У футболі немає бути дрібниць. Кожна деталь важлива. Якщо ж казати про спортивну медицину, то це є взагалі надзвичайно важливим фактором. Багато років в Динамо головним лікарем був Леонід Миронов. Почав він працювати в Динамо у 2011 році, в 2017 став головним лікарем, а в грудні 2020 закінчив із спортивною медициною на рівні футбольних клубів.
Одіозна фігура у світі спортивної медицина. Можна сміливо казати, що це сильний фахівець, як для України. За його спиною робота в плаванні, гандболі, баскетболі. Працював він у медичних службах багатьох ФК нашого чемпіонату, від Вінниці до Одеси, навіть у Владикавказі встигнув попрацювати. Але у нього були проколи. І тут навіть мова не про встановлення правильного діагнозу чи про надання першої допомоги. Леонід Андрійович прийняв безпосередню участь у дискваліфікації Артема Бєсєдіна на рік. Лікар такої кваліфікації припустився жахливої помилки.В січні місяці засвітився на медогляді новий лікар. Анатолій Жучка. Людина абсолютно невідома широкому колу у світі футболу. Можливо, що серед читачів є люди, які знають краще цього лікаря. Гугл про нього нічого не знає. Офіційна сторінка Динамо каже лише про вік. Непомітні зміни таки відбулись. Головним лікарем у 2020 році призначили Андрія Шморгуна, який вже багато років працював старшим лікарем. В штабі медичному з’явився і його старший брат Ігор Шморгун, який до цього працював в молодіжній команді. Штат обновився. Залишився лише Володимир Малюта. Він в Динамо з 1975 року. Легендарна постать. 79-ть років. Людина надзвичайно добра, розумна, досвідчена. Носій Динамівських традицій. Та наразі він виступає більше як координатор і консультант. А керує всім родина Шморгунів.
Наша родина не така далека від медицини. Та й дід багато років працював хірургом в інституті Шалімова. Але робити висновки, ставити діагнози – робота фахівців. Особисто я хочу відзначити декілька деталей. На сьогодні в першій команді Динамо 6 травмованих гравців. Ситуація по Миколенка наразі невідома. У жовтні-листопаді ми побачили як ковід-19 по суті рубанув по команді. Розповідають, що в клубі дотримуються протоколів безпеки. Та чомусь ковідом перехворіла майже вся основна обойма. І сталось це в період найвідповідальніших матчів.
Що мене дивує завжди по травмам Динамо? Наприклад Беньямін Вербіч. Він отримав свою травму на перших зборах в ОАЕ. Медична служба сказала, що словенець має невелике ушкодження. І вже в кінці зборів в Туреччині він зможе повернутись в основну групу. Збори в Туреччині закінчились 8 лютого. Сьогодні 2 березня. Питання повернення Вербіча в основну обойму і далі залишається невідомим. Це слова головного лікаря першої команди. Він не може точно передбачити дату повернення гравця до тренувань без обмежень. Таке дійсно може бути. Як одиничний випадок.
Тудор Балута. Румун, якого підписало Динамо в річну оренду. Він був презентований як гравець кращий за Просінечки. Звісно за потенціалом. Але на перших зборах його організм не витримав навантажень. Почали розслаюватись кістки. Було вирішено накласти гіпс і дати місяць на реабілітацію. Місяць пройшов. Гіпс зняли. Результатів це не дало. Гравцю зробили операцію. За попередньою інформацією він повернеться в кінці квітня.
Микита Бурда. Важка травма в серпні, порвав ахілл. Гравець відновлювався в реабілітаційному центрі в Сербії. Повинен був повернутись 1 березня. Але вчора я дізнався, що в січні місяці Микиті зробили ще одну операцію, бо попередня була проведена невдало. Раніше липня місяця гравець не повернеться до тренувань з основною групою.
Про Костевіча взагалі важко щось казати. Його взяли вільним агентом. І він порвав хрести навіть не на тренуванні з основою. Десь в Польщі. Підписали гравця, який по суті до кінця року не зіграє. Можна побачити в інстаграмі, що він проходить реабілітацію в Польщі. Активно працює. Але підписали гравця, який одразу вилетів. Як і Балута.
Денис Гармаш – ще одна історія. Вже 1,5 місяці Денис відновлюється. Кажуть, що скоро почне тренуватись без обмежень.
