБ в інтересах однієї компанії, якою несподівано виявився сервіс MEGOGO.
Я б дуже не хотів, щоб це сталося, і тому я застерігаю і колег, і тих, хто зараз рулить цим процесом, Женю Дикого (президент УПЛ, — прим.ред.) та іже з ним. Щоб потім, коли усе, не дай Боже, накриється мідним тазом, ви не говорили, що я мовчав і мене ніби все влаштовувало. Тому я не мовчу, а говорю про те, що мені не подобається і не влаштовує.
Ми, як клуб „Рух“, не готові інвестувати кошти в приватний бізнес MEGOGO. Це наша тверда позиція.
У середу, коли Ліга відбилась від пропозиції XSport, на нараді, на якій були присутні представники 13 клубів, головну скрипку у всій цій історії починає грати такий собі хлопець на ім’я Артем Панченко. Він розказав якими необмеженими можливостями володіє сервіс MEGOGO, яка професійна команда створює його, чому матчі УПЛ потрібно показувати саме у них і ще про багато різних „заманушок“. Але парадокс полягав у тому, що в кінці півторагодинного виступу хлопець з MEGOGO забув зробити бодай якусь (навіть не фінансову) пропозицію клубам.
Відбуваються другі збори, і на них те ж саме. Представник MEGOGO багато говорить про експертизу ринку, про те, як би було добре розмістити в них на сервісі трансляції матчів. Але нічого не говорить, що MEGOGO готове оплатити виробництво цих матчів. Тобто, ви клуби виготовляйте трансляцію за свій кошт. А ми вас у себе просто розмістимо. Погодьтесь, складно себе відчувати щасливим від такої пропозиції. Відбуваються якісь дивні речі. Створюється ситуація в інтересах якогось певного кола людей.
MEGOGO зараз взяв кермо правління у свої руки і Артем Панченко розповідає, куди нам йти, куди бігти і що робити. По суті, він веде всі засідання зараз. Спочатку, з ініціативи деяких клубів, його запросили як експерта ринку, а тепер він трансформувався в керівника УПЛ-ТБ, а Женя Дикий йому всіляко в цьому підігрує.
На останнє засідання Панченко вже привів з собою двох представників компанії „Інженер сервіс“ — Коротченка та Белінського. Питається, якого милого? Та дуже просто — компанія „Інженер сервіс“ надає технічні послуги зі знімання матчів, вони володіють ПТСками, знімають для MEGOGO поєдинки збірної та єврокубків. Тому Артем Панченко напевне вирішив, що і ми мали би потрапити в обійми їхнього технічного партнера. Хто як не MEGOGO та „Інженер сервіс“ врятують український чемпіонат?
Коли у перший день знайомства MEGOGO почало спілкуватися з нами, на першій нараді з клубами, вони виступали за УПЛ-ТБ. Але поставили умову — для того, щоб свої матчі ви показували на MEGOGO клуби повинні відповідати певним стандартам. Ці стандарти — це компанія „Інженер-Сервіс“. Вона має відповідну техніку. І ціна такого задоволення від восьми з половиною до десяти тисяч доларів за один матч.
Я кажу: „Хлопці, на ринку не тільки один «Інженер-Сервіс», є й інші компанії, які теж пропонують схожі послуги і відповідають певним стандартам“. Чому зараз все зводитися лише до „Інженер-Сервіс“?
Є й інші сумніви щодо чесності проекту з MEGOGO. Активну участь в його лобіюванні бере Олександр Денисов. Саша відкрито проштовхує ідею, щоб клуби не створювали YouTube канал „УПЛ-ТБ“, а одразу йшли на MEGOGO.
Це виглядає дивно. Адже відомо, що сам Денисов володіє приватним бізнесом, який називається YouTube канал „Футбол 2.0“. Цей канал, з мільйоном підписників, йому дістався у спадок з доброї волі колишнього власника каналу „Футбол“ Ріната Ахметова.
Сьогодні MEGOGO забезпечує ютуб канал Денисова контентом, і вони успішно монетизують його на двох. Тому і Денисов, і MEGOGO знають, які бюджети крутяться в ютубі. І хто як не вони мали би знати, що YouTube канал „УПЛ-ТБ“, який в рік протранслює 195 матчів, хайлайтів, студій та іншого контенту на весь світ, міг би легко заробити 500−700 тисяч доларів. І це би серйозно компенсувало витрати на виробництво трансляцій. Але на YouTube нам наполегливо рекомендують не йти. Йдіть одразу на MEGOGO.
