Відомий журналіст Микола Несенюк у своєму Facebook написав про одну колишню та одну нинішню «зірку».
Николай НесенюкУ серпні 1988 року київське «Динамо» проводило вдома матч чемпіонату СССР проти «Жальгіріса» із Вільнюса. Особливого ажіотажу та гра не викликала — на головному стадіоні столиці України було повно вільних місць. Публіка не знала, що це був останній виступ у складі «Динамо» футболіста Олександра Заварова. Він тоді не вважався суперзіркою — поруч з ним грали Бєланов, Михайличенко, Безсонов, Протасов, Дем’яненко та інші не менш популярні та заслужені футболісти. За два місяці на цьому ж стадіоні відбувся відбірний матч Кубку світу між командами СССР та Австрії. Задовго до початку гри на забитих під зав’язку трибунах було чути лише одне прізвище — Заваров!
Що сталося за ці два місяці? Сталося те, що Заваров перейшов із «Динамо» до італійського «Ювентуса» за шалені, як на той час, п’ять мільйонів доларів. Після чого в один момент став більш знаменитим, ніж усі його вчорашні партнери разом. Всі розмови любителів футболу почали крутитися навколо виступів Заварова в Італії, яких тоді ніхто не бачив — можливість дивитися чемпіонат Італії з’явилася у нас лише за десять років.
Таким чином пересічна гра проти Австрії, яку наші у ті часи обігрували без жодних проблем, зібрала стотисячний аншлаг лише завдяки Заварову — всі хотіли побачити вживу гравця «Ювентусу», який ще два місяці тому був лише одним із динамівців Києва і не привертав до себе особливої уваги.
Цей чи не перший приклад впливу маркетингу, нехай і несвідомого, на футбольних уболівальників, я згадав учора, коли у щоденній рекламі, що надходить на мій телефон, мені запропонували пакет телевізійних каналів, на одному з яких я зможу «побачити Мудрика». Того самого, який ще півтора роки тому сидів на лаві запасних чернігівської «Десни» і був нікому не цікавим. Тепер же, ставши гравцем англійської команди «Челсі», став рекламною приманкою для українських любителів футболу.
Не буду порівнювати Мудрика із Заваровим, який до переходу в «Ювентус» встиг у складі «Динамо» двічі стати чемпіоном СССР та двічі виграти Кубок, здобути Кубок Кубків УЄФА, стати у складі збірної СССР віце-чемпіоном Європи. Мудрик же поки що нічого і ніде не виграв, але грошей та реклами навколо нього крутиться у сто разів більше. Бо тепер у нас інші часи, інший футбол, інший маркетинг. А також інше щастя — побачити Мудрика!
Микола Несенюк
Підписуйтесь на Dynamo.kiev.ua в Telegram: @dynamo_kiev_ua! Тільки найгарячіші новини

Кращий коментар