Денис Попов. Знову ми маємо ситуацію, коли є попередні діагнози і строки. Ден зіграв в домашньому матчі проти Брюгге 2 тижня тому. Потім він не потрапив у заявку на матч із Десною. Офіційна версія – дали відпочити. Поїхав він і у складі делегації, яка відправилась в Брюгге. Оптимістично. Значить дійсно відпочивав, готувався? Але ні в матчі з Брюгге, ні в матчі з Львовом ми його в заявці так і не побачили. Головний лікар команди озвучив першого березня, що відновлення Попова – мінімум 3 тижня.
Тепер Віталій Миколенко. Він теж відпочивав зі Львовом. Не хочеться проводити аналогії. Дай Бог, щоб все було добре. Якщо ж ми подивимось на молодіжну команду, то зараз там є Антон Боль, який в 17 років вже порвав хрести, і Артем Шулянський, який порвав їх у 19. Не так давно відновились від таких травм Володимир Бражко і Максим Завгородній.
І як не згадати Олександра Тимчика. Місяць Олександр був гравцем старту Динамо. Зіграв прекрасні матчі за Збірну України. Визнаний кращим гравцем матчу проти Швейцарії. Повне навантаження без замін. І важка травма ахіллу. На словах медичної служби він вилетів на 3 тижня. 3 тижня пройшло і, як виявилось, діагноз поставили невірний, реабілітацію призначили невірну. Все набагато складніше. Гравцю зробили операцію. Як кажуть з джерел, що Олександр через таку реабілітацію міг закінчити з футболом. Взагалі не ходити. Операція пройшла. Гравець повинен був розпочати тренуватись без обмежень вже на перших зборах в січні. Та от працювати без обмежень він розпочав тільки останні декілька тижнів. Вже з’являється в заявці. Чекаю його на полі. Для мене він є гравцем старту Динамо і Збірної.
Що входить в обов’язки медичної служби команди? Правильна підготовка гравців до тренувань і матчів, я про розігрів, масаж. Вітаміни, які підкріплюють організм. Правильне харчування. Екстрена допомога під час тренувань і матчів. Відновлення після матчів, зняття навантажень, тонус організму. Знову всі ці вітамінні комплекси. Встановлення правильних діагнозів, методик лікування травм. Вибір лікарів і клінік, де робити операції згідно діагнозів. І якісна реабілітація. Ви бачите це в Динамо? Ви вважаєте медичну службу готовою і якісною для роботи на такому рівні? Вважаєте результати задовільними? Я не фахівець. Але для мене це все виглядає доволі суперечливо. Тому чекаю на оцінку медичного штабу Динамо від профільних фахівців.
Дякую за увагу!
Робота органів будь-якої системи організується за подібними принципами. Ну так, метафорично: у організмі не може хворіти лише печінка. Цей орган відповідає за відновлення крові, яка є "паливом" для всього організму. В результаті від хворої печінки хворіє вся серцево-судинна система, мозок, та інші органи.
До чого я? Робота менеджменту клубу ДК, - та її частина, яку ми всі бачимо, здебільшого заснована на підборі персоналу, який в першу чергу, мяко кажучи, тим або іншим чином пов'язаний з клубом не професіними якостями, а "динамівськими" корнями. Це і тренери (за виключенням останнього), і селекційна служба і керівний склад про якого мало хто щось чув у минулому.
На мою думку, медична служба теж - продукт непрофесійного менеджменту.
Як кажуть: взяли не за заслуги, а "за дешево".
-
Алина Литовченко(candy)
- Опытный писатель
12.06.2021 15:20
поставила одобряю
- 0
-
Raphael Lantsman(raf1952)
- Эксперт
05.03.2021 15:56
Автор блога! Почему это Вы предлагаете болельщикам оценивать профессиональную работу компетентных
- 0
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
05.03.2021 22:41
А чому ви думаєте, що серед вболівальників немає професіних фахівців медицини? Наприклад, головний санітарний лікар України вболівальник Динамо. Знаєте це? Як думаєте, він читає Динамівські сайти? А може і коментує під ніком, який не розкриває його. Це стосується всіх. Не афішує себе можна поділитись інформацією. Все просто. Тому дискутувати можна всім. Ми живемо в демократичному суспільстві. Вам не подобається? Не коментуйте. На кожен товар є свій покупець.
- 0
-
Raphael Lantsman(raf1952)
- Эксперт
05.03.2021 23:01
Вы путаете обсуждение футбольных матчей и работу конкретных профессионалов, в данном случае - врачей футбольной команды.А Вы предлагаете заочно, со стороны,обсуждать состояние здоровья конкретных футболистов, абсолютно не зная нюансы, которые ведомы только врачам "Динамо" и самим игрокам и не касаются никого больше. Ссылка на демократическое общество вообще "притя-
- 0
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
07.03.2021 23:22
Ні, я кажу про терміни реабілітації на конкретних прикладах. Все в тексті блогу. Повторюватись не буду.