Це наводить на певні думки. Я б хотів, щоб у мене забрали мої сумніви. Але поки їх стає все більше. Скажу більше, це ж прямий конфлікт інтересів приватного бізнесу Саші Денисова з УПЛ ТБ, з клубами УПЛ. В тому числі з ФК „Полісся“, в якому він паралельно працює менеджером.
„Рух“ з самого початку заявляв, що нам потрібно створити первинний майданчик, звідки зможе стартувати проект УПЛ-ТБ. І вже з ютуба розшарювати наш продукт. Але Денисову та MEGOGO такий варіант не підходить.
Тому я й вирішив про це сказати публічно, щоб клуби зрозуміли куди і хто намагається нас втягнути.
Але наразі рулить процесом Артем Панченко. Він направляє уми та поведінку клубів. А рівень власно зробленого контенту оцінює як щось галактичне. Артеме, друже, в цій країні до появи MEGOGO теж грали в футбол. Якби ми не критикували інформаційну платформу каналів Ріната Ахметова, але те, які трансляції і супровідний контент робили „Футболи“, MEGOGO там і близько не стоїть. Це треба чесно визнати. Так, „Футболи“ мали купу інших вад, будучи, по суті, підрозділом ФК „Шахтар“ та інструментом інформаційної політики і впливу клубу, але з точки зору показу питань до них не було.
Минулого тижня УПЛ вирвалася з обіймів Setanta. Цієї середи ледве відбили атаку XSPORT. А тепер ось MEGOGO. Ніби змовилися. Не дадуть самим своє зробити.
Не подумайте, що маю особисті образи на компанії. Просто прийшли до нас зарано. Дайте реалізуватися концепції УПЛ-ТБ, клубів та робочої групи, яка над нею працювала.
Тому що знову все зводиться до того, що ми підпорядковуємо усе одному приватному бізнесу під назвою MEGOGO. Ось MEGOGO уже готове продавати наші міжнародні права. А хочете, ми продамо ваш беттінг? А віддайте нам ваш контент, бо у нас на платформі сконцентрована найбільша кількість футбольних уболівальників.
Але я хочу запитати в Артема Панченка, ви хоч один футбольний контент для свого сервісу отримали безкоштовно? Може італійська Серія А або іспанська Ла Ліга прийшли до MEGOGO і кажуть, беріть, наші клуби за все заплатять.
„Рух“ не хоче інвестувати 100 чи 150 тисяч доларів, які ми витратимо на організацію тв-зйомки своїх матчів, в MEGOGO. Ми хочемо інвестувати ці гроші в спільний і зрозумілий для усіх клубів проект УПЛ-ТБ.
Зараз нас 13 клубів. Якщо кожному клубу треба витягнути з власної кишені по 150 тисяч доларів, то це майже 2 мільйони. Виходить, ми просто фінансуємо приватний бізнес MEGOGO під благим наміром створити УПЛ-ТБ.
Ви знаєте, що приватний бізнес MEGOGO рік тому також брав участь у тендері УПЛ. Як і Setanta, вони теж робили пропозицію, що за свій кошт роблять продакшн і дають ще зверху клубам 100 тисяч доларів. А де вони сьогодні з цією пропозицією? Вони почули, що „Рух“ фінансує, потім, що клуби… І вони просто стоять і аплодують нам стоячи. Вони знайшли інвесторів для свого бізнесу.
Якщо минулого року Setanta витратила кошти хоча б на продакшн, надурила всі клуби і не заплатила їм взагалі жодної копійки за права, то ці взагалі, просто неймовірні хлопці. Вони вирішили технічно зайти в проєкт, який вже віддає тобі і права, і готовий продукт, і ще сам інвестує це все.
Скажіть, будь ласка, як мені, як одному з учасників УПЛ-ТБ, до цього ставитися? Зрозуміло, що ми будемо категорично проти такої історії.
Ви бачили виробництво студій та програм на MEGOGO? Там, до речі, Артем Панченко десь ведучий. Хай Бог боронить мати такий контент на УПЛ-ТБ. Але якщо є кваліфіковані люди, які пропонують свої технічні послуги та допомогу — ми готові їх прийняти і послухати.
Якщо ж ми говоримо категоріями бізнесу, то тут трохи некоректна ситуація, яка нас не влаштовує. Я її озвучив і говорю про неї в голос. Хай мене переконають в іншому», — сказав Дедишин.
Подписывайтесь на Dynamo.kiev.ua в Telegram: @dynamo_kiev_ua! Только самые горячие новости