Відомий журналіст Микола Несенюк у своєму Facebook написав про одну колишню та одну нинішню «зірку».
У серпні 1988 року київське «Динамо» проводило вдома матч чемпіонату СССР проти «Жальгіріса» із Вільнюса. Особливого ажіотажу та гра не викликала — на головному стадіоні столиці України було повно вільних місць. Публіка не знала, що це був останній виступ у складі «Динамо» футболіста Олександра Заварова. Він тоді не вважався суперзіркою — поруч з ним грали Бєланов, Михайличенко, Безсонов, Протасов, Дем’яненко та інші не менш популярні та заслужені футболісти. За два місяці на цьому ж стадіоні відбувся відбірний матч Кубку світу між командами СССР та Австрії. Задовго до початку гри на забитих під зав’язку трибунах було чути лише одне прізвище — Заваров!
Що сталося за ці два місяці? Сталося те, що Заваров перейшов із «Динамо» до італійського «Ювентуса» за шалені, як на той час, п’ять мільйонів доларів. Після чого в один момент став більш знаменитим, ніж усі його вчорашні партнери разом. Всі розмови любителів футболу почали крутитися навколо виступів Заварова в Італії, яких тоді ніхто не бачив — можливість дивитися чемпіонат Італії з’явилася у нас лише за десять років.
Таким чином пересічна гра проти Австрії, яку наші у ті часи обігрували без жодних проблем, зібрала стотисячний аншлаг лише завдяки Заварову — всі хотіли побачити вживу гравця «Ювентусу», який ще два місяці тому був лише одним із динамівців Києва і не привертав до себе особливої уваги.
Цей чи не перший приклад впливу маркетингу, нехай і несвідомого, на футбольних уболівальників, я згадав учора, коли у щоденній рекламі, що надходить на мій телефон, мені запропонували пакет телевізійних каналів, на одному з яких я зможу «побачити Мудрика». Того самого, який ще півтора роки тому сидів на лаві запасних чернігівської «Десни» і був нікому не цікавим. Тепер же, ставши гравцем англійської команди «Челсі», став рекламною приманкою для українських любителів футболу.
Не буду порівнювати Мудрика із Заваровим, який до переходу в «Ювентус» встиг у складі «Динамо» двічі стати чемпіоном СССР та двічі виграти Кубок, здобути Кубок Кубків УЄФА, стати у складі збірної СССР віце-чемпіоном Європи. Мудрик же поки що нічого і ніде не виграв, але грошей та реклами навколо нього крутиться у сто разів більше. Бо тепер у нас інші часи, інший футбол, інший маркетинг. А також інше щастя — побачити Мудрика!
Микола Несенюк
Підписуйтесь на Dynamo.kiev.ua в Telegram: @dynamo_kiev_ua! Тільки найгарячіші новини
Кращий коментар