- 0
-
Нестор Махно(Valerra)
- Эксперт
04.03.2021 12:41
- 0
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
04.03.2021 22:07
Відкати і мутні схеми... В це не вірю. В те, що є кумівство - безумовно. Так наш світ влаштований в Україні.
- 0
-
volodymyr vasyliev(volodymyrvasyliev)
- Наставник
03.03.2021 22:03
Бесполезный разговор. Это компетенция специалистов, но существует корпоративная этика. Так что эта тема - удар в штангу.
- 0
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 22:23
Етика - етикою. Але це не публічний простір. Ніхто не знає хто приховується під більшістю ніків. Особисо я для себе тут в коментарях вже взяв достатньо цікавої і корисної інформації.
- 0
-
А Ка(Andy_IF)
- Эксперт
03.03.2021 13:09
можу помилятися, але здається гостро проблема великої кількості травм, рецедивів постала в останні роки роботи Лобановського.
- 1
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 14:25
Можете розказати про те, що відбувається на дитячо-юнацькому рівні в Клубі?
- 0
-
Александр .(olexa)
- Наставник
03.03.2021 11:02
Все йде зверху.
- 4
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 11:06
Це зовсім інша історія. Про це можна написати окремий блог. І раніше, декілька років тому, про це вже писали. Тоді реклама хоч і мінімальна, але була. Зараз я також її взагалі не бачу.
- 2
-
Георгий FCDK(steelheart_fcdk)
- Старожил
03.03.2021 13:11
вот сегодня (да и вчера) ехал на работу - рекламировали матч ДК - Колос сегодняшний
- 1
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 14:24
А де була реклама по радіо чи на білбордах?
- 1
-
Георгий FCDK(steelheart_fcdk)
- Старожил
03.03.2021 14:41
нічого відповісти вам не можу, радіо не слухаю :)
- 1
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 16:34
Тобто реклама була, а де і як - невідомо? Цікаво))
- 2
-
Александр .(olexa)
- Наставник
04.03.2021 10:14
Де саме рекламували?
- 0
-
Никита Иванов(saburi)
- Наставник
03.03.2021 10:34
Футбол один из травмоопасных видов спорта. Количество травм не зависит от квалификации врачей.
- 2
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 11:04
А реабілітація від травм залежить від лікарів?
- 2
-
Никита Иванов(saburi)
- Наставник
03.03.2021 12:19
Операции как и консультации делают за рубежом. Врачи выполняют предписанные врачами процедуры.
- 2
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 12:28
Безумовно операції - завжди тонка робота. Але якщо лікарі медичного штабу Динамо не відповідають взагалі ні за що, то навіщо тримати медичний штаб взагалі? Давайте не знімати з них відповідальності. Бо це давня мода така, що ніхто і ні за що не відповідає.
- 2
-
Ярослав(YARY)
- Эксперт
03.03.2021 08:59
● Восемь лет назад Бетао сказал: "Некоторое медицинское оборудование в "Динамо" используется, наверное, со Второй мировой войны"....
- 4
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 09:50
Так, і не тільки у Бертольо не побачили такі проблеми.
- 2
-
Игорь Бока Хуниор
- Наставник
03.03.2021 08:27
Немного странно
- 2
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 09:48
Я оцінюю публічні слова представників медичного штабу на офіційному сайті. Там точно звучать регулярно діагнози і терміни одужання.
- 0
-
Игорь Бока Хуниор
- Наставник
03.03.2021 13:55
Не думаю, что в публичный доступ будет транслироваться правдивая инфа
- 2
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 16:35
Це призводить до втрати авторитету до слів, які публікує у себе офіційний сайт Команди!
- 0
-
Зеленка™ (со Стены) *
- Эксперт
02.03.2021 23:40
Для оценки требуются как минимум две вещи: собственная компетентность в предмете и наличие достоверной информации о качестве работы медицинской службы. Так что вопрос-предложение к болельщикам выглядит как минимум странно.
- 5
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 00:12
Питання до вболівальників і фахівців спортивної медицини. Багато колишніх спортсменів, які знають цю тему дуже непогано. Є і лікарі. Я от знаю декількох. І вони в приватних бесідах про медичний штат Динамо говорять не дуже хороші речі. Так і кажуть, що потрібен інший штат, інший підхід.
- 2
-
Зеленка™ (со Стены) *
- Эксперт
03.03.2021 00:28
Вполне допускаю. Но голосованием болельщиков, абсолютное большинство которых не в состоянии отличить плечо от предплечья при игре рукой, этот вопрос не решить.
- 2
-
Ярослав(YARY)
- Эксперт
03.03.2021 09:06
Когда-то доктор в районной поликлинике долго рассматривал рентген моего простуженного уха и выдал вердикт, что там всё нормально.....
- 0
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 09:44
В совєтах медицина була на рівні. Хоча завжди бувають особливі випадки))
- 1
-
Зеленка™ (со Стены) *
- Эксперт
03.03.2021 17:01
Обобщения в таком вопросе едва ли возможны: все зависело от самого врача: некоторые уезжали даже в США, где вполне соответствовали тамошнему уровню. Врача делает не диплом, а он сам.
- 0
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 09:42
Це не голосування. Це обговорення.
- 3
-
Alex Shunyk(DIARO)
- Наставник
02.03.2021 22:39
Цікавий блог. Піднята тема про яку навіть не задумувався... А тема справді важлива
- 6
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 00:12
Дякую! Цю тему треба активно розкривати всім. Особливо хочеться сухати професійних спортивних медиків. Як зможуть дати конструктивну критику.
- 2
-
Nika Blanca
- Опытный писатель
02.03.2021 22:14
Починати потрібно з головного,а саме-першопричиною травм є не лікар,а зовсім інші фактори такі як тренувальні навантаження,ігрова грубість і ін. а також індивідуальні особливості кожного спортсмена.Автор всі дані подає на рівні непідтверженної інформації причому дуже тендеційно.Лікар Миронов був "хіміком" і в прямому і переносному значенні,досить згадати масове "отруєння " збірної напередодні домашнього Єро 2012,а "помилка" з Бесєдіним безповоротньо відправила на пенсію семидесятирічного спеціаліста.В наш бурхливий час медицина,, як і всі іеші технології,стрімко розвивається і керівництво клубу тримає під контролем всі служби в тому числі і медичну.Голоний лікар Андрій Шморгун є першим в Україні лікарем ФІФА,що само говорить про відповідний рівень та міжнародне визнання.
- 1
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
02.03.2021 23:57
Тобто для вас нормальний процес, коли медичний персонал, а точніше головний лікар будь-якої командни, каже, що гравцю для відновлення знадобиться 2 тижня, а він відновлюється 2 місяці, 3 місяці, півроку? І що це не одноразовий випадок. Можна один раз помилитись. Дійсно може бути все. Але якщо головний лікар регулярно каже одні термінові рамки, а в реалії вони не те щоб на день-два затримуються. Вони стають в 3-4 рази довшими.
- 2
-
Павел
- Опытный писатель
03.03.2021 06:23
Справедливо, каждый имеет право на собственное мнение. Но медицина вещь очень субъективная. И для каждого всё сугубо индивидуально. И сроки вообще дело такое. Да и выздоровление зависит не только от врача, но и от пациента.
- 2
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
03.03.2021 10:09
У такому випадку лікар робить вводну, що можуть бути такі побічні ефекти, може бути таке, що ліквання не буде таким ефективним і швидким. Це добре відома історія. Тоді не треба казати строки публічно. Бо якщо кажеш, то відповідаєш за слова.
- 1
-
GB
- Опытный писатель
02.03.2021 18:51
Так, багато дивного щодо медичної "історії" в ДК. Хочу додати, що і комунікація з уболівальниками як була на низькому рівні, так, нажаль, і триває. Звідси і купа чуток. Не розумію, кому і яка вигода в підтримуванні інфо вакууму. З одного боку - власний youtube канал, з іншого - крихти інформації щодо подій у команді.
- 4
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
02.03.2021 20:24
Вакуум - позиція Луческу. Він живе по старим методичкам. І так дивно, що наршеті показали міжсезонні матчі.
- -5
-
Nika Blanca
- Опытный писатель
02.03.2021 22:26
За інформаційний вакум в структурі клубу несе відповідальність віце-президент Олексій Семененко,це впершу чергу недопрацювання його служби.
- 3
-
Денис Борщов
- Эксперт
02.03.2021 18:07
Было и до этого много проколов, вот тут вспомнили и про Макаренко иГармаш сколько восстанавливался. С первым из за этого и контракт не продлили. Медицина в Украине оставляет желать лучшего и не только кстати в Украине. Ну раз общий упадок, отражается оно все и на клубных медиках.
- 1
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
02.03.2021 20:23
Тому треба брати більш досвідчених і якісних фахівців в медичний штаб. Якщо таких немає в Україні, то треба шукати.
- 0
-
Nika Blanca
- Опытный писатель
02.03.2021 22:21
Макаренко долго лечился и не играл,а не продлил контракт сам изза финансовых разногласий.
- 2
-
Cubinos Partizanos
- Наставник
02.03.2021 17:59
Мені здається тут все більш прозаїчне.
- 12
-
Victor de Sopiy(yarameel)
- Наставник
02.03.2021 18:04
Це ви як фахівець кажете чи як вболівальник?
- -3
Еще комментариислужб клуба, в данном случае, медицинской? Считаете недостаточным, на любительском уровне обсуждать игру
команды в известных границах?
нута за уши". Может быть еще потребовать у руководства клуба отчет по данной теме?
Ну, а то, что среди болельщиков есть врачи, ничего удивительного. При обсуждении
ведь не устраивают "конкурс профессий".
медслужба ДК схоже діє так само як типова районна лікарня - родичі, хабарі, мутні діагнози і відкати фармацевтів...
хоча травми, на жаль - частина спорту ((
Стосовно удару у штангу, то вода каміння точить. Як і м'яч штангу))
те що відбувається на дитячо-юнацькому рівні в клубі - дійсно просто жах.
Ще один аспект роботи клубу:
Заходиш в Сільпо - реклама матчу Шахтаря, дата й час наступного матчу.
Їдеш в метро - на екранах реклама Шахтаря, дата й час наступного матчу.
Рекламу Динамо про наступні матчі я в Київі не зустрічав (колись Несенюк казав що вона не потрібна).
По поводу травм от перегрузок то это уже вопрос больше к ИМС так как для ротации нужно иметь хотя бы два игрока на позиции способных равноценно заменить друг друга.
И не факт что там всегда ставят точные диагнозы. Прецендентов уже было достаточно. За наших врачей и говорить нечего.
http://www.dynamomania.com/news/170607-betao-nekotoroe-meditsinskoe-oborudovanie-v-dinamo-ispolzuetsya-navernoe-so-vtoroy-mirovoy-voyny
Понимаю, что за это время многое поменялось, но не всё! Прежде всего подход к самой медицине.
● Помните аргентинца Бертольо? Так вот, ни медицинская служба "Динамо", ни клиника "Борис" НЕ_ЗАМЕТИЛИ у него шрамы на подъёме ноги!!! Послеоперационные шрамы после НЕУДАЧНОЙ операции!!!
● Наконец чудеса с доктором Мироновым (и Бесединым).....
● ● Этого достаточно? Дальше про мединскую службу "Динамо" можно ничего не говорить! Заметьте, что наши игроки лечатся в Хорватии, в Полше, но не дома :(((
Как я оцениваю врачей, не зная как и что происходит у пациентов?
)))
Я взял в руки покрутил и говорю - это не ухо, это нос и внизу - чужая фамилия :)))
Это всё была - советская медицина, где "врачи" были те, у кого есть диплом, а "докторов", которые бы лечили, было мало.
И пока в "Динамо" нет молодых врачей, все - с советскими дипломами. А чуть выше я привёл несколько примеров в плане ОРГАНИЗАЦИИ медицины в клубе :(
Стосовно медичного Штабу Динама, то, як тут вже озвучували, у головного лікаря Андрія Шморгуна є диплом лікаря ФІФА. Він такий один в Україні. Тобто навчання він пройшов. Диплом отримав. Тому тут питання більш глибоке. Бо наявність диплому - не завжди якість. От у нас куча арбітрів ФІФА, і як вони судять))) Жахливо))
Но что делается в Динамо, судить не берусь.
От ви приходите до лікаря, він призначає вам лікування. І каже, що для відновлення знадобиться 2 тижні. 2 тижні проходить, а результатів немає. Чи підете ви вдруге до такого лікаря? Я не піду.
А ви, як я розумію, вважаєте, що це все цілком професійно?)) Маєте право. Як і я маю право на власну думку. Безумовно надзвичайно суб'єктивну.
Робота органів будь-якої системи організується за подібними принципами. Ну так, метафорично: у організмі не може хворіти лише печінка. Цей орган відповідає за відновлення крові, яка є "паливом" для всього організму. В результаті від хворої печінки хворіє вся серцево-судинна система, мозок, та інші органи.
До чого я? Робота менеджменту клубу ДК, - та її частина, яку ми всі бачимо, здебільшого заснована на підборі персоналу, який в першу чергу, мяко кажучи, тим або іншим чином пов'язаний з клубом не професіними якостями, а "динамівськими" корнями. Це і тренери (за виключенням останнього), і селекційна служба і керівний склад про якого мало хто щось чув у минулому.
На мою думку, медична служба теж - продукт непрофесійного менеджменту.
Як кажуть: взяли не за заслуги, а "за дешево".